تور ترکیه ارزان: آمادگی ترکیه در بالاترین سطح پروتکل های بهداشتی برای تابستان 2021

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، ترکیه با اجرای طرح واکسیناسیون فعالان صنعت گردشگری و صدور مجوز طرح سفر ایمن برای تاسیسات گردشگری، آمادگی خود را برای سفرهای تابستان 2021 اعلام نمود.

تور ترکیه ارزان: آمادگی ترکیه در بالاترین سطح پروتکل های بهداشتی برای تابستان 2021

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

ترکیه به عنوان شروعگر طرح سفر ایمن، تدابیر جدیدی را برای برگزاری سفرهای امن در تابستان 2021 اضافه نموده است. این طرح که از خرداد سال 2020 شروع شده است و کلیه مراحل سفر گردشگران از ترانسفر فرودگاهی تا اقامت در هتل و رستوران ها را تحت پوشش قرار می دهد. در دومین سال اجرای این طرح، 9800 موسسه فعال و خودرو فعال در حوزه گردشگری در این طرح مشارکت دارند. بعلاوه مراکز اقامتی بالای 30 تختخواب نیز ملزم به رعایت مصوبات این طرح هستنند. علاوه بر این، ترکیه در طرح واکسیناسیون کرونا، کارکنان صنعت توریسم را در اولویت قرار داده و به این ترتیب برای برگزاری طرح سفر ایمن در تابستان 2021 آماده شد.

در این راستا، محمت نوری ارسوی، وزیر گردشگری جمهوری ترکیه در در نشستی با سفرای کشورهای خارجی که در آنتالیا برگزار گردید، درباره آمادگی ترکیه برای سفرهای تابستانی 2021 توضیحات جامعی ارائه کرد. وی در این رابطه چنین گفت:

ترکیه یکی از نخستین کشورهایی بود که در ابتدای تابستان سال 2020 اجرای طرح سفر ایمن را شروع کرد و پذیرای 16 میلیون نفر مسافر بود. در سالی که گذشت امنیت و سلامت مسافران در الویت ما قرار داشت. در راستای این طرح کلیه مراکز اقامتی با بیش از 30 تختخواب ملزم به رعایت اصول این طرح شدند؛ بعلاوه کلیه مراکزی که پیروز به دریافت گواهینامه طرح شده بودند، جهت اجرای مداوم آن تحت نظارت مستمر قرار داشتند. در راستای اجرای طرح بین المللی واکسیناسیون کرونا نیز تا به امروز در حدود 27 میلیون دوز واکسن تزریق شده است. در این راستا، صنعت گردشگری در الویت قرار گرفته است.

محمت ارسوی در ادامه سخنانش اضافه نمود:

سال گذشته در اجرای طرح سفر ایمن به جایگاه بالایی دست یافتیم. سال 2021 نیز در زمینه توریسم سال بسیار امنی پیش رو خواهیم داشت؛ علاوه بر واکسیناسیون پرسنل فعال در صنعت گردشگری، بیش از 10000 موسسه گردشگری در اقصی نقاط کشور مجوز طرح سفر ایمن را دریافت نموده اند و ازاین رو، ترکیه برای تابستان 2021 از امادگی کامل برخوردار است.

در جریان این نشست در آنتالیا که سفیر ایران نیز حضور داشت، سفرای کشورهای مدعو از جزییات این طرح و شکل اجرای آن بازدید کردند.

منبع: کجارو / ktb.gov.tr
انتشار: 29 اسفند 1400 بروزرسانی: 29 اسفند 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1190

به "تور ترکیه ارزان: آمادگی ترکیه در بالاترین سطح پروتکل های بهداشتی برای تابستان 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ترکیه ارزان: آمادگی ترکیه در بالاترین سطح پروتکل های بهداشتی برای تابستان 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید