تور پراگ: برترین زمان سفر به پراگ؛ شهری افسانه ای

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، برترین زمان سفر به پراگ، شهر خانه های رنگارنگ با معماری خارق العاده، چه زمانی است؟

تور پراگ: برترین زمان سفر به پراگ؛ شهری افسانه ای

با ما سفر کنید و با تور پراگ از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای پراگ را ببینید.

بسیاری از افراد پراگ را به عنوان مقصد مورد علاقه خود در تمام اروپا می دانند. با پای پیاده یا گرفتن تور راهنما، شما می توانید کلیساها و کلیساهای جامع زیبا، پل معروف چارلز و البته غذاهای خوشمزه و منحصر به فرد پس از یک روز طولانی و بازدید از چشم مقدارایی خارق العاده، پیدا کنید.

پراگ در صدر شهرهایی است که باید در کشورهای اروپایی ببینید و چرایی آن اصلا عجیب نیست. فصل بهار مورد علاقه بسیاری از گردشگران است، ولی مطمئن باشید پراگ مقصدی برای تمام سال است. ادامه مطلب را بخوانید و کشف کنید چه زمانی جمعیت به تماشای پراگ می فرایند.

برترین زمان سفر به پراگ براساس آب و هوا

شهر پراگ جزو مکان هایی است که پیش بینی آب و هوا در آن بسیار مشکل است. پراگ شهری چهار فصل است، ولی تمام آن فصل ها وابسته به سال، ماه و حتی روز هستند!

اگرچه شما هرگز نمی توانید از آب و هوا مطمئن شوید، مواقع مطمئنی در سال هست که شما می توانید الگوهای آب و هوایی را ببینید.

زمستان: این فصل بسیار سرد، بارانی و گاهی برفی می تواند از دسامبر تا اوایل ماه می (10 آذر تا 20 اردیبهشت) به طول بیانجامد. در سفر در این فصل با خودتان چتر و چند دست لباس گرم و کاپشن ببرید.

بهار: این فصل اغلب به عنوان برترین آب و هوا در سال در نظر گرفته می شود. شما علاوه بر گردش در دمای 21 درجه سانتی گراد، قادر به تماشا شکوفه های درختان و گل ها نیز خواهید بود! اگر در این فصل به پراگ می روید، بدانید برترین زمان را برای پیاده روی و گرفتن عکس هایی زیبا، انتخاب نموده اید.

تابستان: از ماه ژوئن تا اوت، آب و هوا بسیار متغیر است، به این معنا که بعضی روزها بسیار گرم هستند (27 درجه و بالاتر)، درحالی که سایر روزها مداوما بارانی است. برای سفر در این ماه ها برنامه ریزی مواجهه با هر آب و هوایی را داشته باشید و لباس های مناسبی همراه خود ببرید.

پاییز: دومین زمان مناسب برای بازدید از این شهر زیبا، پاییز است که آب و هوا و تغییرات دمایی شبیه به بهار دارد. اوایل ماه سپتامبر و اکتبر برترین فرصت های شما برای برترین آب و هوا است. اگرچه باران همواره جزو احتمالات است، ولی به مقدار تابستان غیرقابل پیش بینی نیست.

چه زمانی به پراگ برویم؟

برترین زمان سفر به پراگ در ماه می و اوایل ژوئن (15 اردیبهشت تا 20 خرداد) است. این زمان راحت ترین زمان سفر به پراگ براساس آب و هوا است، حتی اگر با جمعیت زیاد جهانگرد ها روبه رو شوید. گردشگران بعلاوه با شکوفه های بهاری و گل ها علاوه بر این شهر معماری زیبا روبه رو می شوند.

به هر حال اگر آماده سفر به پراگ هستید و می خواهید این شهر زیبا را از نزدیک ببینید، انواع تور پراگ را در خبرنگاران می توانید از لحاظ قیمت با هم مقایسه نموده و با یک آنالیز کلی تور موردنظرتان را با پایین ترین قیمت از فروشنده های معتبر بخرید.

تور لحظه آخری پراگ

برترین زمان سفر به پراگ براساس جمعیت

فصل داغ:

اگرچه این شهر زیبا در طول سال تعداد زیادی از گردشگران را به سمت خود می کشاند، زمان هایی است که شهر با بیشترین تعداد گردشگران روبه رو می شود. همان طور که بالاتر اشاره شد، آب و هوای عالی در بهار و پاییز (می، سپتامبر و اکتبر، یعنی خرداد، شهریور و مهر) تعداد زیادی از افراد را به این شهر می کشاند. این موضوع بدین معنا است که تعداد زیادی از شرکت های تورهای راهنما از قبل رزرو شده اند، کلیساها و دیگر جاذبه ها پر از جمعیت هستند و قیمت مکان های اقامتی در بالاترین حد خود است. اگر با بودن در میان جمعیت زیاد در هوایی عالی و خرج کردن کمی پول بیشتر مسئله ای ندارید، این ماه ها برترین زمان سال برای سفر شما هستند.

فصل میانی:

در ماه های میانه تابستان، ژوئیه و اوایل اوت (10 تیر تا 20 مرداد)، شما می توانید تعداد خوبی از گردشگران را در شهر ببینید، ولی نه به مقدار ماه های فصل داغ. نکته مثبت این دو ماه قیمت مکان های اقامتی است که حدود 20 درصد کاهش دارد.

اجتناب کنید:

کریسمس، سال نو و عید پاک زمان هایی هستند که گروه های مختلف از آلمان و ایتالیا به پراگ می آیند و تمام خیابان های آن جا را پر می نمایند. اگرچه شهر با نورهای زیبای مخصوص کریسمس و آتش بازی ها در طول تعطیلات و جشن های سال نو جذابیت خاصی دارد، اما حجم جمعیت ممکن است برای بعضی از افراد غافلگیرنماینده باشد.

برترین زمان سفر به پراگ براساس فستیوال ها:

فستیوال بهاره موسیقی پراگ:

این فستیوال موسیقی در اواخر می و اوایل ژوئن برگزار می شود و مدت زمان آن سه هفته است. این یک رویداد مفرح و زنده است. با تنوعی از اپراهای مختلف، سمفونی و اجراهای در تالار، مطمئن باشید زمان بسیار خوبی در پراگ خواهید داشت.

فستیوال نویسندگان پراگ:

در ژوئن، زمان برگزاری این فستیوال، شما تعدادی از نویسندگان معاصر را از سراسر اروپا پیدا خواهید کرد. آن ها برای جلسات کتاب خوانی، کنفرانس و آوازخوانی کتاب ها گرد هم می آیند. مطمئن شوید در طول این زمان، دنبال اسامی مشهور باشید و فرصت امضا شدن کتاب هایتان به وسیله نویسنده ها را از دست ندهید.

جمهوری چک: آب و هوا و اقلیم

اقلیم این کشور زیبا مشخصا قاره ای و تفاوت بین فصول مختلف کاملا معلوم است. برف و باران هر دو مکررا می بارند. زمستان از ماه نوامبر تا مارچ، بسیار سرد به همراه بارش برف در کوهستان ها و بعلاوه دشت ها، طول می کشد، درحالی که در ژوئیه، تابستان، بالاترین نوسانات دما را شاهد هستیم.

ماه دما (سانتی گراد) مقدار بارش (سانتی متر)
ژانویه0/6-1/8
فوریه1/11/8
مارچ6/71/8
آوریل12/22/8
می17/84/8
ژوئن21/15/3
ژوئیه22/86/9
اوت22/25/3
سپتامبر18/33
اکتبر11/73/3
نوامبر5/62
دسامبر2/82

ماه می و ژوئن برترین زمان برای بازدید از جمهوری چک است. در این ماه ها دما نسبتا معتدل و دشت ها غرق در شکوفه هستند، اما بعلاوه این زمان از سال پر از جهانگرد ها است. سپتامبر و اکتبر می توانند انتخاب های خوبی باشند، به خصوص اگر در پراگ اقامت دارید. اما در نظر داشته باشید بعضی مکان های اقامتی و موزه ها آغاز به بسته شدن در این زمان از سال می نمایند.

ماههفته اول (دما و بارش)هفته دومهفته سومهفته چهارم
ژانویه1/5 سانتی گراد- 1/8 سانتی متر2/3 سانتی گراد- 1/7 سانتی متر3/2 سانتی گراد- 1/7 سانتی متر4 سانتی گراد- 1/6 سانتی متر
فوریه0/7 سانتی گراد- 1/8 سانتی متر0/3 سانتی گراد- 1/8 سانتی متر0/2 سانتی گراد- 1/8 سانتی متر0/6 سانتی گراد- 1/8 سانتی متر
مارچ5/3 سانتی گراد- 1/8 سانتی متر3/9 سانتی گراد- 1/8 سانتی متر2/5 سانتی گراد- 1/8 سانتی متر1/1 سانتی گراد- 1/8 سانتی متر
آوریل10/8 سانتی گراد- 2/6 سانتی متر9/5 سانتی گراد- 2/3 سانتی متر8/1 سانتی گراد- 2/1 سانتی متر6/7 سانتی گراد- 1/8 سانتی متر
می16/4 سانتی گراد- 4/3 سانتی متر15 سانتی گراد- 3/8 سانتی متر13/6 سانتی گراد- 3/3 سانتی متر12/2 سانتی گراد- 2/8 سانتی متر
ژوئن20/3 سانتی گراد- 5/2 سانتی متر19/5 سانتی گراد- 5/1 سانتی متر18/6 سانتی گراد- 4/9 سانتی متر17/8 سانتی گراد- 4/8 سانتی متر
ژوئیه22/4 سانتی گراد- 6/5 سانتی متر22 سانتی گراد- 6/1 سانتی متر21/5 سانتی گراد- 5/7 سانتی متر21/1 سانتی گراد- 5/3 سانتی متر
اوت22/1 سانتی گراد- 4/9 سانتی متر21/9 سانتی گراد- 4/5 سانتی متر21/8 سانتی گراد- 4/1 سانتی متر21/6 سانتی گراد- 3/7 سانتی متر
سپتامبر17/3 سانتی گراد- 2/4 سانتی متر16/4 سانتی گراد- 1/9 سانتی متر15/4 سانتی گراد- 1/3 سانتی متر14/4 سانتی گراد- 0/7 سانتی متر
اکتبر10/1 سانتی گراد- 3/2 سانتی متر8/41 سانتی گراد- 3/2 سانتی متر6/8 سانتی گراد- 3/1 سانتی متر5/1 سانتی گراد- 3 سانتی متر
نوامبر4/1 سانتی گراد- 1/7 سانتی متر2/6 سانتی گراد- 1/4 سانتی متر1 سانتی گراد- 1 سانتی متر0/5 سانتی گراد- 0/7 سانتی متر
دسامبر2/1 سانتی گراد- 2 سانتی متر1/4 سانتی گراد- 2 سانتی متر0/7 سانتی گراد- 2 سانتی متر0 سانتی گراد- 2 سانتی متر

در جمهوری چک چه کنیم؟

این کشور هنوز کشوری با جهانگرد های کم است، اما هر روز نرخ محبوبیت آن رو به افزایش است. شهرهایی با معماری بی نظیر و دهکده های دلپذیر دو علت اصلی این محبوبیت است. بازدید از این کشور زیبا را به هیچ وجه از دست ندهید.

پراگ هم اکنون یک مقصد محبوب است. برای ستایش معماری آن که قدمتش به قرن ها قبل تر برمی شود، به آن جا سفر کنید. بین قلعه و پل چارلز، شما به این شهر پویا و تازه به همراه جاذبه های متعدد فرهنگی، جذب خواهید شد. شهر داخلی را ترک کنید و به بازدید از قلعه های قرون وسطی بروید. در طول زمان سفر، فعالیت های بسیاری برای صرف کردن تمام زمانتان خواهید داشت.

(Kutna Hora) و بناهای تاریخی منحصر به فرد آن را از دست ندهید؛ بسیاری از آن ها به عنوان میراث تارخی به ثبت یونسکو رسیده است. صومعه اورسولین، کلیسای سنت جکوس، کلیسای جامع سنت باربارا، مدرسه جزیت و نماهای خیابان های قرون وسطی شما را جذب خواهند کرد.

چسکی کروملوف در بوهمیا، دارای یک مرکز تاربخی زیبا و یک قلعه تأثیرگذار بر فراز یک تپه است. فستیوال بی نظیری در تابستان در این مکان برگزار می شود. اینجا یک مکانی است که حتما باید به تماشا آن بروید.

کارلووی وری (Karlovy Vary) برای بهارهای باستانی اش به همراه چندین مزیت معروف است: یک تفریحگاه زیبا با آب گرم که مکانی عالی برای استراحت کردن و تتازه قوا است.

در پراگ چه کنیم؟ مکان ها، هتل ها، رستوران ها و توصیه ها

مرکز جمهوری چک، پراگ جمعیتی معادل یک میلیون نفر و سیصد هزار نفر دارد. شهر به وسیله رودخانه ولتاوا به دو بخش تقسیم شده است و از آب و هوای قاره ای به همراه زمستان هایی سرد و تابستان هایی گرم، لذت می برد.

این شهر دارای تعدادی بزرگراه، خط راه آهن و بعلاوه یک فرودگاه بین المللی است. وسایل نقلیه عمومی مانند مترو و تراموا برای تردد در شهر، وجود دارد. پراگ دارای نشانه های تاریخی با قدمت دوران پالئولیتی به همراه ردهای موثری از قرون وسطی است. این شهر جهانگردی، با دارا بودن گنج های معماری، عمارت های سبک باروک، ساختمان های با سبک هنر نووئا و شب های زنده، به خود می بالد.

در ادامه، فعالیت های فرهنگی به خصوص با وجود تالارهای کنسرت و اپرا، موزه های بی شمار و فستیوال های مشهور مانند بهار پراگ، بسیار برجسته هستند. شما در این شهر می توانید جاذبه های بسیاری چون پل چارلز به همراه دو برج بلند، قلعه، کلیسای جامع سنت گای، میدان قدیمی شهر، گورستان یهودیان، صومعه اسپانیایی، قصر وانستین و موزه ملی پیدا کنید.

موزه کوبیسم چک، موزه موکا یا موزه هنرهای زینتی را از دست ندهید. شما در پیدا کردن هتل ها، رستوران ها و کافه های فریبنده در این شهر دلپذیر پر از شگفتی، مسئله ای نخواهید داشت.

نکات اساسی در جمهوری چک

  • خیلی از خطوط هواپیمایی از شهرهای اروپایی به پراگ می فرایند. قطار هم جزو گزینه های مناسب برای تردد است.
  • شهفرایندان اروپایی برای اقامت کمتر از سه ماه احتیاج به ویزا ندارند.
  • پول رایج در این کشور، کرونای چک است.
  • در بودجه لازم برای سفر، قیمت غذا بسیار منطقی ولی هزینه مکان های اقامتی کمی بالاتر است، به خصوص پراگ. هزینه میانگین یک وعده غذا کمتر از 75 هزار تومان است، درحالی که یک اتاق دو نفره مناسب بیشتر از شبی 500 هزار تومان هزینه دارد.
  • در سفر در طول کشور، بین اتوبوس و قطار می توانید انتخاب کنید؛ هر دو بسیار کاربردی و نسبتا مقرون به صرفه هستند. در پراگ، تراموا و مترو به شما این امکان را می دهند که تمام شهر را ببینید.
  • در جمهوری چک، برای تبدیل پول خود سراغ صرافی های معتبر بروید. به ازای هر یورو، حدودا 26 کرونای چک دریافت خواهید کرد، اما در بعضی صرافی ها، اگر قصد تبدیل کمتر از مبلغ 1700 یورو را داشته باشید، به ازای هر یورو به شما 16 کرونا خواهند داد. پس آگاه باشید.

پیشنهادهایی برای سوغاتی

اسباب بازی و عروسک هایی که با مواد مختلف ساخته می شوند، ظروف چینی و لوازم روی میز، کریستال بوهمیا، لعل و اجسام ساخته شده از فلز.

چه زمانی به پراگ برویم؟

ماهحداقل دمای میانگینحداکثر دمای میانگینحداقل دمای ثبت شدهحداکثر دمای ثبت شدهتعداد روزهای بارانی
ژانویه4-123-1213
فوریه3-228-1911
مارچ0814-2110
آوریل4136-3011
می9192-3113
ژوئن122253712
ژوئیه142463713
اوت142353712
سپتامبر101903210
اکتبر6136-2713
نوامبر2610-1712
دسامبر2-221-1413

هزینه روزانه جهانگردی در پراگ

هزینه یک روز اقامت در پراگ حدودا 1,580,000 تومان است. هزینه های تخمین زده شده برای یک نفر در یک روز شامل موارد زیر است:

1. برانچ (وعده صبحانه که دیر خورده می شود و جای دو وعده ناهار و صبحانه است) در رستوران سه ستاره

2. شام در رستوران سه ستاره

3. یک شب اقامت در هتل سه ستاره

این هزینه ها بسته به اینکه در ماه های داغ سال یا کمتر جهانگردی به پراگ سفر می کنید، تغییر می نماید. تخمین هزینه بالا در ماه های داغ در پراگ صورت گرفته است تا برای برنامه ریزی در سفر، به عنوان منبع از آن بهره ببرید.

منبع: کجارو / besttimetogo.com / thebesttimetovisit.com / thebesttimetovisit.com / whentogo.org
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1148

به "تور پراگ: برترین زمان سفر به پراگ؛ شهری افسانه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور پراگ: برترین زمان سفر به پراگ؛ شهری افسانه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید