توصیه هایی برای درمان تاری دید

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، تاری دید عارضه ای است که موجب می گردد نگاه کردن به جزئیات سخت گردد و ضروری است فرد برای آنکه واضح تر ببیند به چشم های خود فشار آورد.

توصیه هایی برای درمان تاری دید

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ میلان بیشتر بدانید.

با افزایش سن یا به دلیل بعضی بیماری ها ممکن است بینایی چشم ها با تاری روبرو گردد. بعلاوه ممکن است هنگام صبح و موقع بیدار شدن از خواب یا پس از خیره شدن طولانی مدت به مانیتور فرد دچار تاری دید گردد.

در حالیکه چندین روش طبیعی وجود دارد که می توان بدون احتیاج به استفاده از عینک یا دریافت مراقبت های پزشکی از قدرت بینایی محافظت نموده و حتی تاری دید را بهبود بخشید اما در نهایت درمان این عارضه باید متناسب با دلیل اصلی بروز آن انجام گیرد.

درصورتیکه عارضه تاری دید به مرور بدتر گردد، بهتر است برای معاینه چشم به متخصص مراجعه گردد.

بعضی از عوامل تاری دید را می توان با استفاده از داروهای خانگی یا تغییر در سبک زندگی به طور طبیعی رفع کرد که از جمله این عوامل می توان به خشکی چشم، آلرژی ها، خیره شدن طولانی مدت به مانیتور، سایش قرنیه و سردی هوا اشاره نمود.

بعلاوه عوامل موثر در بروز تاری دید که احتیاج به دریافت مراقبت های پزشکی دارد و درمان های خانگی و طبیعی در خصوص آنها موثر نیست، شامل موارد زیر است:

عیوب انکساری: شامل دوربینی، نزدیک بینی، آستیگماتیسم و پیرچشمی است که به وسیله استفاده از عینک، لنز و در بعضی موارد، عمل جراحی اصلاح می گردد.

ورم ملتحمه: ورم ملتحمه، عفونت دیواره خارجی چشم است که به خارش چشم ها، چشم درد و تاری دید منجر می گردد.

بیماری های چشمی: آب مروارید، دژنراسیون ماکولا، گلوکوم و سندرم خشکی چشم از جمله بیماری هایی هستند که موجب تاری دید می شوند.

بعلاوه دیابت، بیماری گریوز و فشار خون بالا از جمله عوامل موثر در بروز تاری دید هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از هلث لاین، بسته به دلیل تاری دید این درمان های طبیعی و تغییر سبک زندگی ممکن است به بیمار یاری کند تا واضح تر ببیند:

استراحت کردن: چشم های انسان حساس هستند و دقیقا مانند بقیه اعضای بدن احتیاج به استراحت دارند، بنابراین ضروری است مطمئن شویم که به میزان کافی استراحت داریم. ضروری است هنگام استفاده از صفحات نمایش هر 20 دقیقه استراحت 20 ثانیه ای به چشم های خود دهید.

مرطوب ساختن فضای داخل چشم ها: اگر تاری دید ناشی از خشکی چشم باشد ممکن است بتوان تاری دید را به راحتی و با چند بار پلک زدن یا استفاده از کمپرس گرم برای ماساژ آرام پلک ها، بهبود بخشید. بعلاوه می توان از قطره اشک مصنوعی که احتیاج به نسخه پزشک ندارد استفاده کرد.

بهبود کیفیت هوا: اگر در محیطی با آب و هوای خشک زندگی می کنید بهتر است از مرطوب کننده هوا برای جلوگیری از خشکی چشم استفاده گردد. از دمیدن مستقیم هوا به صورت به خصوص هنگام شب خودداری کنید.

خودداری از استعمال سیگار: سیگار کشیدن می تواند به بسیاری از بیماری های چشم از جمله دژنراسیون ماکولا، آب مروارید و آسیب عصب بینایی یاری کند. دود سیگار بعلاوه می تواند خشکی چشم را بیشتر تحریک کند.

خودداری از قرار گرفتن در معرض آلرژن ها: برای پیشگیری و درمان آلرژی که می تواند به حساسیت چشم و تاری دید منجر گردد ضروری است از موارد ایجاد کننده حساسیت دوری کرد.

منبع: همگردی
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 922

به "توصیه هایی برای درمان تاری دید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه هایی برای درمان تاری دید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید