خبرنگاران سرما به مزارع مرودشت خسارت وارد کرد

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، شیراز-خبرنگاران- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: سرما پائیزه به یک هزار و 570 هکتار از مزارع ذرت علوفه ای در این شهرستان خسارت زده است.

خبرنگاران سرما به مزارع مرودشت خسارت وارد کرد

عزیز رحیمی سه شنبه با اشاره به کاهش دما طی چند روز گذشته در این شهرستان اضافه نمود: مزارع ذرت علوفه ای مرودشت حدود 20 تا 50 درصد خسارت دیده اند.

وی ادامه داد: بروز سرمازدگی علاوه بر کاهش عملکرد و کیفیت،افت قیمت ذرت علوفه ای در محصول سرمازده را نیز در پی داشته است.

وی با تاکید بر نقش بیمه محصولات کشاورزی در جبران خسارت های وارده به کشاورزان تحت پوشش گفت: به منظور جلوگیری از خسارت های احتمالی و جبران بخشی از خسارت وارد شده بیمه محصولات کشاورزی اجتناب ناپذیر است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت اعلام کرد: کارشناس مدیریت جهاد کشاورزی و مسئولین پهنه ها در حال برآورد خسارت هستند و میزان دقیق خسارت متعاقبا اعلام می گردد.

وی با تاکید بر برداشت هر چه سریعتر سایر مزارع ذرت در سطح این شهرستان خاطر نشان کرد: مزارع ذرت به دلیل مراحل رشدی گیاه و حساسیت های فیزیولوژیک نسبت به سرما آسیب پذیر است.

رحیمی ادامه داد: در صورت کاهش دما به زیر 4 درجه سانتیگراد حداقل برای چند ساعت در شب، سرمازدگی در مزارع ذرت رخ خواهد داد.

وی در انتها گفت: در شهرستان مرودشت افزون بر 10 هزار هکتار ذرت علوفه ای کشت شده که بیش از 80 درصد مزارع اکنون برداشت شده است.

شهرستان مرودشت در فاصله 45 کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 آبان 1399 بروزرسانی: 29 آبان 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 463

به "خبرنگاران سرما به مزارع مرودشت خسارت وارد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سرما به مزارع مرودشت خسارت وارد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید