مالزی سه جزیره مصنوعی می سازد

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، جزایر مصنوعی مالزی توسط شرکت Bjarke Ingels Group ساخته می شوند و برای تأمین برق مصرفی آنها از منابع انرژی تجدید پذیر مانند صفحات خورشیدی و توربین های بادی استفاده می گردد.

مالزی سه جزیره مصنوعی می سازد

جزایر یادشده که در کنار یکدیگر شهری به نام بیودایور را شکل می دهند در سواحل جنوبی جزیره پنانگ قرار دارند و طول سواحل عمومی این جزایر به 4.6 کیلومتر، مساحت پارک های آن به 242 هکتار و طول کل سواحل آن به 25 کیلومتر می رسد. قرار است حدود 18 هزار نفر در این جزایر مصنوعی ساکن شده و به کار و فعالیت بپردازند.

جزیره اول در این مجموعه مجاری یا Channels نام دارد و 202 هکتار وسعت دارد. در این جزیره یک پارک دیجیتال احداث می گردد تا در آن تحقیقاتی در زمینه واقعیت مجازی، محصولات رباتیک و هوش مصنوعی انجام گردد. در این جزیره یک پارک تفریحی، یک مرکز فناوری و چند مرکز دولتی و فرهنگی نیز ایجاد می گردد.

جزیره دوم حرا یا Mangroves نام دارد و دارای شبکه ای از تالاب ها و مراکز کسب و کار است. تعدادی برج و مرکز کنفرانس نیز در این جزیره ساخته می گردد.

جزیره سوم نیز لاگونا یا Laguna نام دارد که متشکل از 8 جزیره کوچک تر خواهد بود که هم برای سکونت و هم برای ماهیگیری مناسب خواهند بود. بخش عمده ساختمان های این جزایر با استفاده در چوب بامبو، چوب های درخت های محلی و موارد بازیافتی ساخته می شوند. زمان دقیق تکمیل این طرح هنوز معین نیست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 378

به "مالزی سه جزیره مصنوعی می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مالزی سه جزیره مصنوعی می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید