ویژگی ها و مزیت های استفاده از تتر چیست؟

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، حتی اگر در کار ارز دیجیتال نباشید، باز امکان ندارد که نام تتر برای ذهنتان آشنا نباشد. این رمزارز توانسته خود را طوری معرفی کند که امروزه بسیاری از بنگاه های اقتصادی از آن استفاده می نمایند. بسیاری از ارائه دهندگان خدمات در داخل کشور، به آسانی می توانند خدمات آنلاین و دیجیتال را به کاربران ایرانی مقیم خارج از کشور برسانند و آنها نیز با خرید تتر و انتقال آن به آسانی می توانند هزینه ها را پرداخت نمایند؛ مثلاً دوره های آموزشی آنلاین. بنابراین در مقاله پیش رو، به کاربردهای تتر پرداخته ایم.

ویژگی ها و مزیت های استفاده از تتر چیست؟

تتر چگونه کار می نماید؟

تتر یک استیبل کوین محبوب است که در طول چندین سال گذشته به وسیله معامله گران برای انتقال سرمایه و تبدیل پول فیزیکی به ارز دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرد. قیمت تتر به ارزش دلار آمریکا گره خورده است. از نظر تئوری نوسانات بازار رمز ارز که تاثیر زیادی روی کوین هایی مانند بیت کوین، اتریوم و… دارد، قیمت USDT را تغییر نمی دهد. بنابراین قیمت تتر همواره ثابت و با نوسانی ناچیز 1 دلار است.

توکن های نو USDT به وسیله بنیاد تتر صادر می شوند. این بنیاد وقتی اقدام به صدور USDT می نماید که برای آن تقاضا وجود داشته باشد. زمانی که یک کاربر ارز فیات خود را به صندوق بنیاد تتر واریز می نماید، آنها مبلغ مربوطه را به صورت توکن های تازه صادر شده، قابل ذخیره و قابل ارسال روی بلاک چین به او بر می گردانند. بنابراین اگر کاربری 100 دلار به صندوق بنیاد تتر واریز کند، 100 توکن USDT دریافت می نماید. سپس هر زمان که کاربری بخواهد ارزهای فیات خود را مجدداً بازیابی کند توکن های او به وسیله بنیاد تتر سوزانده و از گردش خارج می شوند.

کاربردهای تتر

چه چیزی باعث شده است که تتر به این اندازه از محبوبیت دست پیدا کند؟ در این بخش به موضوع اصلی مقاله یعنی کاربردهای تتر می پردازیم.

معامله و ترید

این اولین کاربرد تتر است که توجه معامله گران را به آن جلب نموده و آنها را تشویق به خرید USDT می نماید. از وقتی که صنعت بلاک چین و ارزهای دیجیتال با پتانسیل های آشنا و فعلاً نا آشنای خود مردم را به سمت خود جذب نموده اند، آنها می توانند بدون احتیاج به بانک و فرایند های طاقت فرسای بانکی به معاملات برون مرزی بپردازند. شما امروز به آسانی تمام قادر هستید که تجارت بین المللی کنید و برای این کار فقط به خرید تتر و انتقال آن به صرافی ها احتیاج دارید؛ تجارتی لذت بخش که با توجه به ماهیت ارزهای دیجیتال در کمترین زمان ممکن انجام می گردد. انقدر سریع که اگر همین حالا تصمیم به انجام این تجارت بگیرید نیم ساعت بعد پای معامله هستید و اگر انتخاب درستی نموده باشید ممکن است در انتهای همان روز چندین درصد سود کنید.

حواله اقتصادی

این مورد نیز باز هم به انتقال پول در سطح بین الملل مرتبط است؛ در روزهای نه خیلی قدیمی و روزگاری نه چندان دور، برای اینکه یک خانواده قادر باشد برای فرزند دانشجوی خود در کشوری دیگر پول ارسال کند احتیاج به طی کردن فرایند های طولانی مدت و سخت بانکی بود. بعلاوه این انتقال همراه با کارمزد بود و بانک ها برای تراکنش های ارزی بین المللی کارمزد می گرفتند. حالا این روند تغییر نموده است و انتقال پول به هزاران کیلومتر آن طرف تر بسیار آسان و البته رایگان است. از آن مهم تر در هر ساعت از شبانه روز می توان این کار را انجام داد. اگر امروز بخواهید به کانادا پول ارسال کنید نه تنها احتیاجی ندارید که در صف بانک بایستید، بلکه حتی احتیاجی ندارید منتظر ساعت کاری شعبه ها باشید. زیرا اصلاً احتیاجی به بانک ندارید. خرید تتر و تبدیل پول به USDT تنها کاری است که برای انتقال باید انجام دهید.

ذخیره بی خطر نقدینگی

ثبات همیشگی قیمت USDT باعث می گردد که بتوان به آسانی نقدینگی را در بازار رمز ارزها حفظ کرد. شاید شما بخواهید پول خود را در بازار کریپتو نگهداری کنید اما نوسانات رمز ارزها نگرانتان نموده است که مبادا از ارزش سرمایه تان کاسته گردد. اینجاست که با خرید تتر آن را از نوسانات جدا نگه می دارید.

وام دهی

از آنجایی که قیمت تتر همواره ثابت و نزدیک 1 دلار است، وام دهندگان این توانایی را دارند که بدون هیچگونه نگرانی بابت کاهش ارزش سرمایه، توکن های تتر را به عنوان بازپرداخت وام خود دریافت نمایند.

بانکداری بدون بانک

درصد بالایی از مردم دنیا بنابر نقطه جغرافیایی محل زندگی شان و عوامل دیگر، به خدمات بانکی دسترسی ندارند و عملاً ارتباط آنها با اقتصاد قطع است. با ورود تتر به سیستم پول و امور اقتصادی، امروزه اسکیمو هایی که در قطب شمال زندگی می نمایند به خدمات بانکی دسترسی دارند. آن هم بدون احتیاج به بانک. امروزه نه تنها اسکیمو ها، بلکه هیچ کس برای دریافت خدمات بانکی احتیاج به بانک ندارد و تنها چیزی که ضروری است، دسترسی به اینترنت برای اتصال به بلاک چین و ورود به دنیای ارزهای دیجیتال است.

مزایای تتر

در بخش پایانی مقاله مزیت های خرید تتر و استفاده از آن را آنالیز خواهیم کرد.

پشتیبانی از چندین بلاک چین

توکن های تتر بر روی چندین بلاک چین ساخته شده اند که ادغام و پذیرش آسان را ارائه می نمایند. بلاک چین های پشتیبانی شده عبارتند از:

  • بیت کوین
  • اتریوم
  • ترون
  • ایاس
  • سولانا
  • او ام جی نتورک
  • بیت کوین کش

نقدشوندگی بی نظیر

تتر یکی از پرمعامله ترین دارایی های دنیاست. در زمان نوشتن این مقاله ارزش بازار این رمز ارز 67.5 میلیارد دلار است که آن را در جایگاه سومین ارز دیجیتال دنیا قرار می دهد. این نقدشوندگی بی نظیری را برای تتر به ارمغان آورده است.

پذیرش گسترده

صرافی ها، کیف پول های دیجیتال، پروتکل های اقتصادی غیر متمرکز (DeFi)، ارائه دهندگان خدمات پرداخت و حالا حتی فروشگاه ها تتر را قبول می نمایند و توکن USDT امروزه پول رایجی به شمار میرود. شفافیت، پشتیبانی قوی از کاربران، وجود استیبل کوین برای ارزهای فیات مختلف، پشتیبانی صددرصدی از توکن ها و… بعضی دیگر از مزایای مهم رمز ارز محبوب بازار یعنی تتر هستند.

برای خرید USDT و بعلاوه مشاهده قیمت USDT به صورت لحظه ای به وب سایت زیر مراجعه کنید:

قیمت تتر https://wallex.ir/markets/usdt

منبع: فوت و فن
انتشار: 28 شهریور 1401 بروزرسانی: 28 شهریور 1401 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1335

به "ویژگی ها و مزیت های استفاده از تتر چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویژگی ها و مزیت های استفاده از تتر چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید