کوالکام از 4 چیپست میان رده رونمایی کرد

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، شرکت کوالکام ساعاتی قبل از 4 چیپست میان رده رونمایی کرد که با دو چیپست کاملا نو و با دو مدل پلاس سروکار داریم. سه تراشه این لیست از مودم 5G استفاده می نمایند و هر 4 مدل به زودی در انواع و اقسام گوشی های میان رده مورد استفاده قرار می گیرند.

کوالکام از 4 چیپست میان رده رونمایی کرد

اسنپدراگون 778G پلاس

اسنپدراگون 778G در بین گوشی های میان رده هواداران زیادی پیدا نموده و مدل پلاس آن هم طبیعتا توان بیشتری ارائه می نماید. هسته اصلی این تراشه سرعت 2.5 گیگاهرتز (در مقایسه با 2.4 گیگاهرتز) به ارمغان می آورد و پردازنده گرافیکی آن هم 20 درصد سرعت بیشتری دارد. دیگر مشخصات این چیپست تفاوتی با مدل اصلی ندارد.

اسنپدراگون 695

این تراشه جانشین اسنپدراگون 690 است که حالا از امواج میلی متری 5G پشتیبانی می نماید. از بین بهبودهای اجرا شده می توانیم به افزایش 15 درصدی سرعت پردازنده و افزایش 30 درصدی سرعت پردازنده گرافیکی اشاره کنیم. بعلاوه کوالکام برای فراوری این تراشه از فناوری ساخت 6 نانومتری استفاده ولی نسل قبلی مبتنی بر فناوری 8 نانومتری بود.

اسنپدراگون 680

اسنپدراگون 680 برخلاف دیگر چیپست های این لیست فاقد مودم 5G است. روی هم رفته این تراشه شباهت زیادی به اسنپدراگون 665 دارد ولی به جای فناوری ساخت 11 نانومتری، از فناوری 6 نانومتری استفاده شده و ضمناً باید به پشتیبانی از نمایشگر 90 هرتز با رزولوشن FHD+ و بلوتوث 5.1 اشاره کنیم. از طرف دیگر، اسنپدراگون 665 از مودم X12 استفاده می نماید ولی این چیپست نو مبتنی بر مودم X11 است.

اسنپدراگون 480 پلاس

اسنپدراگون 480 پلاس مانند مدل اصلی مبتنی بر فناوری ساخت 8 نانومتری است ولی پردازنده و پردازنده گرافیکی آن سرعت بیشتری ارائه می نمایند. از دیگر امکانات این تراشه می توانیم به پشتیبانی از نمایشگرهای 1080p+ با رفرش ریت 120 هرتز اشاره کنیم. ضمناً به لطف مودم X51، پشتیبانی از امواج میلی متر و فرکانس های زیر 6 گیگاهرتز 5G امکان پذیر شده است.

گفته می گردد شرکت HMD Global که سازنده گوشی های نوکیا است، میخواهد از اسنپدراگون 480 پلاس برای تعدادی از گوشی های نو خود استفاده کند. اوپو هم در پی استفاده از اسنپدراگون 695 است و شیائومی هم میخواهد تراشه های 695 و 778G پلاس را در گوشی های خود تعبیه کند.

هنوز معلوم نیست که اولین گوشی های مبتنی بر این تراشه ها در چه تاریخی راهی بازار می شوند. البته از آنجایی که مدل های پلاس تفاوت خاصی با مدل های اصلی خود ندارند، احتمالا گوشی های مجهز به این تراشه ها زودتر معرفی می شوند.

منبع: GSM Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1063

به "کوالکام از 4 چیپست میان رده رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوالکام از 4 چیپست میان رده رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید