آکواریوم دبی؛ از هم نشینی با پادشاه کروکودیل ها تا غواصی با کوسه ها

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، تا به حال با خودتان تصور نموده اید که از نزدیک با کوسه ها رو در رو شوید، با آن ها شنا کنید یا به آن ها غذا بدهید؟ و یا اینکه تا به حال چیزی درباره کروکودیل پادشاه شنیده اید؟ این کروکودیل که بزرگ ترین کروکودیل دنیاست، در آکواریوم زیر آبی دبی زندگی می نماید و لقب پادشاه کروکودیل ها را از آن خودش نموده است! اگر تا به حال این تفریحات خاص و هیجان انگیز را تجربه ننموده اید، در تور دبی این شانس را دارید که هنگام بازدید از آکواریوم دبی با این موجودات از نزدیک و در دنیای واقعی روبرو شوید. در ادامه این مطلب با مجله گردشگری و سفر خبرنگاران همراه باشید تا هر آنچه باید، درباره آکواریوم و باغ وحش زیر آبی دبی بدانید.

آکواریوم دبی؛ از هم نشینی با پادشاه کروکودیل ها تا غواصی با کوسه ها

سرگرمیات آکواریوم دبی چیست؟

سرگرمیات آکواریوم دبی شامل بازدید از گونه های متنوعی از آبزیان، دیدنی کروکدیل پادشاه، سمور دریایی، باغ وحش زیر آب آکواریوم دبی، تونل آکواریوم، پناهگاه پنگوئن ها، غذا دادن به آبزیان، قفس کوسه ها، غواصی با کوسه ها، تجربه غواصی، اسنورکلینگ، و سرگرمیات هیجان انگیزی از این قبیل است.

ساعات کاری آکواریوم چیست؟

ساعات کاری آکواریوم دبی یکشنبه تا چهارشنبه 10 صبح تا 10 شب و پنجشنبه، آدینه و شنبه از ساعت 10 صبح تا 12 شب است.

هزینه ورود به آکواریوم دبی چیست؟

هزینه ورود به آکواریوم با توجه بر پکیجی که انتخاب می کنید فرق دارد. هزینه بازدید از آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب دبی (Dubai Aquarium & Under Water Zoo) 75 درهم؛ هزینه بازدید از آکواریوم دبی و پناهگاه ساحلی پنگوئن ها (Dubai Aquarium & Penguin Cove) 149 درهم؛ تجربه کاوشگر (Explorer Experience) 150 درهم؛ تجربه کاوشگر وی. آی. پی (VIP Explorer Experience) 299 درهم است. بعلاوه، هزینه اسنورکلینگ 370 درهم، دیدنی کوسه ها در قفس 620 درهم، غواصی با کوسه ها 790 درهم، و هزینه اسکوبا دایوینگ 1210 درهم است.

بخش های مختلف آکواریوم دبی

آکواریوم زیر آبی دبی یکی از جاذبه های گردشگری پرطرفدار میان مسافران تورهای دبی محسوب می گردد که از بخش های مختلفی تشکیل شده است. بازدید از این جاذبه شگفت انگیز یکی از سرگرمیات جالب دبی برای تمام رده های سنی است.

آکواریوم و باغ وحش زیر آب دبی برای علاقه مندان به آبزیان و حیات وحش، علاقه مندان به سرگرمیات هیجان انگیز و خاص مثل غواصی با کوسه ها و مسافرانی که با خانواده و بچه ها خود سفر می نمایند، انتخابی عالی به شمار می رود.

در واقع هنگام بازدید از آکواریوم زیر آبی دبی امکان ندارد که لحظه ای حوصله تان سر برود یا از صرف وقت برای بازدید از این جاذبه بی نظیر پشیمان شوید. بخش های مختلف آکواریوم دبی به ترتیب زیر هستند:

  • تونل آکواریوم دبی

تونل آکواریوم بسیار دیدنی دبی دنیایی متفاوت و بی نظیر از اعماق آب ها را برایتان به ارمغان می آورد. تونل آکواریوم دبی در طبقه همکف دبی مال از بزرگ ترین مراکز خرید دبی، قرار گرفته است. این تونل آکواریومی 48 متر طول دارد و بازدیدنمایندگان را تا عمق 11 متری زمین راهنمایی می نماید.

بازید از تونل آکواریوم دبی فرصت قدم زدن از میان آب های دریا و دیدنی آبزیان مختلف و جالب برای گردشگران تور دبی فراهم می نماید.

باغ وحش آکواریوم دبی

پس از عبور از تونل آکواریوم و بازدید از ماهی های ریز و درشت و آبزیان دیگر، می توانید سفر خود را در دنیای جالب باغ وحش زیر آب آکواریوم دبی ادامه دهید. در بازدید از دنیای موجودات شگفت انگیز زیر آب می توانید اطلاعات زیادی درباره نحوه زندگی آن ها و گونه ها مختلف در رودخانه ها و اقیانوس ها به دست بیاورید.

بدون شک بازدید از باغ وحش آکواریوم برای هر رده سنی به ویژه بچه ها بسیار جالب و فراموش نشدنی خواهد بود. باغ وحش زیر آب دبی در سطح دو (Level Two) آکواریوم دبی و بالاتر از مخزن آکواریوم (Aquarium tank) قرار گرفته است.

هنگام بازید از باغ وحش زیر آب دبی از سه منطقه زیست محیطی عبور می کنید. این منطقه ها شامل جنگل بارانی (Rainforest)، ساحل راکی یا صخره ای (Rocky Shore) و اقیانوس زنده (Living Ocean) است. در باغ وحش زیر آب دبی بعلاوه می توانید از 40 آبزی منحصربه فرد دیدن کنید. بعضی از آبزیان جالب و عجیب این باغ وحش خروس ماهی (Lionfish)، پیرانیا ماهی (Piranha)، سمور دریایی (Otters)، خرچنگ عنکبوتی غول پیکر (Giant Spider Crabs)، اسب دریایی (Seahorses)، مار ماهی باغی (Garden Eels)، ماهی کمانگیر (Archerfish)، موش صحرایی آبی (Water Rats)، پارو ماهی (Paddlefish)، و گونه های دیگری از آبزیان هستند.

سرگرمیات آکواریوم دبی

سرگرمیات آکواریوم به قدری متنوع است که هر بخش از آن می تواند با سلیقه هر یک از مسافران تور دبی مطابقت داشته باشد. هنگام بازدید از آکواریوم دبی می توانید از نزدیک با بزرگ ترین کروکودیل دنیا که به پادشاه کروکودیل ها معروفیت دارد، آشنا شوید یا با کوسه ها و آبزیان دیگر غواصی کنید.

  • تور دبی
  • هتل دبی
  • بلیط دبی

یکی دیگر از سرگرمیات خاص آکواریوم و باغ وحش زیر آب دبی دیدنی پنگوئن ها در پناهگاه شبیه سازی شده آن ها در قطب جنوب است. بعضی از سرگرمیاتی که می توانید هنگام بازدید از آکواریوم تجربه کنید، به ترتیب زیر هستند:

  • کروکودیل شاه آکواریوم دبی

کروکودیل سلطنتی آکواریوم دبی یکی از ترسناک ترین و در عین حال جالب توجه ترین موجوداتی است که می توانید در آکواریوم دبی ببینید. این موجود بزرگ الجثه با 40 سال سن، 5 متر طول و وزنی معادل با 750 کیلوگرم در اصل بومی استرالیاست و از یکی از عجایب پادشاهی حیوانات به شمار می رود.

این کروکودیل در ابتدا فقط 2.4 متر طول داشت و به وسیله اهالی محلی به کروکودیل پرابلم (problem) به معنای مشکل لقب گرفته بود. پس از مدتی، با رشد سریعی که داشت لقب پادشاه را به آن دادند و به سرعت از باغ گیاه شناسی به محیط طبیعی حفاظت شده در کوئینزلند استرالیا منتقل شد.

وعده های غذایی منظم و محیط حفاظت شده باعث شد کروکودیل پادشاه در شرایطی عالی رشد کند و به یکی از ترسناک ترین و قدرتمندترین خزندگان طبیعت تبدیل گردد. در حال حاضر این کروکودیل یکی از بزرگ ترین کروکودیل های روی کره زمین است و انتظار می رود طی 50 سال آینده رشد بیشتری کند.

جالب است بدانید که چندی پیش نیز همسر این کروکودیل که با نام ملکه کروکودیل (Queen Croc) شناخته می گردد، با 80 سال سن به او پیوست!

بازدید از پنگوئن ها در آکواریوم

در سال 2010 بود که آکواریوم و باغ وحش زیر آب دبی اولین امکانات مورد احتیاج برای نگهداری پنگوئن های جنتو (Gentoo penguins) را در دبی معرفی کرد. پناهگاه پنگوئن ها در آکواریوم دبی به نحوی هوشمندانه طراحی شده که به راستی انگار این پنگوئن ها در زیستگاه طبیعی خود در قطب جنوب زندگی می نمایند.

دمای این پناهگاه کاملا کنترل شده و مطابق با درجه دمای هوای محیط طبیعی زندگی پنگوئن ها در قطب جنوب است. از درجه دمای آب گرفته تا چرخه نور سالانه مناسب با زیستگاه طبیعی، همگی به نحو دقیقی فراهم شده تا متصدیان باغ وحش بتوانند به خوبی از پنگوئن ها مراقبت نمایند.

به طور مثال هنگامی که دبی در فصل تابستان است، پناهگاه این پنگوئن ها همچون قطب جنوب در فصل زمستان قرار گرفته است! بعلاوه، امکانات هیجان انگیزی از قبیل صخره هایی برای صعود، سرسره، استخر و مواردی از این قبیل برای بازی پنگوئن ها فراهم شده است.

در حال حاضر آکواریوم و باغ وحش زیر آبی دبی دارای 16 پنگوئن است که نیمی از آن ها مونث و نیمی دیگر مذکر هستند. بازدید از پنگوئن ها و زیر نظر گرفتن رفتارهای روزمره آن ها برای هر بازدیدنماینده ای مجذوب کننده خواهد بود.

بازدید از سمور آبی در آکواریوم دبی

گونه های دیگر ساکن آکواریوم و باغ وحش زیر آب دبی سمورهای پنجه کوچک آسیایی هستند. این سمورها، کوچک ترین گونه از میان 13 گونه موجود است و در اصل بومی قاره آسیا محسوب می گردد. بازدیدنمایندگان می توانند گشت وگذاری اختصاصی در محل زندگی این سمورها داشته باشند و از نزدیک این موجودات بامزه و کاریزماتیک را دیدن نمایند.

هنگام بازدید از سمورها برنامه ای آموزشی نیز درباره نحوه زندگی سمورها برایتان نمایش داده می گردد. سمور پنجه کوچک آسیایی با توجه به اینکه کوچک ترین نژاد سمور در دنیاست و کمتر از 5 کیلوگرم وزن دارد، از گونه های به شدت در معرض خطر است.

این سمورها در اصل گوشتخوار هستند و محل طبیعی زندگی آن ها در نهرها، رودخانه ها، باتلاق ها و شالیزارهاست. آن ها از سخت پوست ها، حلزون ها، ماهی ها و حشرات تغذیه می نمایند. اشتهای این سمورها خیلی زیاد است و روزانه به میزان 20 درصد از وزن بدنشان می توانند غذا بخورند.

آن ها حیوانات باهوشی هستند و در به کارگیری ابزارها به طور مثال برداشتن سنگ برای شکستن صدف ها و کارهایی از قبیل بسیار عالی عمل می نمایند.

بازدید از سفره ماهی در آکواریوم

در آکواریوم و باغ وحش زیر آب دبی مال می توانید انواع سفره ماهی ها را از نزدیک ببینید، آن ها را لمس کنید یا به آن ها غذا بدهید. آکواریوم دبی مال منزلگاه بیش از 50 سفره ماهی با گونه های متنوع است که می توانید به آن ها غذا داده و مدتی را با این آبزیان کنجکاو و آرام سپری کنید.

غواصی در آکواریوم مال از جمله سرگرمیاتی است که شاید کمتر کسی در طول عمر تجربه کند و خاطره ای فراموش نشدنی از تور دبی را در ذهنتان ثبت می نماید.

در آکواریوم دبی مربی کوسه ها شوید

آکواریوم کوسه های باغ وحش زیر آبی دبی تجربه خانوادگی فراموش نشدنی را برای بازدیدنمایندگان رقم می زند. در این بخش از تور دبی می توانید با نحوه نگهداری از کوسه ها آشنا شوید و اطلاعاتی در خصوص زندگی کوسه ها به دست آورید.

محتوای آموزشی آکواریوم کوسه ها در مجموع درباره محیط زندگی این آبزیان، تغذیه و عادات پرورش آن هاست. بعلاوه، بازدیدنمایندگان باید وارد عمل شوند و به کارکنان آکواریوم کوسه در آموزش کوسه های بامبو و کوسه های پلنگی یاری نمایند.

برای تعامل و ارتباط برقرار کردن با کوسه ها به بازدیدنمایندگان لباس های ضد آب داده می گردد تا وارد مخزن آب نگهداری کوسه ها شوند و تجربه بی نظیر مربی کوسه بودن را امتحان نمایند.

غواصی را در آکواریوم جالب دبی بیاموزید و مدرک بگیرید

آیا می دانید که در اعماق آب های آکواریوم چگونه می توانید نفس بکشید یا اصلا تا به حال به این فکر کردید که غواصی در آکواریوم دبی را امتحان کنید؟ اگر به غواصی علاقه دارید، ولی به خاطر اینکه تا به حال این سرگرمی زیر آبی هیجان انگیز را تجربه نکرده اید، از آن می ترسید، می توانید غواصی را به طور کامل در آکواریوم دبی یاد بگیرید و مدرک آموزش دوره کامل غواصی را دریافت کنید.

در آکواریوم صفر تا صد غواصی را به شما آموزش می دهند و می توانید دنیای شگفت انگیز زیر آب را کشف کنید. سانس آغاز این دورهای آموزشی معمولا ساعت 13، 15 و 17 است. قبل از آغاز کلاس عملی غواصی در آکواریوم ده میلیون لیتری دبی، مربی ابتدا به سرعت و در مدت کوتاهی یک درس تئوری به شما می دهد تا از نکات ایمنی، دستورالعمل ها و مهارت های لازم آگاه شوید. توجه داشته باشید.

اگر می خواهید غواصی در آکواریوم دبی را تجربه کنید، ابتدا باید به وسیله ایمیل [email protected]، واتس اپ 0568296923 یا شماره تماس 043422993 کلاس خود را رزرو کنید.

غواصی با کوسه ها در قفس؛ از ترسناک ترین سرگرمیات دبی

بازدید از آکواریوم مال این فرصت را به شما می دهد که ترس مقابله با کوسه های شکارچی را از نزدیک تجربه کنید. برای شنا با این کوسه ها احتیاجی به آموزش غواصی ندارید و با پوشیدن لباس های مخصوص و کلاه ایمنی حاوی اکسیژن به راحتی می توانید آدرنالین خون تان را بالا ببرید.

آکواریوم دبی مال یکی از بزرگ ترین آکواریوم های معلق در دنیا بوده که میزبان بیش از 33 هزار گونه از آبزیان است. مخزن این آکواریوم بیش از 400 کوسه و سفره ماهی دارد و بزرگ ترین مجموعه از کوسه های ببری شنی (Sand tiger shark) را در دل خود جای داده است.

هزینه تجربه این سرگرمی هیجان انگیز 620 درهم است. پیشنهاد می کنیم پیش از رفتن به آکواریوم دبی مال از قبل بلیط خود را رزرو کنید. بعلاوه، می توانید از مربی خود درخواست کنید هنگام شنا با کوسه ها از شما فیلمبرداری کند تا بعدا بتوانید آن را با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارید.

برای رزرو بلیط می توانید به وسیله ایمیل [email protected]، واتس اپ 0568296923 یا شماره 043422993 تماس بگیرید.

اسنورکلینگ در قفس

اسنورکلینگ یکی دیگر از سرگرمیات آکواریوم است که بدون احتیاج به هیچ تجربه ای می توانید آن را امتحان کنید. تمام افرادی که بالای 8 سال سن دارند، می توانند با پرداخت 370 درهم از اسنورکلینگ لذت ببرند. اگر نمی خواهید غواصی کنید اسنورکلینگ گزینه مناسبی برای شماست.

برای اسنورکلینگ همانطور که گفتیم احتیاجی به تجربه و یا آموزش ندارید و تنها باید لباس مخصوص بپوشید و در قفس امن آکواریوم غواصی کنید. حین اسنورکلینگ در آکواریوم زیر آبی دبی می توانید بیش از 70 گونه مختلف دریایی، 300 کوسه و انواع سفره ماهی را از نزدیک ببینید.

اسکوبا دایوینگ در آکواریوم دبی تجربه ای بی نظیر در طول عمر

برای تجربه هیجان انگیز اسکوبا دایوینگ در دبی باید حداقل 10 سال سن داشته باشید و در سلامت جسمی و فیزیکی کامل به سر ببرید. توجه داشته باشید که اسکوبا دایوینگ برای خانم های باردار ممنوع است.

برای اسکوبا دایوینگ در آکواریوم دبی ابتدا آموزش های لازم به شما داده می گردد و همه نکات درباره نحوه نفس کشیدن زیر آب و استفاده از وسایل غواصی را با شما به اشتراک می گذارند. بعلاوه، مربیان غواصی مهارت های کلیدی موردنیاز در طول هر غواصی را به شما می آموزند تا هنگامی که زیر آب با انواع آبزیان روبرو شدید، دستپاچه نشوید و بتوانید از این سرگرمی لذت ببرید.

دسترسی به آکواریوم زیبای دبی

آدرس آکواریوم زیر آبی دبی واقع در داون تاون دبی (Downtown Dubai)، خیابان المرکز المالی، دبی مال (The Dubai Mall) است و ساعات کاری آکواریوم معروف دبی از یکشنبه تا چهارشنبه از 10 صبح تا 10 شب و از پنجشنبه تا شنبه از 10 صبح تا 12 شب است.

هزینه ورودی آکواریوم زیر آبی دبی با توجه به پکیجی که انتخاب می کنید، از 75 درهم به بالا است. به طور مثال هزینه اسنورکلینگ 370 درهم، هزینه دیدنی کوسه ها در قفس 620 درهم، غواصی با کوسه ها 790 درهم، و هزینه اسکوبا دایوینگ 1210 درهم است. توجه داشته باشید که هزینه ورودی آکواریوم دبی برای بزرگسالان و بچه ها یکسان است.

آکواریوم دبی روی گوگل مپ

سخن آخر درباره آکواریوم زیر آبی دبی

اگر با تور دبی سفر می کنید و خدمات بازدید از دیدنی های دبی شامل پکیج تور دبی شماست، آکواریوم هم بخشی از برنامه سفرتان است. از آنجایی که آکواریوم و باغ وحش زیر آب دبی در دبی مال قرار گرفته است، برای صرفه جویی در وقت می توانید یک روز را صرف بازدید از آکواریوم زیر آبی دبی و خرید از دبی مال کنید.

بدون شک آکواریوم بسیار مجذوب کننده دبی یکی از سرگرمیات خاص و بی نظیری هستند که برای هر رده سنی سرگرم نماینده و جالب است. غواصی با کوسه ها در قفس و یا اسنورکلینگ بدون خاطره ای به یادماندنی از سفر به دبی را برایتان رقم می زند. بعلاوه، برای بچه ها بازدید از این آکواریوم آموزنده و در عین حال دلچسب خواهد بود.

  • هتل جمیرا دبی
  • هتل گرند حیات دبی
  • هتل ارکید دبی

برای رزرو تورهای دبی، رزرو هتل های دبی یا خرید پرواز دبی می توانید به سایت خبرنگاران مراجعه کنید و پکیج سفر به دبی را با برترین قیمت تهیه کنید. بعلاوه، برای رزرو بلیط آکواریوم دبی مال و اطلاع از قیمت ها می توانید به وب سایت آکواریوم دبی به آدرس زیر مراجعه کنید:

https://www.thedubaiaquarium.com/

اگر تجربه بازدید از آکواریوم و باغ وحش زیر آبی دبی مال را دارید می توانید برای تکمیل اطلاعات ما در مجله گردشگری خبرنگاران آن را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: علی بابا
انتشار: 27 خرداد 1401 بروزرسانی: 27 خرداد 1401 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1263

به "آکواریوم دبی؛ از هم نشینی با پادشاه کروکودیل ها تا غواصی با کوسه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آکواریوم دبی؛ از هم نشینی با پادشاه کروکودیل ها تا غواصی با کوسه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید