6 ترفند اینستاگرامی برای کسب وکارها (اینفوگرافیک)

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، شاید تا همین یک سال پیش که هنوز سر و کله کرونا پیدا نشده بود، بسیاری از ما ترجیح می دادیم برای خریدهای خود به ویژه پوشاک و لوازم منزل حتما به مراکز فروش مراجعه کنیم تا از نزدیک از جنس و کیفیت و حتی اندازه کالایی که قصد خریدش را داشتیم مطمئن شویم اما با محدودیت های ترددی که در یک سال گذشته به وجود آمد، تحول بزرگی در دنیای خرده فروشی و عرضه محصولات ایجاد شد.

6 ترفند اینستاگرامی برای کسب وکارها (اینفوگرافیک)

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت چاپ کاتالوگ ارزان از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

فروش در بستر فضای مجازی و اینترنت با جهش عظیمی همراه شد و بسیاری از افراد حتی ساده ترین اقلام مورد نیازشان را به جای ساعت ها گشتن در مغازه های سطح شهر، با یک جست وجوی ساده در بسترهای مختلف مجازی پیدا می نمایند و در منزل شان با آسودگی خاطر تحویل می گیرند.

با این تغییر نگرش عظیم، بسیاری از فروشندگان سنتی نیز علاوه بر کسب وکارهای جدید مبتنی بر فضای مجازی و کسب وکارهای خانگی برای افزایش فروش خود به فضاهای مجازی روی آورده اند که در صدر آنها اینستاگرام با بیش از یک میلیارد کاربر جهانی فعال در ماه قرار گرفته است.

اینستاگرام به دلیل کاربری ساده و امکان ارائه محتوای تصویری و ویدئویی از محصولات، برقراری ارتباط مستقیم میان فروشنده و مخاطبان تخصصی هر محصول و بعضی ویژگی های مناسب برای ارزیابی بازخورد محتواهای منتشر شده در نسخه کسب وکار، به یکی از مورد توجه ترین بسترهای فروش آنلاین در سال های اخیر تبدیل شده است.

اگر در فکر راه اندازی یا افزایش فروش محصولات تان در روزهای باقی مانده تا نوروز با یاری این بستر مجازی هستید، حواستان به این شش نکته باشد.برگرفته از: lightspeedhq.com، sendible.com، inc.com

در نام گذاری خلاق باش

اگر در حال حاضر نام شرکت یا نشان اختصاصی کسب وکارتان را انتخاب نموده اید، قاعدتا صفحه اینستاگرامی کسب وکارتان را نیز باید با همان نام راه اندازی کنید البته گاهی نام انتخابی شما پیشتر از سوی حساب های کاربری دیگر انتخاب شده یا خیلی طولانی است.

در این حالت باید سعی کنید نزدیک ترین نام به نشان تجاری خود را انتخاب کنید یا با کمی خلاقیت نام تازه ای برگزینید که علاوه بر این که یادآور نشان یا محصول تان است، به خوبی در خاطر سپرده گردد.

یادتان باشد مخاطبان کسب وکار شما، صفحه های متعددی را در اینستاگرام دنبال می نمایند و اگر نامی برای کسب وکارتان انتخاب کنید که یادآور محصول یا خدمات تان نباشد و به خوبی در ذهن جا نگیرد، ممکن است فراموش نمایند یا نتوانند میان صفحاتی که دنبال می نمایند صفحه شما را پیدا نمایند.

جذاب عکاسی کن

اینستاگرام از مهم ترین و در دسترس ترین شبکه های اجتماعی اشتراک گذاری عکس و ویدئو به شمار می رود. به همین خاطر اولین نکته ای که برای فروش بیشتر به آن توجه کنید تصویربرداری مناسب و باکیفیت از محصولات تان است.

اگر صاحب کسب وکار عظیمی هستید از عکسبرداری حرفه ای برای جلب نظر مخاطبان تان بهره ببرید. حتی اگر کسب وکار خانگی دارید نیز سعی کنید کمی بیشتر درخصوص ترفندهای عکاسی با گوشی هوشمند مطالعه کنید و از ابزارهای خانگی مناسب برای عکسبرداری و تهیه ویدئو مانند حلقه نور، پشت زمینه های عکسبرداری، چادر عکسبرداری و... بهره ببرید تا جلوه بیشتری به محصول تان بدهید.

به خاطر داشته باشید اگر خودتان برای کارتان ارزش قائل نباشید و برای دیده شدنش وقت و انرژی و هزینه ای صرف نکنید، مطمئن باشید مخاطب تان نیز به ارزش آن پی نخواهد برد و مجذوبش نمی گردد.

سبک داشته باش

صفحه اینستاگرام کسب وکار، حکم ویترین مجازی را دارد. بنابراین همان طور که سعی می کنید ویترین فروشگاه تان را با سبک خاص و منحصربه فردی بچینید، در چیدمان تصاویر صفحه اینستاگرام نیز نهایت سلیقه خود را به خرج دهید.

برای دریافت ایده می توانید از صفحات پرمخاطب حوزه کاری خود دیدن کنید و بعضی ریزه کاری هایی را که به جذابیت صفحه افزوده است بیاموزید. اما یادتان باشد صفحه ای برای مخاطب جذاب خواهد بود که هویت و سبک منحصر به خودش را داشته باشد. بنابراین از ایده هایی که به دست آورده اید با چاشنی سلیقه و خلاقیت، سبک خاص خودتان را برای صفحه ایجاد کنید.

از هشتگ ها به جا استفاده کن

استفاده درست و مرتبط از هشتگ ها و نشان مکان می تواند در دیده شدن بهتر پست هایتان و افزایش بازخورد یاری نماینده باشد حتی با قابلیت جدید اینستاگرام، می توانید هشتگ اختصاصی را که برای کسب وکارتان ساخته اید در بخش معرفی صفحه خود قرار دهید.

با این روش احتمال دیده شدن صفحه در جست وجوهای مخاطبان افزایش خواهد یافت. هنگام استفاده از هشتگ ها دقت کنید اگر از هشتگ هایی که پست های زیادی را در بالا می آورند می خواهید بهره ببرید، از آنها در تعداد بالایی پست بهره ببرید.

یک پست شما در میان هزاران پست مانند قطره ای در دریا خواهد بود و قطعا بازخورد چندانی نخواهد داشت.

هشتگ ها ابزار مفیدی برای اتصال تمام مخاطبان احتمالی (نه فقط مخاطبانی که در مورد کسب وکارتان شنیده اند) به صفحه کسب وکارتان خواهد بود.

این موضوع به ویژه در مورد کسب وکارهای دیجیتال که می توانند در بازار بین المللی فعالیت نمایند کارایی بالایی برای اتصال مشتریان خارجی به کسب وکار خواهد داشت، بنابراین نه فقط استفاده از هشتگ ها را نباید فراموش کنید بلکه در انتخاب شان هوشمندانه عمل کنید.

پیوستگی را در فعالیت خود حفظ کن

کوشش کنید در روال زمانی مشخصی محتوا منتشر کنید. انتشار پشت سر هم و رگباری همان قدر می تواند در کمتر دیده شدن تان نقش داشته باشد که انتشار دیربه دیر پست! به همین علت سعی کنید حتی اگر به اندازه چند پست محتوا فراوری نموده اید بر اساس روال منطقی و مشخصی آنها را منتشر کنید که صفحه به طور پیوسته فعال باشد و از طرفی آن قدر فعالیت زیاد نباشد که مخاطبان بعضی از پست های تان را از دست بدهند.

استفاده از استوری و قابلیت های متنوعی که برای درگیرکردن مخاطبان دارد، مانند پرسش وپاسخ، نظرسنجی و... را نباید فراموش کنید.

استفاده از روش های تعاملی می تواند میزان درگیری و مشارکت مخاطبان را افزایش دهد و به تدریج آنها را به مخاطبان دائمی تبدیل کند.

علاوه بر این ساعت طلایی انتشار محتوا را بر اساس نوع مخاطبان کسب وکارتان به دست بیاورید و بکوشید در ساعت های مشخصی که بیشترین میزان بازخورد را دریافت می کنید، محتواهای جدید را منتشر کنید.

میزان موفقیتت را رصد کن

اگر بدون تحلیل کارهایی که انجام داده اید و آنالیز این که مؤثر بوده اند یا نه، به فرآیند بازاریابی و ارائه محصول تان ادامه دهید، نمی توانید مطمئن باشید در راستا درستی قرار دارید یا نه. حتی اگر تمام مقالات جهان را در مورد راهکارهای افزایش بازخورد در اینستاگرام و... بخوانید و بر اساس آنها کار را پیش ببرید، بازهم قرار نیست یک نسخه برای همه یکسان عمل کند.

هر کسب وکاری متناسب با حوزه فعالیتش و مخاطبانی که جذب نموده است باید با آزمون وخطا، بهترین راهکارهای افزایش مشارکت و مخاطب را برای خودش شخصی سازی کند.

برای آنالیز اثربخشی هر اقدامی که می کنید، می توانید از نمودارها و آمارهایی که اینستاگرام در اختیار کاربران دارای نسخه کسب وکار قرار می دهد، بهره ببرید.

علاوه بر این در حال حاضر نرم افزارهایی برای آنالیز و تحلیل عملکرد مخاطبان در فضای مجازی و اینستاگرام در داخل کشور فراوریشده که با دریافت خدماتشان می توانید اطلاعات و نمودارهای دسته بندی شده متعددی در مورد میزان بازدید در طول شبانه روز و مشارکت مخاطبان را به دست آورید.

قطعا زمانی که برای برداشتن گام های بعدی از نتیجه گام های قبلی بهره ببرید، شاهد اثرگذاری بیشتری خواهید بود.

جهت مشاهده تصویر اصلی بر روی عکس زیر کلیک کنید.

عسل اخویان طهرانی - دانش / روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 689

به "6 ترفند اینستاگرامی برای کسب وکارها (اینفوگرافیک)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 ترفند اینستاگرامی برای کسب وکارها (اینفوگرافیک)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید