طرح لیست نسخه های خطی حوزه مطالعات سیستان و بلوچستان به انجام رسید

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، ایلنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست آمده، طرح لیست نسخه های خطی حوزه مطالعات سیستان و بلوچستان به انجام رسید.

طرح لیست نسخه های خطی حوزه مطالعات سیستان و بلوچستان به انجام رسید

نادر کریمیان سردشتی (عضو هیأت علمی پژوهشگاه و مجری طرح) گفت: اهمیت فراهم آوردن لیست نسخه های خطی در حوزه های جغرافیایی بر همگان روشن است.

او اضافه نمود: در این پژوهش برای یافتن منابع جغرافیایی، تاریخی، سفرنامه ها و زبان و فرهنگ و ادبیات بلوچستان و سیستان به صدها منبع مراجعه و آنچه در این پژوهش فراهم شده، در اصل حاصل این جستجو بوده تا بتوان آگاهی های ارزشمندی را در دو حوزه نسخه شناسی و کتاب شناسی حوزه مطالعات سیستان و بلوچستان بدست دهیم.

کریمیان سردشتی توضیح داد: این پژوهش در دو مرحله اطلاعات نسخه های خطی و کتاب شناسی منابع چاپی اجرا شده که هر عنوان یا مدخل حاوی اطلاعات نسخه شناسی و کتاب شناسی است.

این عضو هیأت علمی پژوهشگاه با بیان اینکه در نسخه شناسی از نام کتاب و نام نگارنده تا محل نگهداری و تعداد برگ و کاتب و رقم همه در آن ثبت و ضبط شده، اظهار کرد: در لیست نسخه ها حتی المقدور تمامی منابع لیست نسخ خطی دیده شده تا آنچه به جای مانده از میراث مکتوب در این پژوهش گزارش گردد که بیشتر نسخه های خطی بجز معدودی همه به زبان فارسی است.

منبع: همگردی
انتشار: 25 بهمن 1401 بروزرسانی: 25 بهمن 1401 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1405

به "طرح لیست نسخه های خطی حوزه مطالعات سیستان و بلوچستان به انجام رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح لیست نسخه های خطی حوزه مطالعات سیستان و بلوچستان به انجام رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید