طولانی ترین پرواز بدون توقف دنیا از استرالیا به لندن

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، طولانی ترین پرواز بدون توقف دنیا

نخستین پرواز بدون توقف دنیا بین استرالیا و انگلیس به مسافت 14 هزار و 498 کیلومتر انجام شد. این پرواز که از شهر پرت در استرالیا به مقصد لندن به وسیله هواپیمایی کانتاس(Qantas) انجام می شد با مدت زمانی بیش از 17 ساعت پرواز با هواپیمای بوئینگ B787-9 در فرودگاه هیترو لندن به زمین نشست و عنوان طولانی ترین پرواز بدون توقف دنیا را از آن خود کرد.

طولانی ترین پرواز بدون توقف دنیا از استرالیا به لندن

این پرواز در حالی در 17 ساعت و بدون توقف انجام می گردد که پروازهای اولیه بین دو شهر پرت و لندن حدود 4 روز طول می کشید؛ موضوعی که باعث شده بود این پروازها به پروازهای کانگرویی معروفیت پیدا نمایند. در سال های اخیر پرواز بین این دو شهر یک روز و نیم طول می کشید.

پرواز بین پرت و لندن به وسیله هواپیمای بوئینگ 787 دریم لاینر انجام می گردد و برای سهولت مسافران کیفیت هوای کابین و فضای داخلی هواپیما بهبود یافته است. این پرواز برای هواپیمایی کانتاس اهمیت بسیاری دارد و ارتباطی مستقیم بین استرالیا و اروپا برقرار می نماید. البته کانتاس مدعی است این پرواز تنها نقطه اغازی برای این شرکت است و از شرکت های هواپیمایی بوئینگ و ایرباس درخواست نموده هواپیماهایی بسازند تا امکان پروازهای طولانی و بدون توقف را فراهم نمایند. کانتاس میخواهد پروازهای بدون توقف از بریتانیا تا سیدنی را نیز برای مسافران فراهم کند.

شروع پروازهای جون ایرلاین به ایران

منبع: فلای تودی
انتشار: 18 آذر 1401 بروزرسانی: 18 آذر 1401 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1369

به "طولانی ترین پرواز بدون توقف دنیا از استرالیا به لندن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طولانی ترین پرواز بدون توقف دنیا از استرالیا به لندن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید