در زمستان بروز حملات آسم در بچه ها افزایش می یابد

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، هوای سرد و خشک زمستانی می تواند باعث تشدید آسم بچه ها در فصل زمستان گردد.

در زمستان بروز حملات آسم در بچه ها افزایش می یابد

به گزارش مهر به نقل از هلث دی نیوز، به گفته محققان بیمارستان مینه سوتا، در حالی که آسم یک بیماری ریوی است که می تواند تنفس را سخت تر کند، بعضی موارد می توانند علائم را تشدید نمایند، مانند بیماری های دیگر، هوای سرد و دود.

برای جلوگیری از تشدید بیماری در هوای سرد، والدین باید مطمئن شوند که کودک شأن لباس مناسبی برای پوشیدن در بیرون از منزل دارد، از جمله شال گردن که روی دهان و بینی را بپوشاند. این روش می تواند به گرم کردن و مرطوب کردن هوای تنفسی آن ها یاری کند.

با شستن مکرر دست ها و اطمینان از اینکه کودک واکسن آنفلوانزا دریافت می نماید، به پیشگیری از ابتلاء به آنفلوانزا یاری کنید.

آنفلوانزا می تواند منجر به بستری شدن در بیمارستان در بچه ها مبتلا به آسم گردد. افراد مبتلا به آسم در حال حاضر مجاری تنفسی متورم و حساسی دارند، بنابراین در صورت ابتلاء به آنفلوانزا احتمال بیشتری برای ابتلاء به عوارض سلامتی جدی مانند ذات الریه دارند. ویروس آنفلوانزا می تواند علائم آسم را حتی در آسم خفیف یا مواردی که به خوبی با دارو کنترل می شوند، ایجاد کند.

واکسن آنفلوانزا پیشگیری از 100% علائم آنفلوانزا را تضمین نمی نماید، اما می تواند شدت و مدت عفونت را محدود کند. بعلاوه ممکن است خطر بستری شدن در بیمارستان را کاهش دهد.

هرگز در خانه یا ماشین سیگار نکشید، زیرا ممکن است باعث تشدید آسم گردد. دود سیگار می تواند به ریه ها آسیب برساند. می تواند مسائل تنفسی طولانی مدت ایجاد کند و مسائل تنفسی موجود را بدتر کند.

منبع: فرارو
انتشار: 9 دی 1401 بروزرسانی: 9 دی 1401 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1380

به "در زمستان بروز حملات آسم در بچه ها افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در زمستان بروز حملات آسم در بچه ها افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید