چگونه مسائل دورکاری را هموار کنیم؟

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، دورکاری و هموار کردن مسائل

در دورکاری همواره مسائلی مطرح میشود که شاید به این سادگی ها بدلیل بعد مسافتی یا زمانی نتوان حلش کرد. بطور کل رو در رو بهتر میتوان محیطی را حل و فصل کرد.اما با چه راهکارهایی شناخت بیشتری به این مسائل داشته باشیم. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

چگونه مسائل دورکاری را هموار کنیم؟

بهره گیری از اختلاف پیش آمده برای تقویت رابطه

یکی از مزایای حل اختلافات با یک همکار دورکار این است که بعد از آن، شما دارای یک تجربه مشترک می شوید. هرچند تمایل داشته اختلاف ها فراموش شوند اما صحبت درباره آنها نیز می تواند فایده داشته باشد. زمانی که از مرحله اوج یک اختلاف گذر کردید و به جایی برسید که بتوانید درباره آن به طوری بی طرفانه صحبت کنید، در آن هنگام می توانید درباره موضوعاتی که رخ داد صحبت کنید و این می تواند تبدیل به یک هویت مشترک برای شما گردد. اگر حل اختلاف به خوبی پیش رفت و هر دو نفر شما احساس خوبی نسبت به آن داشتید، آن گاه می توان گفت که پیروز وارد عمل شده اید.

بیشتر کردن ارتباط غیر رسمی

تحقیقاتی که به وسیله مورتنسن و هیندز اجرا شده نشان خواهد داد که ارتباطات غیرجدی و برنامه ریزی نشده میان همکاران وقتی در یک مکان مشترک نیستند، می تواند طی زمان یاری رسان کاهش اختلافات میان طرفین باشد. از موقعیت های مختلف برای ایجاد ارتباط غیررسمی نهایت استفاده را ببرید. پیغام گیر دستگاه خود را باز بگذارید تا بتوانید جوک ها و پیغام هایی را که طی روز ردوبدل می گردد، دریافت کنید. مثلا زمان صرف چای می توانید با تلفن با هم چت کنید یا می توانید دوربین کامپیوترتان را روشن گذاشته تا طی روز همدیگر را ببینید. امکان صحبت ویدئویی می تواند فرصت خوبی را برای اشتراک گذاری مکان ها و افزایش بهره وری فراهم سازد.

داشتن ملاقات حضوری

برای جلوگیری از اختلافات بیشتر، در صورت امکان سعی کنید به محلی که همکارتان در آن هست سفر کنید یا از برای حضور در محل کارتان دعوت بعمل آورید. این کار یاری خواهد تا متوجه شوید تفسیر آنها نسبت به شما چگونه خواهد بود و مثلا همکاری که در ژاپن کار می نماید می تواند با کسی که در بوستون کار می نماید تعامل داشته باشد. اگر نمی توانید شخصا او را ملاقات کنید، 5 تا 10 دقیقه اول جلسه خود را درباره زمینه های همکاری شغلی تان صحبت کنید. مثلا می توانید بگویید، درباره خودت چیزی را که من نمی دانم به من بگو یا اینکه دفتر کارت چگونه به نظر می رسد یا اطلاعاتی درباره موقعیت خودتان به او بدهید، مثلا اینکه دفتر کار شما چگونه است چه کسی کنار شما می نشیند، در بیرون از دفتر چه خبر است. فرض کنید یک تور از دفترتان روی اسکایپ یا فیس تایم برای همکارتان ترتیب داده اید.

اصولی که باید به خاطر داشت

ـ بر نقاط مشترک میان خود، چه شخصی و چه کاری تاکید کنید.

ـ خودتان را به جای همکارتان بگذارید و سعی کنید بفهمید او شما را چگونه می بیند.

ـ در صورت امکان، شخصا به ملاقات همکارتان بروید.

ـ به وسیله ایمیل با هم دعوا نکنید ـ تلفن را بردارید یا تماس ویدئویی برقرار کنید.

ـ بدترین فکرها را درباره همکارتان به فکر خود راه ندهید، قبول کنید که نمی دانید علت این رفتار او چیست؟!

ـ اختلاف ها را بعد از حل و فصل به فراموشی بسپارید، از آن به عنوان یک تجربه مشترک برای تقویت رابطه بهره ببرید.

منبع: الی گشت
انتشار: 2 فروردین 1401 بروزرسانی: 2 فروردین 1401 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1193

به "چگونه مسائل دورکاری را هموار کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه مسائل دورکاری را هموار کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید