تاسیس گرمخانه ویژه بی خانمان ها با اختلالات روانی خاص ، مددسراهای شهرداری ظرفیت 2 هزار نفر را دارند

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت:ظرفیت گرمخانه های تهران محدود است و در مجموع ظرفیت پذیرش و اقامت 2 هزار نفر از کارتن خوابها و افراد بی خانمان حاضر در مرکز را دارند.

تاسیس گرمخانه ویژه بی خانمان ها با اختلالات روانی خاص ، مددسراهای شهرداری ظرفیت 2 هزار نفر را دارند

محمدامین توکلی زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، در مصاحبه با خبرنگار گروه اجتماعی خبرنگاران، اظهار کرد: ظرفیت گرمخانه های تهران محدود است و در مجموع ظرفیت پذیرش و اقامت 2 هزار نفر از کارتن خوابها و افراد بی خانمان حاضر در مرکز را دارند.

وی توضیح داد: باید تعداد گرمخانه های شهر تهران را افزایش داده و ظرفیت گرمخانه های فعلی را هم توسعه بدهیم تا شرایط برای پذیرش تعداد بیشتری از افراد بی خانمان و کارتن خواب در این مراکز فراهم گردد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تاکید نمود: پیچیدگی آسیب های وارده از اعتیاد به زنان در مقایسه با مردان بیشتر و دشوارتر است و خدمات و حمایتهای بیشتری باید برای این افراد در نظر گرفته گردد.

ضرورت تفکیک بی خانمان ها با بیماری و اختلالات روانی خاص از یکدیگر!

توکلی زاده بعلاوه یادآور شد: طی بازدیدم از چند گرمخانه ویژه بانوان در تهران به این نتیجه رسیدم که اگر مسائل زنانی که برای دریافت خدمات به این مراکز مراجعه می نمایند را از هم تشخیص نداده و تفکیک نکنیم، با پذیرش در یک مرکز در نهایت، آسیبها را به یکدیگر انتقال خواهند داد و مسائل آن ها پیچیده تر خواهد شد.

وی اعلام نمود: جهت جلوگیری از انتقال آسیب های افراد کارتن خواب و بیخانمان به یکدیگر مثل ترنسها و یا سایر بیماران روانی که دچار اختلالات روانی و یا بیماریهای خاص هستند، مراکز گرمخانه ای جدا و مجزایی را تأسیس خواهیم کرد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بعلاوه افزود: برای مجموعه ای از بی خانمان ها که بیماریها، مسائل و اختلالات شبیه هم دارند مراکز مستقلی را جهت ارائه خدمات درمانی و روانشناسی ایجاد می کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 دی 1400 بروزرسانی: 17 دی 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1113

به "تاسیس گرمخانه ویژه بی خانمان ها با اختلالات روانی خاص ، مددسراهای شهرداری ظرفیت 2 هزار نفر را دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاسیس گرمخانه ویژه بی خانمان ها با اختلالات روانی خاص ، مددسراهای شهرداری ظرفیت 2 هزار نفر را دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید