تاریخچه شکلات سوئیسی

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، شکلات سوئیسی

کشور سوئیس که در قلب اروپا واقع شده است همیشه برای گردشگران یک گزینه مطلوبی بوده و در این راستا شکلات سوئیسی نیز با توجه به شهرتی که داشته همیشه مورد استقبال مردم در سراسر دنیا بوده است .

تاریخچه شکلات سوئیسی

به طوری که وقتی نامی از این کشور ذکر می گردد محال است که فردی به یاد شکلات سوئیسی نیفتد . طعم و تنوع این شکلات ها سبب شده است که امروزه کشور سوئیس در بازار دنیای به عنوان یکی از مهمترین فراورینمایندگان شکلات و صادرنمایندگان آن در نظر گرفته گردد . در این قسمت از مطلب سعی داریم ابتدا با معرفی و اشاره کوتاهی به تاریخچه دنیای شکلات اطلاعات ارزشمندی را در خصوص تاریخچه شکلات سوئیس در اختیار شما قرار دهیم .به راستی شاید برای بسیاری از افراد جای سوال باشد که آیا کشوری مثل سوئیس که دارای هیچ درخت کاکائو در هیچ یک از نواحی آن نیست می تواند به این میزان در فراوری و صادرات شکلات غنی باشد ؟ جواب این سوال آری است و حتی ناگفته نماند با توجه به اصولی که در فراوری شکلات در این کشور دنبال می گیرد.

تحولی عظیمی در دنیای شکلات اجرا شده است شما کافی است یک بار طعم آن را احساس کنید خواهید دانست که شکلات سوئیسی با هیچ یک از شکلات هایی که قبلا آنها را امتحان نموده اید قابل مقایسه نیست.

در این حالت است که می توانید معنای دقیق شکلات را احساس کنید . اگر به این کشور سفر می کنید تحت هیچ شرایطی فرصت امتحان شکلات سوئیسی را از دست ندهید. زیرا یک طعم دنیای را امتحان خواهید کرد به راستی که این سوغاتی می تواند یک سوغاتی بی نظیری در نظر گرفته گردد

مرکز شکلات دنیا کجاست؟

شکلات، همانطور که در قسمت بالا به آن اشاره شد همیشه هواداران بسیاری داشته و دارد .به گونه ای که بعضی افراد به طور شدید به انواع شکلات به ویژه شکلات سوئیسی وابسته هستند .در ارتباط با تاریخچه شکلات ابتدا باید بدانیم که معرفی شکلات در اروپا به قرن 16 بر می گردد. زمانی که کاکائو از مکزیک به اروپا منتقل شد و برای اولین بار طعم این محصول برای اروپایی ها مشهود گشت.دلیل انتقال آن نیز به وسیله اسپانیایی ها به اروپا این بود که به دلیل عدم دسترسی به طلا در مکزیک ، اسپانیایی ها آن را به عنوان ارمغانی ارجمند در نظر می گرفتند.

زیرا در مکزیک کاکائو به عنوان یک واحد ارز در نظر گرفته می شد و به جای پول مورد داد و ستد قرار می گرفت و پادشاه بلژیکی به محض این که کاکائو وارد اروپا گشت به دلیل علاقه ای که به شکلات پیدا کرد سبب شد که این محصول به طور فراوان در بلژیک تهیه گردد .ولی در این راستا شکلات سوئیسی با داشتن طعم فوق العاده توانست با گذر زمان تاریخچه شکلات را در اروپا تحت کنترل قرار دهد .

اگر چه امروزه در بلژیک بیش از 170 هزار تن شکلات در سال در بیش از 2000 فروشگاه فروخته می گردد و هر بلژیکی در سال بیش از 11 کیلوگرم شکلات در سال مصرف می نماید.ولی همیشه برای افرادی که به اروپا سفر می نمایند و در پی یک سوغاتی شکلات برای دوستان و خانواده خود هستند همیشه شکلات سوئیسی جایگاه ویژه دارد و به همین خاطر بسیاری از افراد این کشور را مبدا اصلی شکلات در اروپا می دانند .

اولین کارخانه شکلات سوئیسی

اگر به تاریخچه شکلات سوئیسی برگردیم متوجه می شویم که در آن روزگاران که کشور سوئیس تازه فراوری و صادر شکلات را آغاز نموده بود در واقع این محصول، طعم چنان مطلوبی نداشت و در بین بسیاری از افراد محبوب نبود .

در قرن 17 میلادی که کشور سوئیس با موقعیتی که در اروپا داشت تصمیم به فراوری شکلات در عرصه های بیشتر را گرفت شکلات از گیاه کاکادو به دست می آمد و یک گیاه بد طعم بود که برای خوردن ان باید برای مدت طولانی جویده می شد . در ابتدا صنعت شکلات سازی سوئیس در منطقه تیچینو، جنوبی ترین مرز سوئیس با ایتالیا آغاز شد و سپس به طور پیوسته در سراسر کشور توسعه پیدا کرد . بزرگترین پیشرفت و گام در راستا با شکلات سوئیس در سال1819بود که اولین کارخانه مکانیزه شکلات سازی در شهر ویوی سوئیس، در کنار دریاچه ژنو تاسیس شد.

صاحب این کارخانه فردی فرانسوی بود که او شکلات سازی را از ایتالیایی ها آموخته بود و با تجربه ای که کسب نموده بود توانست در سوئیس مرکز بزرگی برای فراوری شکلات سوئیسی فراهم کند .

[cn-suggest-posts sts=موزه ملی سوئیس stl=https://deltaban.com/attraction/swiss-national-museum/ sbs=خرید آنلاین بلیط پرواز خارجی sbl=https://deltaban.com/flights/]

دستگاه های کارخانه

در این کارخانه از دستگاه های مکانیزه برای فراوری شکلات استفاده می شد و همین امر به آنها فرصت آن را داده بود که این محصول را به طور مازاد تهیه نمایند که برای سایر کشورها نیز قابل صادر باشد . روز به روز بر اهمیت و معروفیت شکلات سوئیسی افزوده شد تا جایی که درسال1836 خانواده اشپرونگلی (Sprüngli) فروشگاهی در شهر زوریخ افتتاح کرد که بسیار مورد هوادار همه افراد بود .

آن ها با الهام گرفتن از طبیعت می توانستند شکلات هایی با اشکال گوناگون تهیه نمایند که برای مشتریان بسیار فوق العاده به نظر برسد به گونه ای که شکلات مشهور توبلرون شکل مثلثی خاصی دارد که بسیاری معتقدند که این شکلات شکل مثلثی اش را از کوه مشهور سوئیس، ماترهورن الهام گرفته است.

طعم شکلات سوئیسی

طعم شکلات سوئیسی با توجه به ترکیب های گوناگونی که در آن استفاده می شد در مقایسه با سایر شکلات های فراوری شده در جهات تفاوت زیادی داشت زیرا شکلات سازان این کشور ابتکار بالایی را برای فراوری شکلات به کار می بردند هدف آن ها فقط فراوری شکلات های موجود در دنیا نبود آن ها می خواستند به یک طعم فوق العاده با این گیاهی که در ابتدا بد طعم تصور می شد دست یابند .

به عنوان مثال تجربه های جدیدی با اضافه کردن پودر شیر بدست آمد. طعم شکلاتی که از مخلوط شدن شکلات شیری، بادام، عسل و نوقا به وجود می آمد به طور شدید مورد توجه و استقبال همه نهاده شد . ادغام شدن شیر به شکلات سبب گشت که شکلات طعم شیری یک نوآوری فوق العاده در دنیای شکلات سوئیسی باشد .

منبع: دلتابان
انتشار: 5 دی 1400 بروزرسانی: 5 دی 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1100

به "تاریخچه شکلات سوئیسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخچه شکلات سوئیسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید