توافق برای برقراری 400 پرواز بین ایران و قطر

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، سعید محمد، دبیر شورای عالی منطقه ها آزاد درباره اقدامات انجام شده در دو منطقه آزاد کیش و قشم برای مسابقات جام جهانی در قطر گفت: 4 سال فرصت داشتیم تا شهرها و منطقه ها مورد نظر را در ایران برای پشتیبانی مسابقات جام جهانی آماده کنیم اما در این مدت هیچ اقدامی انجام نشده بود.

توافق برای برقراری 400 پرواز بین ایران و قطر

او ادامه داد: از مهرماه سال گذشته پیگیری ها برای آماده سازی منطقه ها آزاد نزدیک به کشور قطر را آغاز کردیم و اخیرا هیات قطری در سفر به کیش از زیرساخت ها و امکانات این منطقه بسیار راضی بودند و می گفتند کیش شبیه به قطر است و به توافقات خوبی با مقامات قطری برای پشتیبان گردشگران و تماشاگران جام جهانی رسیدیم.

دبیر شورای عالی منطقه ها آزاد با اشاره به تامین و تکمیل زیرساخت های مورد نیاز در منطقه آزاد کیش گفت: در این مدت سریعا زیرساخت های مورد نیاز را تکمیل کردیم که کار ساده ای هم نبود برای مثال در کیش تعداد هتل های 5 ستاره افزایش پیدا کردند به طوریکه در 6 ماه اول امسال، 5 هتل 5 ستاره به تعدادهای کیش اضافه می شود و 10 هزار تخت از هتل های 5 ستاره در اختیار مسافران قرار می دهیم.

محمد اضافه کرد: 5 زمین فوتبال تا 3 ماه آینده تکمیل می شود و سالن های بدن سازی تکمیل و تجهیز می شوند.

دبیر شورای عالی منطقه ها آزاد با اشاره به آماده سازی امکانات برای نقل و انتقال گردشگران بین ایران و قطر گفت: ترمینال بندر کیش را آماده جابه جایی مسافران کرده ایم و کیفیت امکانات و زیرساخت ها در این ترمینال را افزایش داده ایم. همچنین علاوه بر ترمینال موجود فرودگاه این منطقه که ظرفیت جابه جایی 1.5 میلیون مسافر را دارد، ترمینال تازه با ظرفیت 6 میلیون مسافر ساخته شده است البته ساخت این ترمینال از سال های گذشته آغاز شده بود اما در بازه زمانی متوقف شد که سریعا ساخت این ترمینال را دنبال کردیم و تا 6 ماه آینده قابل بهره برداری است.

محمد از توافق با قطری ها برای افزایش پروازها بین دو کشور تا 400 پرواز در هفته خبر داد و گفت: با قطری ها برای افزایش برقراری پروازها بین ایران و قطر تا 400 پرواز در هفته به توافق رسیدیم که ایرلاین قطری و کیش ایر نهایت همکاری را خواهند داشت.

او اضافه کرد: همچنین دو فروند کروز برای جابجایی مسافران بین کیش و قطر فراهم شده است که در بازه زمانی جام جهانی 3 فروند دیگر هم تامین خواهد شد و پیش از برقراری جام جهانی خط کشتیرانی مسافری کیش-قطر راه اندازی می شود.

دبیر شورای عالی منطقه ها آزاد تاکید کرد: تمام آژانس های مسافرتی که امکان ارایه پکیج تور جام جهانی از جمله جابجایی مسافران در این بازه و خرید بلیت بازی ها، پوشش بیمه ای و ... را دارند، اعلام آمادگی کنند و طرف قطری اعلام کرده که تنها آژانس هایی که توان ارایه این خدمات صفر تا صد را دارند را پذیرش و مشارکت می دهد و هایا کارت قطر به مسافران این آژانس های مورد تایید ارایه خواهد شد.

او با بیان اینکه در پی جذب گردشگران و تماشاگران خارجی جام جهانی به کیش هستیم تا درآمد دلاری در این منطقه ایجاد شود، گفت: در بازه جام جهانی 1.5 میلیون مسافر در سه موج وارد قطر می شوند که قطر ظرفیت پذیرش 500 هزار مسافر در در هر موج را دارد و سرریز آن وارد کشورهای همسایه خواهند شد و علاوه بر زیرساخت های تامین شده در کیش یکی از عوامل جذب گردشگران خارجی در کیش، مزیت پایین بودن قیمت ها نسبت به سایر کشورهای همجوار است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1268

به "توافق برای برقراری 400 پرواز بین ایران و قطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق برای برقراری 400 پرواز بین ایران و قطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید