مارینا دبی کجاست؟ (تور دبی ارزان)

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، مارینا دبی یکی از پرطرفدارترین محله های دبی بوده که روی یک زمین ماسه ای بکر به طول دو مایل و رو به خلیج فارس واقع شده است. این منطقه چشمگیر دارای آسمان خراش های لوکس، طیف وسیعی از رستوران ها و تفریح های مختلف بوده و از همه مهم تر در مجاورت یک کانال آبی واقع شده است. بوتیک های پر زرق و برق مارینا دبی مقصد رویایی برای خرید و گشت و گذار بوده و روزانه جهانگرد ها و گردشگرانی را مشاهده می کنید که در کنار فواره های زیبای آن مشغول غذا خوردن هستند. طبق گزارش هایی که در سال 2020، آژانس املاک و مستغلات دبی ارائه داد این منطقه محبوب ترین ناحیه برای اجاره آپارتمان های لوکس دبی بوده و بیشترین اندازه جستجو در اینترنت را هم داشته است.

مارینا دبی کجاست؟ (تور دبی ارزان)

با تور دبی ارزان در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

ویژگی های فنی مارینا دبی

مارینا دبی نام منطقه ای در قلب دبی تازه است. این ناحیه زیبا در کنار خلیج فارس و در 30 کیلومتری جنوب غربی شهر دبی، در نزدیکی نخل جمیرا واقع شده است. مارینا دبی یک کانال 3.5 کیلومتری ساخته دست بشر بوده که به موازات خط ساحلی دبی امتداد دارد. این منطقه چشمگیر دارای دو نقطه ورودی بوده که ورودی شمالی کانال در مجاورت نماد نخل دست ساز واقع شده است.

قایق های تفریحی که از دریا می آیند می توانند با خیال راحت از ورودی شمالی یا جنوبی کانال وارد شوند. توجه داشته باشید که شش پل ثابت وجود داشته که در مکان های مختلف روی کانال قرار دارند. هر یک از چهار کلاب قایق سواری این ناحیه نیز بسته به ارتفاع پل ها در هر بخش قرار گرفته اند. ضروری است بدانید که دامنه جزر و مد در امارات متحده عربی به طور میانه دو متر در جزر و مد بهاری است. عمق کانال در مارینا دبی در زمانی که کمترین ارتفاع آب وجود داشته حداقل 2.5 متر است.

آنالیز اجمالی منطقه مارینا دبی

مارینا دبی یک منطقه بوده که با برنامه ریزی طراحی و ساخته شده است. این ناحیه با شبکه ای یکپارچه از جاده ها، پل ها و یک ساحل زیبا، پر از قایق های تفریحی لوکس است. می توان گفت منطقه مارینا گواهی بر تبحر و مهارت کمپانی Emaar Properties بوده که یک نوار ساحلی 3.5 کیلومتری را به محله ای مدرن به مساحت 60 هکتار تبدیل نموده است. در حال حاضر این محله تمام ویژگی های یک زندگی لوکس و باشکوه را در برج های خود دارد. کانالی که مارینا دبی روی آن ساخته شده از هر دو طرف به دریا راه داشته و ساکنان آن می توانند در آسمان خراش های مجلل از امکانات رفاهی آن از این منظره لذت ببرند.

فراموش نکنیم که بسیاری از این خانواد ه ها دارای قایق های تفریحی هستند که در اسکله تفریحی مارینا توقف نموده تا در صورت احتیاج، صاحبان خود را به گشت و گذار روی خلیج فارس ببرد. عمده ساختمان ها در این ناحیه به صورت آسمان خراش طراحی شده اما چند خانه ویلایی هم در میان آن ها به چشم می خورد.

برترین هتل های منطقه مارینا دبی

در داخل این محله و نزدیکی آن هتل های مختلفی وجود داشته که آن را به یک منطقه تفریحی بسیار مناسب برای گردشگران تبدیل نموده است. برترین هتل های این منطقه عبارتند از:

  • Address Dubai Marina
  • Le Royal Meridien Beach Resort & Spa
  • La Verda Suits & Villa
  • Grosvenor House

Address Dubai Marina یک هتل 5 ستاره بوده که مستقیما به یک مرکز خرید متصل است. همه سوئیت ها و اتاق ها دارای منظرهی خیره نماینده از مارینا بوده و دسترسی مناسبی به بسیاری از سالن های مجلل اسپا، باشگاه ورزشی، استخر اینفینیتی و دیگر امکانات این چنینی دارد.

هتل Le Royal یکی دیگر از استرحتگاه های 5 ستاره بوده که مشرف به مارینا است. این هتل استخرهایی با دمای کنترل شده داشته و برای میهمانان ورزشکار خود زمین های تنیس باکیفیتی را ارائه می دهد. کسانی که در پی امکانات رفاهی مختلفی هستند می توانند از 14 فروشگاه در هتل خود تماشا نموده یا با کمی پیاده روی به JBR برسند.

سوئیت ها و ویلاهای La Verda تجربه متفاوتی از اقامت در هتل را برای شما به ارمغان می آورند زیرا گزینه های بزرگ تری مانند ویلاها و پنت هاوس های دوبلکس را ارائه می دهند. میهمانان این مجموعه می توانند پیشخدمت 24 ساعته را نیز انتخاب نمایند. این هتل بعلاوه خدمات و فعالیت های حرفه ای مراقبت از بچه ها را ارائه می دهد.

Grosvenor House یک هتل مجلل بوده که امکانات اصیل، منحصر به فرد و لوکسی را ارائه می دهد. این هتل دارای 750 اتاق میهمان و یک استخر تراس و ساحل خصوصی است.

املاک در مارینا دبی

بیش از 200 برج مسکونی در منطقه مارینا دبی وجود دارد که هر یک از آن ها دارای منظره ها منحصر به فرد خود از شهر و بندر را به ساکنان ارائه می دهند. این منطقه را بدون شک می توان بلندترین بلوک در جهان معرفی کرد که بسیاری از ساختمان های آن به نوعی نماد شهر دبی محسوب می شوند. این منطقه یک سبک زندگی بسیار مجلل، اجتماعی و پر جنب و جوش را برای ساکنان خود دارد. همانطور که قبلا هم گفتیم بافت اصلی مارینا دبی روی آپارتمان سازی متمرکز بوده اما برای جذب سرمایه گذاران تعدادی ویلای شیک نیز در آن ساخته شده است.

آپارتمان های اجاره ای در مارینا دبی شامل استودیو، خانه های 1، 2، 3 و 4 خوابه تا پنت هاوس های مجلل با 5 اتاق خواب یا بیشتر می گردد. این آپارتمان ها دارای فضای نشیمن بزرگ، آشپزخانه مجهز و حمام اختصاصی در اتاق خواب است. از دیگر امکانات آن می توان به اتاق خدمتکار، سرویس بهداشتی مخصوص مهمان و بالکن اشاره نمود. امکانات مشترک ساختمان های آپارتمانی نیز شامل باشگاه ورزشی، پارکینگ و خدمات نگهبانی و دربان است.

در خصوص ویلاها باید گفت که آن ها با طراحی های 2 تا 6 خوابه با مساحتی بین 200 متر مربع تا 900 متر مربع ساخته شده اند. آشپزخانه مجهز، اتاق خدمتکار به همراه حمام، سرویس بهداشتی میهمان، انباری، پارکینگ و تراس روی پشت بام از دیگر ویژگی های این ویلاها به شمار می فرایند.

بازه اجاره آپارتمان در مارینا دبی

قیمت استودیو های اجاره ای در مارینا دبی در سال 2022 از 27 هزار درهم شروع شده در حالی که آپارتمان های تک خوابه در محدوده قیمتی 34 تا 800 هزار درهم موجود هستند. معین بوده که هرچه قیمت آپارتمان ها بالاتر می رود هم امکانات شخصی و عمومی آن برج بیشتر می گردد هم اینکه در طبقات بالاتر و با منظره هیجان انگیزتری روبرو هستید.

شروع اجاره برای آپارتمان های دو خوابه بزرگ تر در این ناحیه نیز از 50 هزار درهم در سال شروع می گردد. بعلاوه اجاره سالیانه خانه هایی با 3 اتاق خواب بین 70 تا 350 هزار درهم متغیر خواهد بود. با این وجود پیدا کردن واحد های 4 و 5 خوابه در این ناحیه سخت تر بوده، بنابراین به علت قیمت بالا بیشتر تمرکز روی لوکس بودن هر واحد است. امکاناتی که بعضی از واحد ها دارند شامل استخرهای خصوصی، آسانسور شخصی و موارد دیگری بوده که میانگین قیمت آپارتمان های 4 خوابه را تا 186 هزار درهم در سال بالا می برد.

برج های استودیو وان و پرنسس برترین آسمان خراش های مارینا دبی هستند. بنابراین بازه قیمت آپارتمان های این دو برج هم به نسبت دیگر آسمان خراش ها بالاتر است. به طور میانه یک واحد یک خوابه اجاره ای 50 هزار درهمی در سال داشته در حالی که یک واحد دو خوابه دارای قیمتی بین 75 تا 91 هزار درهم در سال است.

برج پرنسس که یکی از بلندترین برج های مسکونی در این منطقه به شمار می رود دارای حدود 763 واحد آپارتمان های 1، 2، 3 خوابه و پنت هاوس های 4 خوابه است. قیمت شروع آپارتمان های دو خوابه در برج پرنسس 62 هزار درهم در سال است. بنابراین می بینید که می توان براساس امکانات مختلف، آپارتمان هایی با قیمت های متنوع پیدا کرد.

این محله بعلاوه ویلاهای بزرگ 2 تا 5 خوابه ای را برای اجاره داشته که از لحاظ امکانات کمتر از واحد های برج مسکونی نیستند. یک ویلای سه خوابه با قیمت 120 تا 255 هزار درهم به مدت یک سال قابل اجاره است. میانگین قیمت اجاره برای یک خانه 4 خوابه 373 هزار درهم است. اجاره سالیانه یک ویلای 5 خوابه بین 250 هزار درهم تا 380 هزار درهم متغیر است.

محبوب ترین ساختمان ها در مارینا دبی

منطقه مارینا دبی خانه آسمان خراش های فوق العاده ای بوده که بعضی از آن ها بلندترین برج های مسکونی جهان به شمار می فرایند. این برج ها طیف گسترده ای از انواع ملک های مختلف را شامل می شوند. افراد علاقمند می توانند برای انتخاب خود به فهرست محبوب ترین ساختمان های این ناحیه لوکس نگاهی بیندازند.

  1. برج Marina Diamond: یک مجتموع آپارتمانی با شش ساختمان مسکونی بوده که در منطقه مارینا دبی واقع شده است. این ساختمان ها در سال 2004 راه اندازی شده و در سال 2006 به طور کامل تکمیل شدند.
  2. برج های DEC: ساخت و ساز این دو برج در سال 2005 شروع شده و در خاتمه سال 2008 تکمیل شدند. برج DEC 1 دارای 21 طبقه و برج دوم دارای 26 طبقه است. این دو برج با یک سکوی پنج طبقه به یکدیگر متصل شده اند.
  3. برج Marina Gate: مارینا گیت دارای دو برج مسکونی و یک برج هتل/ آپارتمانی است. این برج دارای 400 واحد آپارتمان مسکونی بوده و به طور کل دارای 415 واحد است.
  4. برج Manchester: برج منجستر یک ساختمان مسکونی لوکس در اسکله مارینا دبی بوده و تنها چند متر با ساحل جمیرا فاصله دارد. آپارتمان های این برج از واحد های استودیو، 1، 2 و 3 خوابه تشکیل شده است.
  5. برج Marina Pinnacle: برج مارینا پیناکل یک ساختمان 77 طبقه بوده که دارای 280 متر ارتفاع و 764 واحد مسکونی است. ساخت و ساز این برج در سال 2011 به خاتمه رسیده است.

با توجه به داده های جمع آوری شده برج Marina Diamond به عنوان محبوب ترین مجتمع مسکونی در این منطقه شناخته می گردد. واحد ها در این برج به صورت استودیو، و خانه های 1 تا 3 خوابه طراحی شده اند. اگر بخواهیم از جنبه قیمتی به آن نگاه کنیم باید بگوییم که اجاره استودیو در این برج محبوب از 28 هزار درهم در سال شروع می گردد. در عین حال آپارتمان های 1 خوابه از 35 تا 52 هزار درهم هستند. این مجموعه برای خانواده هایی که در پی نقل مکان به یک برج معتبر هستند، گزینه بسیار مناسبی به شمار می رود. یکی از دلایل محبوبیت این برج این بوده که منظره بدون مانعی از مارینا را دارد. دومین ساختمان محبوب در این محله، برج های DEC بوده است. این مجموعه نیز دارای استودیو و واحد های 1 تا 3 خوابه است.

برترین دسترسی ها به منطقه مارینا دبی

برای اینکه بتوانید راحت ترین دسترسی را به منطقه مارینا دبی داشته باشید می توانید از ایستگاه مترو Sobha Realty و ایستگاه مترو DMCC بهره ببرید. از آن جایی که عصر ها خیابان ها و اتوبان ها شلوغ بوده بنابراین برترین گزینه این است که برای رفت و آمد سریع تر از مترو بهره ببرید. علاوه بر این برای گشت و گذار سریع در محله های اطراف می توانید با ترموا دبی که 11 ایستگاه داشته و از JBR تا Al Sufouh ادامه دارد بهره ببرید. در مارینا دبی نیز چند ایستگاه تراموا شامل ایستگاه برج های مارینا در نزدیکی Marina Pinnacle و MAG 218 Tower می گردد.

منطقه ها نزدیک به مارینا دبی

مارینا در مرکز شهر در امتداد راستا شیخ زائد، بزرگراهی که هفت امارات را به هم متصل می کند، واقع شده است. در مقابل برج های دریاچه جمیرا، بین شهر Dubai Media و منطقه آزاد Jebel Ali واقع شده است. بعلاوه می توان گفت که نخل جمیرا و JBR نیز فاصله بسیار کمی با مارینا دبی دارند. جدا از جذابیت زیبای زندگی در کنار آب، بسیاری از ساکنان آن این منطقه را به علت نزدیکی به منطق تجاری از جمله DIFC و Dubai Internet City ترجیح می دهند.

مراکز خرید در مارینا دبی

به جرات می توان گفت در دبی هیچ منطقه ای وجود ندارد که مرکز خریدی نداشته باشد. دبی مارینا مال واقع در خیابان شیخ زائد، گزینه های متنوعی را به ساکنان این محله و گردشگران ارائه می دهد. از جمله فروشگاه های High-Street Fashion، سوپرمارکت و موارد دیگر که به بعضی از آن ها اشاره می کنیم؛ H&M، Tommy Hilfiger، Sephora، Charles & Keith و Miniso بعضی از این فروشگاه ها به شمار می فرایند.

مرکز خرید JBRs The Beach نیز نزدیک مارینا دبی بوده و تجربه خرید در فضایی باز و بی نظیر را به شما ارائه می دهد. بعلاوه مجموعه کوچک تری از فروشگاه های برند و لوکس نیز در این مرکز خرید وجود دارند.

رستوران های منطقه مارینا دبی

زندگی و گردش در مارینا دبی می تواند گزینه های متنوعی از رستوران ها را پیش روی شما قرار دهد. در مارینا واک کافه ها و رستوران هایی با غذاهای لذیذ از سراسر جهان در کنار هم قرار گرفته اند تا توجه و نظر مخاطبان را به خود جلب نمایند. بعلاوه طیف گسترده ای از رستوران های میانه با قیمت های خوب نیز در این ناحیه واقع شده است. از آن جایی که ساکنان دیگر نقاط دبی نیز برای صرف غذا به این منطقه می آیند می توانید انتظار داشته باشید که در تعطیلات آخر هفته اغلب مملو از جمعیت باشد.

سواحل منطقه مارینا دبی

ساحل JBR درست در کنار برج های مارینا واقع شده است. برای تفریح و ورزش های آبی، ساکنان می توانند به ساحل JBR بفرایند. این ساحل محبوب به وسیله تراموا دبی از بیشتر برج ها قابل دسترسی است. بازدیدنمایندگان می توانند از طیف وسیعی از فعالیت ها از جمله ورزش های آبی، پاراسیلینگ، قایق رانی و ویک برد بذت ببرند. ساحل دیگری نیز در جمیرا بوده که با ماشین 30 دقیقه از مارینا فاصله دارد.

اوقات فراغت و فعالیت های تفریحی در مارینا دبی

بخش عمده ای از جذابیت زندگی در این ناحیه، مجاورت آن با آب است. به غیر از تماشای خیره نماینده منظره ها، بازدیدنمایندگان می توانند تفریح های مختلفی را در این منطقه تجربه نمایند. برای تجربه تفریح آبی می توانید به باشگاه قایق بادبانی مارینا دبی رفته و یک قایق تفریحی اجاره کنید. این باشگاه بعلاوه برای علاقمندان به ورزش های آبی، از جمله ماهیگیری، ویک بوردینگ، جت اسکی، فلای بورد و غیره گزینه های مختلفی را ارائه می دهد.

برای تجربه ای مجلل می توانید یک سفر دریایی با کشتی را انتخاب کنید. سفرهای دریایی DHOW در مارینا یکی از انتخاب های محبوب برای گشت و گذار و لذت بردن از یک وعده شام روی آب است. بعلاوه سینماهای Reel در مرکز خرید مارینا مکانی مناسب برای علاقمندان به فیلم های روز جهان است. گاهی اوقات حتی مسابقات فوتبال نیز روی صفحه آن پخش می گردد.

سخن آخر

اگر قصد سکونت یا سفر به این منطقه را دارید بهتر است این نکته را در نظر بگیرید که اندکی شلوغ بوده و این موضوع خود را در ترافیک های طولانی آن نشان می دهد. علیرغم اینکه از لحاظ حمل و نقل عمومی یکی از برترین منطقه ها در دبی بوده، برای رانندگی با اتومبیل شخصی ممکن است خسته نماینده باشد. ترافیک در آخر هفته ها به علت جمعیت بیشتر، کاملا قابل توجه است. به طور مشابه، فضاهای پارکینگ عمومی نیز محدود بوده بنابراین توصیه می گردد تا برای بازدید از این منطقه زیبا از وسایل حمل و نقل عمومی بهره ببرید.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1401 بروزرسانی: 11 شهریور 1401 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1326

به "مارینا دبی کجاست؟ (تور دبی ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مارینا دبی کجاست؟ (تور دبی ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید