راه چاره نانویی شرکت حمل و نقل برزیلی برای حفظ سلامت مسافران

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، شرکت مارکوپولو (Marcopolo) در برزیل که در بخش فراوری اتوبوس فعالیت دارد، محلول ضدعفونی کننده مبتنی بر نانوذرات را برای استفاده در فضای اتوبوس ها فراوری نموده است.

راه چاره نانویی شرکت حمل و نقل برزیلی برای حفظ سلامت مسافران

با تور ارزان برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، یکی از شرکت های سازنده اتوبوس در برزیل، راه چاره تازه ای برای مقابله با ویروس کووید 19 ارائه نموده است. شرکت مارکوپولو که پیش از این، رهیافت های مختلفی را برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا پیاده سازی نموده است، استفاده از بیوسید ها در بدنه اتوبوس تا ایجاد فاصله در جایگاه ها از جمله راه چاره های این شرکت بوده است.

این شرکت علاوه بر افزایش فاصله میان جایگاه ها، از پرده ضدمیکروب و همچنین روکش جایگاه و نرده های آنتی باکتریال استفاده نموده است. در کوشش برای ارتقا ایمنی در سفرها، این شرکت از حمام ضدعفونی کننده فرابنفش و تهیه هوا به منظور عفونت زدایی استفاده نموده است. این شرکت مسافران را به کشور های شیلی و آرژانتین منتقل می نماید و به دنبال افزایش ایمنی مسافران است.

یکی دیگر از فناوری های نوآورانه شرکت مارکوپولو، استفاده از یک بیوسید است، محلولی که فناوری آن به صورت پتنتی به ثبت رسیده است. در این فناوری از مواد ضدعفونی کننده مبتنی بر نانوذرات استفاده شده است تا سطح و هوا در داخل اتوبوس ضدعفونی گردد.

این محصول غیرسمی را می توان در محل نشستن مسافر به کار برد، همچنین در کابین راننده و همچنین در بخش بار نیز این محصول نانویی قابل استفاده است. این محلول ضدعفونی کننده مبتنی بر نانوذرات هیچ رطوبتی ایجاد ننموده و تا سه روز روی سطح فعال باقی می ماند. استفاده از آن ساده بوده و تنها 20 دقیقه زمان برای ضدعفونی کردن اتوبوس احتیاج دارد.

یک سیستم تقسیم بندی برای محافظت از راننده و کسی که کرایه را جمع می نماید، ارائه شده که در حال تست است. شرکت مارکوپولو در قدم بعد با هتل های برزیلی قرارداد امضا نموده است تا از این سیستم ضدعفونی کننده نانویی در هتل ها استفاده گردد. این سیستم دقیقا همان فناوری به کار رفته در اتوبوس ها است که قادر به از بین بردن ویروس ها در فضای هتل است.

این فناوری قرار است برای اولین بار در هتل Etnia Casa استفاده گردد و پس از آن در هتل های دیگر نیز به کار گرفته خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 288

به "راه چاره نانویی شرکت حمل و نقل برزیلی برای حفظ سلامت مسافران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه چاره نانویی شرکت حمل و نقل برزیلی برای حفظ سلامت مسافران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید