کدام راستا پروازی گران ترین بلیت را دارد؟

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، رییس انجمن صنفی دفاتر مسافرتی و هوایی استان اصفهان با انتقاد نسبت دریافت مالیات بر ارزش افزوده از بلیت های هوایی، گفت: بیشتر ایرلاین ها به علت تحریم ها یک هواپیمای خود را به عنوان لوازم یدکی دیگر هواپیماهای خود استفاده می نمایند، از سوی دیگر خدمات تورهای هوایی روز به روز ضعیف تر می گردد، اما هزینه آن را مسافران تقبل می نمایند.

کدام راستا پروازی گران ترین بلیت را دارد؟

به گزارش دنیای سفر به نقل از خبرگزاری ایسنا، سید محسن رناسی با اشاره به گلایه مردم نسبت به اعمال مالیات بر ارزش اضافه نموده بر بلیت هواپیما و تأثیر منفی این سیاست بر صنعت گردشگری، اظهار کرد: انتظار داشتیم با افزایش ظرفیت مسافران هواپیماها از 60 به 100 درصد، شاهد فرایند معکوس قیمت بلیت ها باشیم، اما متأسفانه نه تنها شاهد کاهش بلیت هواپیماها نیستیم، بلکه بار 9 درصد مالیات بر ارزش اضافه نموده باعث افزایش قیمت بلیت هواپیماها شده است.

وی اضافه نمود: این مالیات به طور میانگین باعث افزایش 200 هزار تومانی قیمت پروازهای داخلی در جهتهای رفت وبرگشت می گردد و در پروازهای خارجی نیز قیمت ها از 450 هزار تومان به بالا افزایش می یابد.

رییس انجمن صنفی دفاتر مسافرتی و هوایی استان اصفهان توضیح داد: با این تصمیم شاهد رکود خرید بلیت پروازهای هوایی و بعلاوه رکود مسافران هوایی خواهیم بود و به نوعی این تصمیم اتفاق بدی در صنعت هوانوردی کشور است.

وی ادامه داد: گفته می گردد در بحث گردشگری تورهای ورودی به کشور معاف از پرداخت مالیات شده اند، بعلاوه هتل های زیر سه ستاره نیز از پرداخت مالیات بر ارزش اضافه نموده معاف هستند.

رناسی با تأکید بر اینکه دریافت 9 درصد مالیات بر ارزش اضافه نموده موجب ضربه اساسی بر جذب مسافران هوایی می گردد، اظهار کرد: اگرچه قرار بود با افزایش ظرفیت مسافران پروازهای هوایی شاهد کاهش 15 درصد قیمت بلیت ها باشیم، اما متأسفانه این اتفاق رخ نداد.

وی گفت: در حال حاضر بالاترین نرخ پروازهای داخلی مربوط به جهت مشهد - بندرعباس حدود یک میلیون و 800 هزار تومان و جهت اصفهان - مشهد یک میلیون و 30 هزار تومان است، بعلاوه بالاترین هزینه سفرهای خارجی مربوط به مقصد کانادا است که هزینه بلیت آن حدود 70 میلیون تومان بود که با این سیاست نو، مالیات بر ارزش آن رقم بالا خواهد بود.

رییس انجمن صنفی دفاتر مسافرتی و هوایی استان اصفهان با بیان اینکه پیش از این در جهتهای خارجی با توجه به افزایش نرخ دلار دچار ضعف بودیم و استقبال از آن کاهش یافته بود، گفت: تنها انگیزه سفرهای خارجی دلار 27 هزار و 600 تومانی بوده که اکنون سهمیه آن به 2 هزار دلار کاهش یافته است، اما با توجه به کاهش تفاوت نرخ دلار آزاد و دولتی، انگیزه سفرهای خارجی کمتر شده و شاهد رکود این سفرها خواهیم بود.

وی با بیان اینکه اگرچه عطش بازار برای سفر همچنان وجود دارد، اما پیش بینی می گردد سفرهای خارجی کاهش یابد و بعلاوه سفرهای داخلی نیز با شیب ملایم، اما نه با شدت سفرهای خارجی کمتر گردد، تأکید کرد: به نظر می رسد این تصمیم باعث می گردد تا ایرلاین های خارجی تا حدودی تقویت شوند، اما ایرلاین های داخلی ضعیف تر خواهند شد.

رناسی با اعتقاد بر اینکه اگرچه هزینه سفرهای هوایی رو به افزایش است، اما ناوگان حمل ونقل هوایی همچنان قدیمی و فرسوده است، اظهار کرد: متأسفانه امروز بیشتر ایرلاین ها به علت تحریم ها یک هواپیمای خود را به عنوان لوازم یدکی دیگر هواپیماهای خود استفاده می نمایند، بعلاوه اگر قرار باشد لاستیک هواپیما هر شش ماه یک بار تعویض گردد، به علت تحریم ها به 9 ماه می رسد، از سوی دیگر خدمات تورهای هوایی روز به روز ضعیف تر می گردد، اما هزینه آن را مسافران تقبل می نمایند.

وی تأکید کرد: به نظر می رسد اجرای این سیاست تنها یاری نماینده ذخایر درآمدی دولت برای جبران کسری بودجه است و هیچ خدماتی به صنعت هواپیمایی کشور اضافه نخواهد کرد.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 7 اسفند 1400 بروزرسانی: 7 اسفند 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1167

به "کدام راستا پروازی گران ترین بلیت را دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام راستا پروازی گران ترین بلیت را دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید