یک گونه جهش یافته ویروس کرونا از اروپا به آسیا بازگشته است

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، یک گونه جهش یافته ویروس کرونا که از اروپا منشا گرفته است و گونه اصلی در ویروس های شایع در آمریکا است، دوباره به کشورهای آسیای جنوب شرقی مانند مالزی و فیلیپین بازگشته است.

یک گونه جهش یافته ویروس کرونا از اروپا به آسیا بازگشته است

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از بلومبرگ دانشمندان در کوشش هستند بفهمند آیا این گونه ویروس کرونا که به سراسر دنیا رسیده است، عفونت زایی بیشتری دارد یا نه.

دانشمندان این گونه ویروس را که D614G نام دارد، در خوشه ای از 45 مورد عفونت در مالزی پیدا کردند که از فردی بازگشته از هند که قرنطینه رعایت نکرده بود، منشا گرفته بود. پژوهشگران در فیلیپین نیز همین گونه را در نمونه ها گوناگون کووید-19 در شهر مانیل یافته اند. این گونه همچنین در شیوع های اخیر در چین یافت شده است.

نور هاشم عبدالله، مدیر کل بهداشت مالزی از مردم خواست احتیاط بیشتری نمایند چرا که این گونه ویروس تازه در این کشور یافت شده است. او این گونه ویروس را با موارد عفونت ناشی از ابرناقل ها در این کشور مربوط دانست. اما دانشمندان هنوز در حال آنالیز این موضوع هستند که آیا این نوع جهش یافته ویروس واقعا آسان تر میان افراد منتقل می گردد و مسری تر ست یا نه.

مقامات بهداشتی فیلپین می گویند هنوز شواهد محکم کافی در باره مسری تر بودن این ویروس در دست نیست.

گونه D614G ویروس کرونا بر اساس گزارش پژوهشی منتشر شده بوسیله سازمان دنیای بهداشت در ماه ژوئن، اکنون به شایع ترین گونه ویروس در دنیا بدل شده است. سازمان دنیای بهداشت هم گفته است تا به حال شواهدی در دست نیست که این جهش باعث مسری تر شدن ویروس یا بیماری زایی شدیدتر آن شده باشد.

با این وجود این سازمان می گوید جهش ها در ویروس کروا ممکن است کارآمدی واکسن های ساخته شده را کاهش دهند. پژوهشگران در مقاله ای که در ماه ژوئیه در ژورنال Cell منتشر شد، گفتند هنگام کارآزمایی بالینی واکسن های فعلی باید جهش های ویروس را هم در نظر گرفت.

این همه گیرشناسان از دانشگاه های ییل، هاروارد و کلمبیا نوشتند پژوهشگران در هنگام باید در هنگام ساخت واکسن به تغییرات تاثیرگذار توجه داشته باشند.

به گفته این پژوهشگران هنوز پرسش های بسیاری درباره اثرات بالقوه گونه D614G بر پاندمی کووید-19 مطرح هستند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 379

به "یک گونه جهش یافته ویروس کرونا از اروپا به آسیا بازگشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک گونه جهش یافته ویروس کرونا از اروپا به آسیا بازگشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید