کرونا به قلب آسیب می زند

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، آنالیز های جدید نشان می دهد که ویروس کرونا منجر به آسیب قلبی در بیماران می گردد.

کرونا به قلب آسیب می زند

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران از ساینتیفیک امریکن، یک مورد از هر پنج بیمار بستری شده به دلیل ویروس کرونا نشانه هایی از آسیبی قلبی دارند. متخصصان قلب و عروق در حال آنالیز هستند تا دریابند که ویروس کووید-19 بر قلب بیماران نیز اثر می گذارد یا خیر.

تمرکز بیشتر افراد روی مسائل تنفسی ناشی از ویروس کرونا بوده اما حالا پزشکان متوجه وجود مشکل مرموز دیگری در بیماران مبتلا به این ویروس شده اند. م ویروس کووید-19 در کنار آسیب های ریوی باعث بروز مسائل قلبی عروقی در بیماران می گردد. براساس گزارش ها، بعضی از بیماران مبتلا به ویروس کرونا براثر ایست قلبی جان خود را از دست می دهند.

آنالیز داده ها از چین، ایتالیا، واشنگتن و نیویورک حاکی از آن است که ویروس کووید-19 باعث عفونت بافت قلبی می گردد. نتایج یک مطالعه جدید نشان از وجود آسیب قلبی در یک مورد از هر پنج بیمار مبتلا به ویروس کرونا می دهد. مسائل قلبی ناشی از ویروس کرونا منجر به نارسایی و مرگ، حتی در میان بیمارانی که علائم اختلال تنفسی نداشته اند، می گردد.

یافته های جدید نگرش و روش کادر درمانی و بیمارستان ها در کنترل علائم بیماران مبتلا به ویروس کرونا را تغییر می دهد. آیا ویروس بر قلب بیمار آسیب زده است؟ یکی از سوالات مهمی است که کادر پزشکی باید در فرایند پذیرش و بستری بیمار به یاد داشته باشند. تشیخص این که ویروس چگونه به قلب و بافت آن آسیب می زند، سخت است چراکه بسیاری از بیماری های حاد باعث آسیب به قلب می شوند.

انتهای پیغام/4021/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 111

به "کرونا به قلب آسیب می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا به قلب آسیب می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید