چوپان چینی جان 6 دونده را نجات داد

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، گزارش ها حاکی است یک چوپان جوان چینی جان 6 دونده شرکت کننده در رقابت های دوی کوهستان را نجات داده است. در این حادثه به دلیل تغییر سریع شرایط جوی 21 ورزشکار کشته و یک نفر هم مفقود شد.

چوپان چینی جان 6 دونده را نجات داد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران، در میانه این مسابقه که در یک منطقه جنگلی و کوهستانی در استان گانسو واقع در غرب چین برگزار گردید در حالی که شرکت کنندگان حدود 20 تا 31 کیلومتر از راستا را طی نموده بودند، آب و هوا به شکل ناگهانی تغییر کرد.

کاهش ناگهانی دما، وزش باد شدید و بارش تگرگ و باران باعث شد تعداد زیادی از 172 شرکت کننده در مسابقه دچار مشکل شوند. تیم های امدادی بلافاصله برای نجات ورزشکاران وارد عمل شدند اما 21 نفر از آنها جان خود را از دست دادند.

گزارش ها حاکی است، همان روز یک چوپان جوان چینی جان 6 تن از این ورزشکاران را که به دلیل سرمای شدید هوا بی رمق افتاده بودند نجات داده است.

این چوپان که ژو کمینگ نام دارد، هنگام حادثه مشغول چرای گوسفندهای خود در منطقه بود. وی تصمیم گرفت به غاری پناه ببرد که در آن غذا، البسه گرم و لوازم مورد احتیاج برای مواقع اضطراری ذخیره شده بود اما در راستا با یک دونده آسیب دیده روبرو شد.

ژو کمینگ به رسانه ها گفته است این دونده را تا درون غار همراهی نموده و برای وی آتش روشن نموده است تا گرم گردد.

در همین حال چهار دونده دیگر که در شرایط وخیمی قرار داشتند به غار پناه برده و چوپان را در جریان شرایط مشابه تعدادی دیگر از دوندگان قرار دادند که بیرون از غار گرفتار شده و بعضی از آنها حتی از هوش رفته بودند.

چوپان جوان بعد از رسیدگی به این ورزشکاران به بیرون غار می رود و با جستجو در اطراف، یک دونده دیگر را در حالی که به شدت مصدوم شده بود پیدا می نماید و جان او را نجات می دهد.

منبع: ایرنا

ژانگ شیائوتای یکی از نجات یافتگان می گوید زندگی خود را مدیون این چوپان است زیرا اگر یاری های وی نبود همچنان بی هوش و بی جان در منطقه کوهستانی افتاده بود.

این مسابقه جنجالی به دلیل بی توجهی برگزار کنندگان به هشدارهای مربوط به تغییرات جوی خشم و انتقادهای زیادی را در چین به همراه داشته است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 خرداد 1400 بروزرسانی: 24 خرداد 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 852

به "چوپان چینی جان 6 دونده را نجات داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چوپان چینی جان 6 دونده را نجات داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید