قطعی دوش های آب در استخرهای همدان به دلیل سهمیه بندی آب

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، این روزها مردم شهرستان همدان با معضل قطعی آب روبرو هستند و قطعی آب موجب شده بسیاری از مشاغل و امورات اجتماعی و شخصی مردم با مشکل روبرو گردد که اماکن عمومی و ورزشی هم از این موضوع مستثنی نیستند و چند روزی است که قطعی آب دوش های استخر پیش از ورود و پس از خروج از آن موجب بروز مشکلاتی در این زمینه شده است که ضروری است در صورت ادامه فرایند بی آبی مسئولان امر به این موضوع ورود نمایند.

قطعی دوش های آب در استخرهای همدان به دلیل سهمیه بندی آب

به گزارش ایسنا، قطعی آب در همدان چند هفته ای است که مردم همدان را با مسائل عدیده ای روبرو نموده و طی هفته اخیر به اوج خود رسیده است و استخرهای همدان که به طور قطع بیش از همه درگیر این موضوع هستند به دلیل قطعی آب از ارائه خدمات پیش از ورود به استخر و پس از خروج از استخر به مردم معاف شده بودند زیرا قطعی آب موجب شده بود دوش های حمام و سرویس های بهداشتی استخرها بلااستفاده و بی فایده باشد و همین موضوع عدم رعایت بهداشت را در پی دارد.

علی ضمیری کامل، معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان همدان در گفت وگو با ایسنا، ضمن اشاره به این که استخر کوثر و الوند که از استخرهای اداره کل ورزش و جوانان محسوب می شوند به دلیل تعمیرات تعطیل هستند، اظهار کرد: در استخرهای شهرستان همدان که از بخش خصوصی هستند از دوش های شستشو پیش از ورود به استخر و پس از خروج به استخر به دلیل قطعی آب استفاده نمی گردد و متوجه این موضوع شده ایم و ضروری است در آن زمان به دلیل مباحث بهداشتی به فعالیت نپردازند.

وی با بیان این که بهتر است این اتفاقات رخ ندهد و سلامت و بهداشت مردم در اولویت امر قرار گرفته است، توضیح داد: البته در بسیاری از موارد قطعی دوش به طور کامل رخ نداده و در بعضی ساعات کمبود فشار آب در دوش های استخرها هم وجود داشته است اما مشکل قطعی دوش ها در استخرهای همدان را داشته ایم.

ضمیری کامل عنوان نمود: استخرهای همدان در حال حاضر فعال هستند اما به دلیل قطعی آب در همه ساعات بلیت فروشی صورت نمی گیرد و در این زمینه محدودیت زمانی و فشار آب به وجود آمده است و سهمیه بندی آب همدان در منطقه ها مختلف شهرستان دلیل اصلی این موضوع است.

در ادامه علی پیری مدیر استخر شهرداری همدان در گفت وگو با ایسنا، با بیان این که قطعی دوش های آب این استخر به دلیل قطعی آب اتفاق افتاده بود و این موضوع برای استخر شهرداری یک معضل بزرگ شده بود و اعتراض مردم را در پی داشت، مطرح کرد: استخر شهرداری در حال حاضر تعطیل است و صرفاً صبح ها فعال است و در ساعات محدودی اقدام به استفاده از استخر می گردد و زمانی که از استخر استفاده می گردد بنا بر زمان بندی سهمیه آب اداره کل آبفا است و دوش ها در آن زمان فعال است.

وی اضافه کرد: از هفته پیش این اتفاق رخ داد و استخر شهرداری تقریباً تعطیل شده است و زمانی که دوش های آب قطع بود و مردم با همان حالت وارد استخر می شدند و بدون شستشو از استخر خارج می شدند تصمیم گرفتیم این فرایند را قطع و تعطیل کنیم تا زمانی که این مسائل حل گردد.

پیری اظهار داشت: سلامت و بهداشت مردم و فضای استخر برای ما اولویت است بنابراین استخر شهرداری در زمان های قطعی آب و دوش به طور کامل تعطیل است زیرا ورود و خروج از استخر بدون دوش غیر بهداشتی است و به همین دلیل استخر در حالت تعطیلی قرار گرفته است.

لازم به ذکر است؛ در سطح استان همدان 32 استخر وجود دارد که از این تعداد 18 استخر در شهرستان همدان مشغول به فعالیت هستند؛ مردم پس از مشاهده هرگونه مشکل بهداشتی به ویژه در استخرها را برای پیگیری این موضوع می توانند به وسیله تماس با سامانه شکایت های مردمی 190 مراکز بهداشت و سلامت دانشگاه موارد غیر بهداشتی را اطلاع رسانی نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 4 شهریور 1401 بروزرسانی: 4 شهریور 1401 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1321

به "قطعی دوش های آب در استخرهای همدان به دلیل سهمیه بندی آب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطعی دوش های آب در استخرهای همدان به دلیل سهمیه بندی آب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید