آسیا و اقیانوسیه به دنبال بهره گیری از فنوری نانو برای بسته بندی موادغذایی هستند

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، منطقه آسیا و اقیانوسیه (APAC) به منظور جلوگیری از هدررفت موادغذایی قصد دارند بیش از بقیه به دنبال استفاده از فناوری نانو در بخش بسته بندی موادغذایی هستند.

آسیا و اقیانوسیه به دنبال بهره گیری از فنوری نانو برای بسته بندی موادغذایی هستند

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، گلوبال دیتا (GlobalData) یکی از شرکت های پیشرو در زمینه داده ها و تجزیه وتحلیل است. این شرکت در گزارشی اعلام نموده که منطقه آسیا و اقیانوسیه برای مقابله با هدررفت مواد غذایی و کاهش زباله های غذایی از فناوری نانو استفاده می نماید. فناوری نانو می تواند ماندگاری مواد غذایی را افزایش دهد.

در منطقه آسیا و اقیانوسیه (APAC) اقتصاد های عظیمی نظیر چین، ژاپن و کره جنوبی در حدود 25 درصد از زباله های غذایی دنیا را ایجاد می نمایند در حالی که دیگر مناطق جنوب و جنوب شرق آسیا روی هم، 22 درصد سهم در فراوری زباله های غذایی دارند.

گلوبال دیتا می افزاید: با توجه به این حجم بالای هدررفت مواد غذایی، شرکت های فراورینماینده و بسته بندی نماینده مواد غذایی در این منطقه به دنبال استفاده از فناوری نانو برای افزایش ماندگاری مواد غذایی هستند تا این تلفات و ضایعات را کاهش دهند.

براساس اهداف توسعه پایدار، کشور ها باید سرانه فراوری زباله خود را کاهش داده و این کار تا سال 2030 در سطح خرده فروشی و مصرف نمایندگان انجام گردد. همچنین باید تلفات مواد غذایی در طول زنجیره فراوری و عرضه کاهش یابد. منطقه APAC عظیم ترین مصرف نماینده مواد غذایی بسته بندی شده با حجم 372.03 بیلیون کیلوگرم در سال 2019 بوده است.

به حداقل رساندن تلفات و ضایعات مواد غذایی و استفاده مالی از منابع، مهم ترین چالش در راستا توسعه است که وظیفه شرکت های فراوری و بسته بندی نماینده مواد غذایی است که این چالش را برطرف نمایند. استفاده از فناوری نانو در بخش بسته بندی به عنوان سدی محافظ در برابر عوامل محیطی بوده و منجر به افزایش ماندگاری مواد غذایی می گردد.

بسته بندی با فناوری نانو به شرکت ها در کاهش نفوذ پذیری در برابر اکسیژن و بخار آب یاری می نماید و در نتیجه عمر مفید مواد غذایی را افزایش می دهد. بسته بندی هوشمند به ردیابی دیگر ویژگی های کلیدی نظیر یکپارچگی بسته بندی، درجه حرارت و تاریخ انقضا در هنگام حمل ونقل یاری می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 170

به "آسیا و اقیانوسیه به دنبال بهره گیری از فنوری نانو برای بسته بندی موادغذایی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسیا و اقیانوسیه به دنبال بهره گیری از فنوری نانو برای بسته بندی موادغذایی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید