بشقاب هوشمندی که کالری غذا را محاسبه می نماید

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، شرکت آمریکایی Fitly اقدام به فراوری این بشقاب هوشمند نموده است. این بشقاب هوشمند سه دوربین دیجیتال دارد که از محتوای غذا عکس برداری می نماید.

بشقاب هوشمندی که کالری غذا را محاسبه می نماید

به تازگی برای جلوگیری از پرخوری یک بشقاب هوشمند پلاستیکی فراوری شده است. این بشقاب هوشمند کالری غذا را محاسبه می نماید. شرکت آمریکایی Fitly اقدامبه فراوری این بشقاب هوشمند نموده است. این بشقاب سه دوربین دیجیتال دارد که ازمحتوای غذا عکس برداری می نماید .

این عکس ها به وسیله وای فای یا بلوتوث به یک دستگاه متحرکفرستاده می گردد و این اطلاعات برای مقایسه به بانک اطلاعاتی بزرگی از تصاویر با هدف مشخصشدن مواد موجود در غذا ارسال می شوند. یک ترازوی مخفی در بدنه بشقاب وجود دارد که وزن غذا را اندازه گیری می نماید و آن را با پایگاه داده مقایسه می نماید تا میزان انرژی درون آن رامحاسبه کند. سازندگان این بشقاب هوشمند گفته اند، الگوریتم اختصاصی شناساییغذا برای این بشقاب هوشمند در نظر گرفته شده است که امکان خوانش مواد غذایی ترکیبیو نیز یک ماده غذایی منفرد با دقت 99 درصد در کمتر از یک ثانیه را دارد.

این فناوری هم اکنون قادر است مواد غذایی همچون سالادهایترکیبی، پلو، اسپاگتی با گوشت کوفته ای و رولت بوقلمون را شناسایی نماید. شرکت Fitly محصولخود را با هدف جذب سرمایه در سایت منبع یابی کیک استارتر قرار داده و امید دارد هربشقاب را 199 دلار بفروش برساند .

منبع: setare.com
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 86

به "بشقاب هوشمندی که کالری غذا را محاسبه می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بشقاب هوشمندی که کالری غذا را محاسبه می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید