کشف 30 هزار مدرک جعلی ، اظهارات تکان دهنده دستیار ویژه وزیر علوم درباره مدرک دریافت برخی مدیران سیاسی

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، دستیار ویژه وزیر علوم در امور حقوق شهروندی با انتقاد از مدرک گرایی در اعتبارسنجی مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نیز مدرک دانشگاهی دریافت برخی مدیران سیاسی بدون حضور در کلاس، از کشف بیش از 30 هزار مدرک جعلی توسط وزارت علوم در سال گذشته خبر داد.

کشف 30 هزار مدرک جعلی ، اظهارات تکان دهنده دستیار ویژه وزیر علوم درباره مدرک دریافت برخی مدیران سیاسی

به گزارش خبرنگاران به نقل از خراسان، برای اطلاع از چگونگی خرید و فروش مدرک تحصیلی با یک فروشنده مدارک دانشگاهی تماس می گیریم و از وی درباره هزینه های اخذ راحت و سریع مدرک دانشگاهی سوال می کنیم.

به وی می گویم که مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد می خواهم. آخرین مدرک تحصیلی ام را سوال می کند. می پرسد به کجا می خواهی ارائه بدهی؟ می گویم محل کار. سوال می کند محل کارت دولتی است یا خصوصی؟ پاسخ می دهم دولتی.

می گوید: کارشناسی ارشد از دانشگاه آزاد واحد... برایت 25 میلیون درمی آید.

  • 20 روزه آماده می گردد!

می پرسم کی آماده می گردد و پاسخ می شنوم که 20 روزه آماده می گردد. از او درباره استعلام این مدرک تحصیلی از طریق محل کار می پرسم که مسئله ای به وجود نمی آید، می گوید: نه، استعلام کتبی درخواست کنند، با پست می آید و برمی گردد، مدرک کاملا معتبر است.

از او می پرسم با این مدرک می توانم در کنکور دکترا هم شرکت کنم که پاسخ مثبت می دهد و می گوید می توانی ادامه تحصیل دهی.

او می گوید: فقط دانشگاه... پاسخ استعلام کتبی را می دهد و مدرک در سیستم ثبت نمی گردد. مدرکی که از ما می گیری وقتی خواستی تحویل اداره بدهی، یک پیام بده که پیگیر استعلامت باشم.

مدرک دکترا هم داری؟

از او درباره چگونگی دریافت مدرک دکترا سوال می کنم که می گوید: هزینه دکترا می گردد 35 میلیون و اگر همان واحد دانشگاهی قبلی دکترا داشته باشد، از همان جا هم می گردد دریافت کرد.

از او می پرسم اگر بخواهم می گردد مدرک تحصیلی ام برای سال 96 بخورد و بعد برای دکترا هم اقدام کنم، می گوید بله می گردد.

به وی می گویم چگونه می توانم به شما اعتماد کنم؟ می گوید می توانی اعتماد نکنی! آدم باید یک جایی اعتماد کند تا کارش راه بیفتد.

  • کشف بیش از 30 هزار مدرک جعلی در میدان انقلاب

در همین زمینه، فریدون جعفری دستیار ویژه وزیر علوم در امور حقوق شهروندی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود از کشف بیش از 30 هزار مدرک جعلی توسط وزارت علوم در سال 98 در محدوده میدان انقلاب خبر داد و نوشت: برخی مدیران سیاسی بدون حضور در کلاس 140 واحد درس را در دو ترم پاس می کنند و مدرک ارشد و دکترا می گیرند.

وی با انتقاد از مدرک گرایی در اعتبار سنجی مسئولان و کنندگان مجلس شورای اسلامی شرح داد: این روزها در اعتبارسنجی کنندگان جدید مجلس یکی از موضوعات چالشی مدرک ماخوذه دانشگاهی آن ها است؛ چنان چه برخی را از جلوس بر کرسی کنندگان ملت محروم کرده است، در واقع وقتی حضور در جایگاهی سیاسی را منوط به داشتن کاغذی به نام مدرک می کنیم، بدون این که آزمون ها و ارزیابی های درستی از دانش مرتبط با آن مدرک را تقویت و به گزینی کنیم نتیجه سوق سیاسیون به سمت مدرک گرایی با استفاده از نفوذ و قدرتشان خواهد شد.

دستیار ویژه وزیر علوم در امور حقوق شهروندی گفت: در واقع وقتی در دانشگاه ها به ویژه دانشگاه های غیردولتی و موسسات غیرانتفاعی نظارت و دقت کافی در نحوه و صدور مدرک دیده نمی گردد در نتیجه با پدیده ای با عنوان مدرک فروشی روبرو خواهیم شد.

وی افزود: فقط در یک جمع آوری سطحی ابزار و ادوات فروش پایان نامه و کتاب در میدان انقلاب توسط وزارت علوم در سال 98 بیش از 30 هزار نمونه غیرقانونی و جعلی کشف شد یعنی 30 هزار مدرکی که ظاهرا معتبر هستند، اما واقعا بی اعتبار.

او گفت: در برخی موسسات به صورت علنی مدرک فروخته می گردد به گونه ای که نام و عنوان در سوابق موسسه جعلی است، ولی فقط روی کاغذ فاجعه ای در فضای علمی و دانشگاهی در حال رخ دادن است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 239

به "کشف 30 هزار مدرک جعلی ، اظهارات تکان دهنده دستیار ویژه وزیر علوم درباره مدرک دریافت برخی مدیران سیاسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف 30 هزار مدرک جعلی ، اظهارات تکان دهنده دستیار ویژه وزیر علوم درباره مدرک دریافت برخی مدیران سیاسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید