رژه نظامی در پایتخت روسیه

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، رژه نظامی بزرگی که روسیه هر سال برای مناسبت روز پیروزی (مناسبت شکست آلمان نازی در سرانجام جنگ جهانی دوم) برگزار می نماید، امروز (چهارشنبه) بعد از تاخیری که شیوع بیماری کرونا در برگزاری آن به وجود آورد، شروع شد.

رژه نظامی در پایتخت روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مقام های روسیه رژه نظامی مخصوص روز پیروزی را در محل میدان سرخ شهر مسکو به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد پیروزی اتحاد شوری سابق در جنگ دنیا دوم شروع کردند.

بر اساس اعلام این مقامها، در این رژه بالغ بر 15000 سرباز، بیش از 200 واحد از تجهیزات نظامی و همچنین 75 هواپیما و هلکوپتر نظامی شرکت دارند.

همچنین گارد افتخاری مشترک متعلق به ارتش آزادی بخش خلق چین که در آن 105 سرباز چینی هستند، در رژه نظامی مخصوص روز پیروزی روسیه به همراه 12 سرباز خارجی دیگر شرکت جسته اند تا وجهه و روحیه بالای ارتش چین را به نمایش بگذارند.

در حالی که روسیه معمولا رژه روز پیروزی را در تاریخ 9 مه برگزار می نماید اما سال جاری این رژه به تاریخ امروز چهارشنبه 24 ژوئن موکول شد؛ این روز در واقع روزی است که نخستین رژه روز پیروزی در سال 1945 در میدان سرخ شهر مسکو بعد از شکست آلمان نازی توسط اتحاد شوروی برگزار گردید.

اهمیت این رژه سال جاری برای پوتین بیش از پیش شده است. کرملین امیدوار است که با برگزاری این رژه یک هفته قبل از همه پرسی اول ژوئیه بر سر اصلاحات قانون اساسی بتواند حمایت عمومی را بیش از پیش جلب کند. این اصلاحات عملا محدودیت مربوط به دوره های ریاست جمهوری را برای او برداشته و به او اجازه می دهد که اگر بخواهد دو دور شش ساله دیگر در قدرت باقی بماند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 278

به "رژه نظامی در پایتخت روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رژه نظامی در پایتخت روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید