مقایسه کیا سراتو دنده ای مونتاژ با لیفان 820 و هیوندای i20

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، همکاری بین دو شرکت کیا موتورز با سایپا از آن دست همکاری های قدیمی در صنعت خودروسازی ایران است. در ادامه این همکاری، با رایزنی جهت فراوری محصولی از این کمپانی کره ای در ایران، زمینه برای فعالیت های گسترده تر فراهم شد. به طوری که یکی از مهمترین نمود های ارتباط بین این دو خودروساز آسیایی به راه اندازی پروژه خط فراوری و مونتاژ خودروی کیا سراتو در ایران بازمی شود. خودرویی که در ایران توانست با ظاهر زیبایش، محبوبیت چشمگیری به دست آورد. در ادامه این مطلب قصد داریم به مقایسه کیا سراتو دنده ای مونتاژ با لیفان 820 و هیوندای i20 بپردازیم و عملکرد سراتو را در برابر این دو خودرو بسنجیم.

مقایسه کیا سراتو دنده ای مونتاژ با لیفان 820 و هیوندای i20

مقایسه کیا سراتو دنده ای مونتاژ با هیوندای i20

شاید مقایسه خودروهایی در دو کلاس مختلف کمی غیرمنطقی به نظر برسد، ولی اطلاعات میدانی و داده های آماری بازار خودرو نشان می دهد که در این بازه قیمتی هیوندای i20، علاوه بر خط ونشان کشیدن برای دیگر هاچ بک های موجود در بازار ایران و برخورداری از آمار فروش بالا، بسیاری از خریداران را متقاعد نموده است که به جای خرید سدان کامپکتی چون سراتو سایپا، دل به این محصول چشم نواز و باکیفیت هیوندای ببندند. اما محصول سایپا نیز رقیب دست وپا بسته ای نیست و باید دید که سایپا نسخه 1600 سی سی این اتومبیل را با چه توانی روانه میدان نموده است.

پس از عرضه نسل اول هیوندای i20 طی سال های 2008 الی 2014 میلادی و واردات آن به کشورمان، مونتاژ و عرضه نسل دوم آن را کرمان موتور عهده دار شد؛ هرچند نسخه داخلی i20، همانند سراتو سایپا، فاقد بعضی از امکانات نمونه وارداتی آن است.

با مقایسه کیا سراتو دنده ای مونتاژ با هیوندای i20 متوجه می شویم که طراحی i20 با مدرن ترین شیوه های طراحی کمپانی هیوندای همراه است و درنتیجه هارمونی، جذابیت و زیبایی خاصی نصیبش شده است. به طوری که ویژگی های ظاهری و فضای داخلی آن بیننده را یاد سدان لوکسی چون سوناتا LF می اندازد و ابعاد کوچک آن را پنهان می نماید! این نکته شاید اصلی ترین عامل پیروزیت این هاچ بک و امکان رقابتش با سدان های بزرگتر از خودش باشد. بنابراین، در بحث طراحی کفه ترازو به سمت محصول هیوندای سنگینی می نماید و طراحی سراتو سایپا قدیمی تر و معمولی تر به نظر می رسد.

رجحان در ارگونومی کابین، راحتی سرنشینان، کیفیت مطلوب متریال به کاررفته، کیفیت ساخت و مونتاژ، عملکرد پیروز تر سیستم تعلیق، ترمزگیری مطمئن تر و … ازجمله دیگر آیتم های رجحان هیوندای i20 بر سراتو سایپا 1600 سی سی است. اگر نسخه آپشنال سراتو سایپا را مقابل هیوندای i20 مونتاژی قرار بدهیم، در زمینه امکانات دو خودرو تقریباً برابرند.

با اینحال اگر به مقایسه کیا سراتو دنده ای مونتاژ با هیوندای i20 در بخش فنی نگاه کنیم متوجه می شویم که سراتو سایپا با ظرفیت موتور 1600 سی سی، گیربکس دستی خطی مستقیم، سیستم سوخت رسانی انژکتوری تزریق مستقیم توانایی فراوری 124 اسب بخار قدرت، 156 نیوتن متر گشتاور، شتاب 10.2 ثانیه و ثبت حداکثر سرعت 190 کیلومتر بر ساعت را دارد. از سوی دیگر، هیوندای i20 با بهره گیری از پیشرانه چهار سیلندر با آرایش خطی و با حجم 136 سی سی همراه با گیربکس چهار سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک، می تواند با ثبت شتاب 11.6 ثانیه، 99 اسب بخار قدرت و 134 نیوتن متر گشتاور فراوری کند و حداکثر سرعت آن 181 کیلومتر بر ساعت باشد. شاید این شتاب بالا برای یک هاچ بک مدرن ناامیدنماینده باشد و سراتو با وزن بیشتر سریع تر عمل کند، ولی وقتی پای موضوع مهمی چون مصرف سوخت به میان می آید، مصرف تنها 5.1 لیتر بنزین به صورت ترکیبی شگفت انگیز به نظر می رسد!

در مقایسه کلی می توان گفت که هیوندای i20 برای مصارف شهری مطلوب تر، دارای شتاب بیشتر، آلایندگی و مصرف سوخت کمتر و مناسب برای جوانان، زوج ها و خانواده های کم جمعیت است و درمقابل، شاید رجحان ویژه سراتو سایپا فضای بیشتر داخل کابین و صندوق عقب آن باشد.

نمای پشتی کیا سراتو دنده ای مونتاژ

مقایسه کیا سراتو دنده ای مونتاژ با لیفان 820

لیفان 820 سدانی ساخت کشور چین است که با راه اندازی خط فراوری و مونتاژ آن در سال 1395 شمسی از سوی شرکت کرمان موتور، پا به بازار خودروی کشورمان گذاشت. با وجود اینکه از این خودرو به عنوان زیباترین سدان لیفان یاد می نمایند، لیفان 820 تجربه پیروزی را در ایران نداشته است.

برخورداری از طراحی داخل کابین قدیمی تر نسبت به ظاهر خودرو، جادار بودن اتاق، کیفیت سواری مطلوب و … ازجمله ویژگی های شاخص این خودروی چینی است. در مقایسه با سراتو 1600 سی سی فراوری سایپا، لیفان 820 از امکانات و آپشن های بیشتری برخوردار است و کسانی که تمایل به بهره مندی از تجهیزات رفاهی مدرن را دارند و نمی توانند هزینه بالایی بابت خرید خودرو بپردازند، با انتخاب این سدان می توانند به هدف خود برسند؛ هرچند کیفیت ساخت و مونتاژ لیفان 820 چندان مطلوب نیست و در این زمینه سایپا، با افزایش سطح کیفی ساخت و مونتاژ، جبران مافات نموده است.

با مقایسه کیا سراتو دنده ای مونتاژ با لیفان 820 بخش فنی درمی یابیم که لیفان با برخورداری از پیشرانه چهار سیلندر با حجم 2400 سی سی امکان فراوری 158 اسب بخار قدرت و 221نیوتن متر گشتاور را داراست. برخلاف جعبه دنده سراتو سایپا 1600 سی سی، که از نوع دستی خطی مستقیم است، این محصول لیفان مجهز به گیربکس شش سرعته اتوماتیک است. باتوجه به ظرفیت پایین تر پیشرانه سراتو سایپا 1600 سی سی، تفاوت خروجی پیشرانه و فراوری 124 اسب بخار قدرت و 156 نیوتن متر گشتاور به وسیله سدان سایپا امری طبیعی است. اما باید خاطر نشان کرد که عملکرد سراتو سایپا چه در شهر و چه در جاده کم از رقیبش ندارد و کیفیت فنی این دو باهم برابری می نماید.

با این حال، رجحان مهم سدان مونتاژ سایپا در نکات مهمی چون فروش راحت تر نسخه دست دوم، خدمات پس از فروش و تأمین قطعات آن است و با صرف نظر از آپشن های بیشتر لیفان 820، خرید سراتو سایپا توصیه می گردد. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب مقایسه لیفان 820 با خودروهای هم رده را نیز مطالعه کنید.

امیدواریم که این مقایسه کیا سراتو دنده ای مونتاژ با خودروهای هم رده اش در بازار اطلاعات مفیدی از این خودرو در اختیارتان قرار داده باشد. شما می توانید با مراجعه به سایت خبرنگاران، از آخرین قیمت خرید و فروش کیا سراتو مونتاژ آگاه شوید.

نظر شما درباره مقایسه بالا چیست؟ در صورتی که تجربه رانندگی با این خودروها را دارید، نظرات و تجربیات خودتان را برای ما ارسال کنید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1301

به "مقایسه کیا سراتو دنده ای مونتاژ با لیفان 820 و هیوندای i20" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه کیا سراتو دنده ای مونتاژ با لیفان 820 و هیوندای i20"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید