کف های شیشه ای این فروشگاه مواد غذایی، پنجره ای به قرون وسطا و تاریخ وایکینگ ها است

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، فروشگاه جدید Lidl در شهر دوبلین دقیقا بر ویرانه های خانه های ایرلندی های وایکینگ قرن دوازدهم ساخته شده است.

کف های شیشه ای این فروشگاه مواد غذایی، پنجره ای به قرون وسطا و تاریخ وایکینگ ها است

معماران این فروشگاه مواد غذایی خبر نداشتند که در این منطقه چه تاریخ و گنج های گران بهایی از قرون وسطا نهفته است و در هنگام خاک برداری و ساخت فروشگاه کم کم معین است یک قطعه باستانی و ارزشمند از نظر تاریخی است.

شاید متوقف ساختن پروژه فروشگاه یک تصمیم منطقی بود ولی مدیران Lidl خلاقیت دیگری به خرج دادند و کف فروشگاه را با کف پوش های شیشه ای فرض کردند تا مردم در حین خرید، نگاهی به تاریخ هم داشته باشند. در پایین فروشگاه ها هم نیروها مشغول خاک برداری و اکتشاف هستند.

تا کنون از این منطقه یک کوزه قرن سیزدهمی، یک خانه هزار ساله نیز کشف شده است که گفته می گردد متعلق به هایبرنو-نورس (Hiberno-Norse Dubliners) است. هایبرنو-نورس از فرزندان وایکینگ های ایرلندی بوده که در حومه شهر دوبلین زندگی نموده و ترکیبی از اسکاندیناوی و گِیلیک است.

مشتریان این فروشگاه مواد غذایی، علاوه بر اینکه می توانند خانه باستانی مربوط به هزار سال پیش را تماشا نمایند؛ از نزدیک کوزه کشف شده را نیز تماشا نموده و مقداری با تاریخ آشنا می شوند. در جای جای این فروشگاه هم تابلوها و نقاشی هایی از این تاریخ و وایکینگ ها نصب شده است.

گفته می گردد در شهر دوبلین هرگز چنین ساختار و قطعه باستانی تا کنون کشف نشده است و از این نظر بسیار ارزشمند است. این خانه کاملا ساختاری مشابه خانه های وایکینگ ها داشته و معین است یک خانواده کوچک در آن زندگی می کردند. یک احتمال دیگر هم این است یک انباری و محل نگهداری صنایع دستی بوده باشد.

حدس زده می گردد این سازه در حوالی سال 1070 پس از میلاد ساخته شده و از بلوک های سنگی و آهکی در ساخت آن استفاده شده است. سقف خانه هم کاه گلی بوده است. می توان تصور کرد برای صد سال و بیشتر از این خانه استفاده شده است. حداقل یک بار به طور کامل سوخته شده و دوباره با خاک رس مورد بازسازی قرار گرفته است.

در بازسازی ها یک مخزن آب سنگی نیز به خانه افزوده شده است و درب های ورودی تازه ای برای آن در نظر گرفتند. باستان شناسان هنوز نمی دانند در اطراف این خانه، سازه های قدیمی دیگری وجود دارد یا خیر.

همین طور در بخش هایی از فروشگاه Lidl بقایایی از یک صحنه تئاتر قرن 18 نیز دیده می گردد که باز مشتریان می توانند به وسیله کف پوش های شیشه ای آن را تماشا نمایند.

منبع: + و +

منبع: یک پزشک
انتشار: 2 آذر 1399 بروزرسانی: 2 آذر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 470

به "کف های شیشه ای این فروشگاه مواد غذایی، پنجره ای به قرون وسطا و تاریخ وایکینگ ها است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کف های شیشه ای این فروشگاه مواد غذایی، پنجره ای به قرون وسطا و تاریخ وایکینگ ها است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید