پیشوایی ها چشم انتظار حل مسائل، زیرساخت های پیشوا نیازمند تحول

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، خبرنگاران، گروه استان ها-محمدرضا حیدری: شهرستان پیشوا در جنوب استان تهران یکی از قطب های کشاورزی و دام پروری محسوب شده که توانسته نقش مهمی در تأمین سبد غذایی پایتخت نشینان ایفا کند.

پیشوایی ها چشم انتظار حل مسائل، زیرساخت های پیشوا نیازمند تحول

شهرستان پیشوا در 45 کیلومتری پایتخت، از ظرفیت و پتانسیل های بالای جغرافیایی، مذهبی، فرهنگی و اقتصادی برخوردار است که می تواند برای رشد و توسعه هر چه بیشتر منطقه و استان به کار گرفته شود.

یکی از وجوه متمایز شهرستان پیشوا نسبت به بسیاری از نقاط پیرامونی پایتخت، آن است که این منطقه بسیار کم تر از شهرستان های دیگر استان تهران با پدیده مهاجرپذیری روبرو است و ساکنان این منطقه در طول سالیان طولانی در پیشوا سکونت داشته اند.

وجود بارگاه ملکوتی امامزاده جعفر بن موسی الکاظم(ع) در پیشوا یکی از ویژگی ها و پتانسیل های مذهبی و فرهنگی این شهرستان است.

مردم شهرستان پیشوا در دفاع از نهضت اسلامی امام راحل حضور حماسی داشتند، به طوری که در 15 خرداد سال 42 به همراه مردم ورامین کفن پوشیده و به سمت تهران حرکت کرده و درراه دفاع از ولایت، شهدای گران قدری تقدیم کردند.

پیشوا قطب تولید محصولات گلخانه ای در استان تهران

بدون شک باید کشاورزی و دام پروری را نقطه قوت شهرستان پیشوا دانست که علاوه بر حضور پیروز در بازارهای داخلی، توان حضور در بازارهای بین المللی را دارد.

کشت گلخانه ای طی سال های اخیر در شهرستان پیشوا رونق دوچندانی پیداکرده است، به طوری که برخی آمارها حکایت از قرار داشتن یک هشتم گلخانه های ایران در این منطقه دارد.

همچنین شهرستان پیشوا در تولید گل و گیاه دارویی دارای جایگاه خوبی است و توانسته در این زمینه به پیروزیت های قابل توجهی برسد.

مردم پیشوا چشم انتظار حل مسائل

منطقه چند ده هزارنفری پیشوا، در سال 89 و در دولت گذشته از شهرستان ورامین جدا شد و به یک شهرستان مستقل ارتقا پیدا کرد و همین امر امیدواری مردم این شهرستان را برای رشد و توسعه سریع تر این منطقه فراهم ساخت.

اگرچه خدمات ارائه شده به مردم شهرستان پیشوا، پس از پیروزی انقلاب اسلامی قابل مقایسه با قبل از آن نیست اما هنوز محرومیت های جدی در پیشوا دیده می شود.

مردم شهرستان پیشوا در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی دغدغه ها و انتظاراتی دارند و از داوطلبان کنندگی مجلس می خواهند که برنامه های خود را برای حل مسائل موجود در حوزه های مختلف شهرستان پیشوا ارائه کنند.

توسعه و رونق بخش کشاورزی و دام پروری و حل مسائل این حوزه، راه اندازی پروژه متروی تهران-پیشوا، توسعه جاده های مواصلاتی پیشوا، زمینه سازی برای حضور سرمایه گذاران بخش های مختلف، ارتقای سرانه بهداشتی و درمانی، ساخت سالن های ورزشی و فرهنگی، اشتغال زایی، راه اندازی پایانه صادراتی و توسعه گردشگری مذهبی ازجمله انتظارات و دغدغه های مردم شهرستان پیشوا است.

راه اندازی متروی تهران-پیشوا یک نیاز ضروری است

محمد عبداللهی یکی از شهروندان این منطقه در گفت وگو با خبرنگاران گفت: امروز گسترش و راه اندازی حمل ونقل ریلی ازجمله مترو، یکی از ملزومات رشد و توسعه هر منطقه ای است.

وی افزود: روزانه حجم زیادی سفر از شهرستان پیشوا به سمت پایتخت و یا نقاط دیگر استان تهران انجام می گیرد که عدم راه اندازی مترو، باعث اتلاف وقت و صرف هزینه های سنگین برای مردم می شود.

عبداللهی ادامه داد: طی سال های اخیر راه اندازی پروژه متروی تهران-پیشوا ازجمله مطالباتی بوده که مردم این شهرستان از مسئولان خواستار شده اند.

وی افزود: یکی از رسالت های مهم کننده آینده مجلس در حوزه انتخابیه پیشوا، تسریع در راه اندازی پروژه متروی این شهرستان است که باید هر چه زودتر عملیاتی شود.

به ظرفیت های کشاورزی شهرستان پیشوا توجه بیشتری شود

حسن احمدی یکی دیگر از شهروندان در گفت وگو با خبرنگاران گفت: شهرستان پیشوا در تولید انواع محصولات کشاورزی دارای استعداد و توانمندی بسیار بالایی است.

وی افزود: امروز گلخانه های فراوانی در شهرستان پیشوا در زمینه تولید محصولات گلخانه ای فعال هستند و در صورت فراهم شدن امکانات لازم ازجمله آب کافی، می توان محصولات بیشتری در پیشوا تولید کرد.

احمدی ادامه داد: کشاورزان نیازمند حمایت بیشتر و ارائه تسهیلات و مشوق های مختلف از سوی دولت هستند تا زمینه گسترش فعالیت های خود را فراهم کنند.

وی افزود: کننده آینده مجلس باید برنامه های عملیاتی برای گسترش و توسعه کشاورزی در شهرستان پیشوا پیش بینی و اجرا کند.

پایانه صادراتی در شهرستان پیشوا احداث شود

عباس عسکری یکی دیگر از شهروندان در گفت وگو با خبرنگاران گفت: امروز برخی محصولات کشاورزی، دامی و تولیدی شهرستان پیشوا قابلیت عرضه در بازارهای بین المللی را دارد.

وی افزود:راه اندازی پایانه صادراتی در شهرستان پیشوا علاوه بر ایجاد اشتغال، زمینه رشد و توسعه منطقه و معرفی محصولات شهرستان پیشوا به بازارهای بین المللی را فراهم می کند.

عسکری ادامه داد: شک نیست راه اندازی پایانه صادراتی یکی از ملزومات کنونی برای توسعه اقتصادی شهرستان پیشواست که باید در دستور کار کننده آینده مجلس در این حوزه قرار بگیرد.

ساخت بیمارستان و مراکز درمانی در اولویت قرار گیرد

حسین حسینی یکی دیگر از شهروندان، موضوع بهداشت و درمان را اولویت اصلی شهرستان پیشوا می داند و می گوید: شهرستان پیشوا علیرغم اینکه جمعیت قابل توجهی را در خود جای داده، اما از امکانات بهداشتی و درمانی کافی برخوردار نیست.

وی افزود: مردم این شهرستان برای بسیاری از امور درمانی خود مجبور به حضور در شهرهای اطراف و یا پایتخت هستند که این موضوع به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

حسینی ادامه داد: کننده آینده مجلس شورای اسلامی باید ارتقای سرانه بهداشتی و ساخت مراکز درمانی جدید در این شهرستان را در اولویت کاری خود قرار دهد.

به هر ترتیب مردم شهرستان پیشوا چشم انتظار حل مسائل و دغدغه های خود و رشد و توسعه هر چه بیشتر منطقه هستند و امیدوارند داوطلبان کنندگی مجلس به وعده هایی که در دوران تبلیغات می دهند، عمل کنند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 17

به "پیشوایی ها چشم انتظار حل مسائل، زیرساخت های پیشوا نیازمند تحول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشوایی ها چشم انتظار حل مسائل، زیرساخت های پیشوا نیازمند تحول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید