حیرت انگیزترین جاذبه های گردشگری بالی

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، در خصوص جاذبه های گردشگری بالی بیشتر بدانید. این را بگوییم که اندونزی بزرگترین مجمع الجزایر دنیا است و یکی از جزایر آن بالی نام دارد که پیوند دهنده دو اقیانوس آرام و هند است. به همین دلیل آب و هوایی منحصر به فرد دارد و خاک آن حاصلخیز و برای کشاورزی بسیار مناسب است. این جزیره در جنوب خط استوا بین جاوه در غرب و لومبوک در شرق قرار گرفته است. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا در صورت خرید تور بالی بتوانید از حیرت انگیزترین جاذبه های گردشگری بالی لذت ببرید.

حیرت انگیزترین جاذبه های گردشگری بالی

جمعیت این جزیره زیبا حدود 3 میلیون نفر در مساحتی بالغ بر 5620 کیلیومتر است که بیشتر آنها در اندونزی ساکن اند. اما با توجه به رشد فراوان صنعت توریسم، افراد بسیاری هم از استرالیا و اروپا به این جزیره مهاجرت نموده اند.

جزیره بالی از لحاظ آتشفشانی فعال بوده و کوه گودان آگانگ با ارتفاع بیش از سه هزار متر که لقب مادرکوه ها را دارد آتشفشانی فعال است. اگر بخواهید از تهران به این جزیره سفر کنید با احتساب توقف بین پروازی در شهرهای دوحه، کوالالامپور و یا سنگاپور حدود 15 ساعت طول میکشد تا به آنجا برسید.

غواصی و تفریحات زیر آبی از بهترین جاذبه های گردشگری بالی

در میان جاذبه های بالی، تفریحات زیرآبی آن مانند غواصی برایتان به یادماندنی تر خواهدبود.

مجموعه هایی که در این جزیره به تفریحات آبی می پردازند عبارت اند از: Divers Bali, Adventure Scuba Diving Bali, Atlantis International Bali, Euro Dive Bali, OK Divers Resort and Spa و …

معبد Besakih

در شرق بالی و در دامنه کوه Agung، معبدی در میان مزارع برنج احاطه شده است که به عنوان معبد مادر نیز شناخته می گردد. زیرا بزرگترین معبد در کل این مطقه است و خود 86 معبد کوچکتر دیگر را در بر میگیرد. این معبد برای عبادت مردم محلی همواره باز است اما گردشگران در ساعات 8 صبح تا 5 عصر میتوانند از آن که یکی از جاذبه های گردشگری بالی است، دیدن نمایند.

معبد Tanah Lot

این معبد در 20 کیلومتری شمال غربی ساحل کوتاه در محدوده روستای Beraban از توابع Tabanan واقع شده است، و به دلیل اینکه در ساحل قرار گرفته است می توانید منظره ای زیبا از غروب آفتاب و دریا را در این مکان از جاذبه های گردشگری بالی ببینید. اما برای رسیدن به این معبد باید دریا در حالت مد باشد تا بتوانید از راهی که به معبد می رسد عبور کنید.

درباره این معبد گفته می گردد که در سال 1489، کشیشی به نام Nirartha که برای گسترش دین هندو به این منطقه سفر می نماید؛ آنجا را مکانی مناسب برای پرستش خدای دریا دانسته است.

تورهای دوچرخه سواری

با استفاده از تورهای دوچرخه سواری شما میتوانید از جاذبه های گردشگری بالی نزدیک محل خود با دوچرخه دیدن کنید و از راهنمایان خود، نکات زیادی درباره آنها بشنوید. از جمله این شرکت ها می توان به Greenbike Cycling Tours، Celebrity Cycling Tour Bali و Baligobike اشاره نمود.

جنگل میمون اوبود از حیرت انگیزترین جاذبه های گردشگری بالی

جنگل میمون اوبود یکی از جاذبه های گردشگری بالی است که مردم روستای Padangtegal این جنگل را مقدس می دانند و محلی برای مطالعه گونه های مختلف جانوری نیز هست. این جنگل یک منطقه حفاظت شده است و برای ورود به آن باید بلیط تهیه کنید. ساعت بازید از جنگل میمون اوبود از 8 صبح تا 18 عصر است. اگر به این جنگل رفتید، مراقب وسایل خود باشید زیرا به علت تردد زیاد در این جنگل، میمون ها از بازدیدنمایندگان نمی ترسند.

مرکز هنر اوبود در بالی

بهترین مکان برای خرید سوغاتی بالی، مرکز هنر اوبود که به زبان محلی Pasar Seni Ubud نامیده می گردد است. زیرا ساکنین، Tegallalang، Payangan و Peliatan که روستاهای اطراف همین مکان هستند، روسری و شال های پشمی، پیراهن و تی شرت های زیبا، صنایع دستی فراوری مینمایند و در آنجا می فروشند.

سافاری در بالی و بازدید از پارک حیوانات

یکی از پربازدید ترین جاذبه های گردشگری بالی پارک 40 هکتاری حیوانات در محدوده Gianyar است که در سال 2007 افتتاح شده است.

با استفاده از شاتل و یا مینی بوس های سافاری، از محیط این پارک و نمایش فیل ها، اورانگوتان ها، کوسه ها و حیوانات وحشی میتوانید دیدن کنید. اگر خانوادگی به این پارک می روید، برای شهربازی و جاهای دیگر این پارک به شما تخفیف داده می گردد.

این پارک از ساعت 9 صبح تا 5 عصر باز است امام از آنجایی که بازدید تمام آن یک روز کامل وقت می برد، از ساعات اولیه بازگشایی در آنجا باشید.

گشت زیر دریا ( Bali Seawalker )

در دو نقطه Sanur و Tanjung Benoa توری برای بازدید از زیر دریا برگزار می گردد. علاقه مندان کلاه های مخصوصی را که در قایق به لوله های اکسیژن متصل است را می پوشند و تا عمق حدودا هفت متری پایین می فرایند و به تماشای ماهی های رنگارنگ، مرجان ها و سایر حیوانات آبی می پردازند. این کلاه ها طوری طراحی شده اند تا حتی افرادی که عینکی هستند نیز به راحتی بتوانند از آنها استفاده نمایند.

پارک پرندگان و خزندگان بالی از جالب ترین جاذبه های گردشگری بالی

اگر در میان جاذبه های بالی به دنبال مکانی می شد که مناسب تمام اعضای خانواده باشد؛ به شما پارک پرندگان و خزندگان بالی را معرفی می کنیم که در مساحت دوهکتاری خود در جنگل های استوایی میتوانید از بیش از صدگونه پرنده دیدن کنید.

چشمه های آب گرم Banjar

در 5 کیلومتری جنوب ساحل Lovina در شمال بالی، چشمه های آب گرمی وجود دارد که به دلیل نزدیکی به معابد بودایی Brahmavihara Arama، معماری این چشمه ها، شبیه به آن هاست. این جاذبه از جاذبه های گردشگری بالی امروزه به صورت مدرن و با تجهیزات جدید، بروزرسانی شده است. از نظر مردمان محلی، این چشمه ها، خاصیت درمانی نیز دارند.

1+

منبع: دلتابان
انتشار: 2 دی 1399 بروزرسانی: 2 دی 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 534

به "حیرت انگیزترین جاذبه های گردشگری بالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حیرت انگیزترین جاذبه های گردشگری بالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید