آغاز فاز جدید بازسازی گراند هتل قزوین از اواسط مرداد

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، ایسنا/ براساس آخرین اخبار واصله، آغاز فاز جدید بازسازی گراند هتل قزوین از اواسط مرداد صورت می گیرد.

آغاز فاز جدید بازسازی گراند هتل قزوین از اواسط مرداد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

داستان چیست؟

اسفندیار حیدری پور در بازدید از پروژه بازسازی گراند هتل اظهار کرد: عملیات اجرایی پروژه ساماندهی و بازسازی گراند هتل قزوین با مشارکت صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی کشور و واگذاری این پروژه به شرکت سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران به عنوان مجری طرح از اوایل آبان ماه سال 98 شروع شد.

حیدری پور اضافه نمود: اقدامهای نجات بخشی اضطراری برای جلوگیری از تخریب و حفاظت از بنا در گذشته توسط اداره کل میراث فرهنگی اجرا شده بود ولی، با توجه به آسیبهای وارد شده به این بنا طی سالهای اخیر استحکام بخشی برای برطرف نگرانی در مورد سازه پروژه و اجرای اقدامات اولیه بازسازیی در دستور کار نهاده شد و عملیات اجرایی آن در اردیبهشت 99 به انتها رسید.

وی با بیان اینکه طرح بازسازی این پروژه در مرحله نهایی قرار گرفته است، گفت: در طرح بازسازی پروژه سازه الحاقی کنار پروژه از موضوعاتی بود که احتیاج به آنالیز بیشتر داشت که با توجه به تصمیمات اتخاذ شده تخریب سازه الحاقی که تاریخی نیست و نیز اقدامات تکمیلی بازسازی بنا شامل استحکام بخشی پوشش سقف اجرا خواهد شد و در نهایت با انتها عملیات سازه ای در امسال ساماندهی تزئینات بنا شروع می گردد.

مدیر عامل شرکت گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران اظهار کرد: در حال حاضر ده هتل در داخل و خارج از کشور توسط شرکت سرمایه گذاری سمگا در حال احداث است و امیدواریم طبق برنامه ریزی های اجرا شده پروژه گرند هتل در سال 1400 به بهره برداری رسیده و به زنجیره هتلی این شرکت اضافه گردد تا بتوانیم خدمات ارزنده ای به گردشگران ورودی به استان و دوستداران میراث فرهنگی ارائه دهیم.

بنابر اعلام روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، علیرضا خزائلی، مدیر کل میراث فرهنگی قزوین نیز در حاشیه این بازدید اظهار کرد: گراند هتل از بناهای ارزشمند به یادگار مانده از دوره قاجار در قزوین است که طرح ساماندهی و بازسازی آن به دلیل مسائل حقوقی طی سالهای گذشته متوقف شده بود.

وی اضافه نمود: بدنبال سفر دکتر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به استان در تیر سال 98 و تأکید بر اجرای پروژه بازسازی این بنا، خوشبختانه با پیگیری های این اداره کل و مشارکت صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی عملیات اجرایی آن توسط شرکت گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران شروع شد و فرایند بازسازی آن ادامه دارد که امیدواریم براساس برنامه ریزی های اجرا شده، بزودی شامل بهره برداری از بخشهایی از این بنا و ارائه خدمات به گردشگران ورودی به استان قزوین باشیم.

منبع: همگردی
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 304

به "آغاز فاز جدید بازسازی گراند هتل قزوین از اواسط مرداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز فاز جدید بازسازی گراند هتل قزوین از اواسط مرداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید