رندر های گوشی اوپو K10 از طراحی آشنای آن خبر می دهند

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، شرکت اوپو پیش تر اعلام کرده بود که گوشی هوشمند تازه این شرکت یعنی اوپو K10، اولین گوشی با پردازنده های سری Dimensity 8000 مدیاتک خواهد بود. به همین علت، تصاویر تازه این گوشی هوشمند میان رده شرکت اوپو در رسانه های مجازی دست به دست می شود که اطلاعات خوبی در مورد طراحی آن به می دهد. به نظر می رسد که طراحی این گوشی، طرح به روزرسانی شده گوشی شیائومی می 11 اولترا است که همانند نسل قبلی خود با جک 3.5 میلی متری صدا و سیستم دوربین سه گانه روانه بازار گوشی های هوشمند خواهد شد.

رندر های گوشی اوپو K10 از طراحی آشنای آن خبر می دهند

اوپو در خبر های قبلی به این موضوع اشاره کرده بود که گوشی های هوشمند میان رده نو خود را به پردازنده های سری Dimensity 8000 مدیاتک مجهز خواهد کرد. پیش تر قرار بود که شرکت ردمی اولین گوشی هوشمند با این سری از پردازنده ها را روانه بازار کند اما گویا اوپو این عنوان از آن خود کرده است. به هر حال اولین گوشی هوشمند شرکت اوپو با پردازنده های سری Dimensity 8000 مدیاتک می تواند اتفاق جالبی را برای کاربران این گوشی ها رقم بزند، زیرا گفته می شود که این پردازنده ها می توانند از بهترین پردازنده ها در سطح میان رده لقب گیرند.

گفته می شود که گوشی هوشمند اوپو K10 مشخصات مشترکی با اولین گوشی پشتیبانی کننده از فناوری شارژ 150 واتی وان پلاس یعنی گوشی ریلمی GT نئو 3 دارد و از پیشرفته ترین فناوری ها بهره خواهد برد. باید خاطر نشان کنیم که طبق ادعای این شرکت، فناوری شارژ 150 واتی می تواند شارژ باتری را در عرض فقط 5 دقیقه از 0 به 50 درصد برساند. هر چقدر سرعت شارژ بیشتر باشد، باتری گوشی هم متحمل فشار بیشتری می شود. اما به لطف معماری استفاده شده از طریق ریلمی، این باتری ها بعد از پشت سر گذاشتن بیش از هزار چرخه شارژ، به 80 درصد ظرفیت اولیه می رسند که رقم بسیار خوبی به شمار میرود. همچنین به لطف همین مشخصه، درجه حرارت باتری گوشی در هنگام شارژ شدن به بیش از 43 درجه نمی رسد تا کاربران برای استفاده از آن با تجربه خوبی روبه رو شوند.

طبق آخرین اطلاعات منتشر شده از منابع موثق، گوشی هوشمند نو اوپو از یک سنسور 50 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی بهره می برد و همچنین تصاویر نو منتشر شده از این گوشی از حضور جک 3.5 میلی متری صدا در این گوشی هوشمند خبر می دهند که در کنار پورت USB-C دیده می شود. این رندر های تقریباً رسمی گویای این موضوع هستند که اوپو از همان بیرون زدگی سیستم دوربین ردمی K9 در این گوشی بهره خواهد برد.

در رندر های منتشر شده اوپو K10، این شرکت از طراحی این گوشی با نام طراحی درخشان یاد کرده است. همچنین گفته می شود که اوپو قرار است سنسور های بزرگ دوربین این گوشی هوشمند را با به روزرسانی هایی همراه کند. احتمالاً این گوشی هوشمند در دو رنگ آبی و مشکی در اختیار کاربران قرار می گیرد. در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که طبق آخرین شایعات این گوشی هوشمند احتمالاً در تاریخ 23 مارس (3 فروردین ماه) در کشور هند از آن رونمایی می شود.

بد نیست خاطر نشان کنیم که مدیاتک اخیراً دو تراشه را از سری Dimensity 8000 با نام های Dimensity 8000 و 8100 به کاربران معرفی کرده است. در پردازنده هر دو تراشه 4 هسته A78 و 4 هسته A55 تعبیه شده است. البته هسته های A78 موجود در چیپست 8100 از سرعت 2/85 گیگاهرتز بهره می برند ولی در چیپست 8000 سرعت این هسته ها به 2/75 گیگاهرتز می رسد. این دو تراشه با نسل چهارم فناوری ساخت 5 نانومتری TSMC تولید شده اند و Mali-G610 MC6 به عنوان پردازنده گرافیکی آن ها انجام وظیفه می کند. طبق اعلام مدیاتک، پردازنده گرافیکی چیپست 8100 نسبت به مدل 8000 حدود 10 درصد سرعت بیشتری دارد.

از دیگر ویژگی های این دو تراشه می توانیم به پشتیبانی از بلوتوث 5.3، وای فای 6E و اینترنت 5G مبتنی بر فناوری sub-6GHz اشاره کنیم که این یعنی از امواج میلی متری 5G پشتیبانی نمی کنند. مدیاتک می گوید که عملکرد آن ها در حد و اندازه اسنپدراگون 888 است که از طرف دیگر در زمینه بهره وری و برخی حوزه ها عملکرد بهتری نسبت به آن ارائه می کنند. باید دید عملکرد واقعی این تراشه ها در گوشی های هوشمند شرکت اوپو و سایر شرکت های سازنده گوشی های هوشمند به چه شکلی خواهد بود.

منبع: Notebookcheck

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 خرداد 1401 بروزرسانی: 8 خرداد 1401 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1245

به "رندر های گوشی اوپو K10 از طراحی آشنای آن خبر می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رندر های گوشی اوپو K10 از طراحی آشنای آن خبر می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید