گردشگری حلال و سهم گردشگری ماه رمضان

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، حجم گردشگری حلال در منطقه خلیج فارس، از سال 2023 و با سفر مسلمانان در ماه رمضان افزایش چشمگیری خواهد داشت.

گردشگری حلال و سهم گردشگری ماه رمضان

امارات، عمان و دیگر کشورهای عضو منطقه شورای همکاری خلیج فارس تا سال 2023 شاهد افزایش گردشگری حلال با اتکای سفر مسلمانان در ایام ماه رمضان خواهند بود. با توجه به خنک شدن هوا در ماه های رمضان طی سال های آینده که از 2023 به بعد خواهد بود، کشورهای منطقه خلیج فارس به مقصد برتر کشورهای گرم تر مسلمان مبدل می شوند و کشورهای اسلامی دیگر همانند اردن، مصر، مراکش و تونس نیز از این شرایط بهره مند خواهند شد. مالزی همچنان تا سال 2026، به عنوان مقصد برتر مسلمانان در ماه های رمضان آینده جایگاه خود را حفظ خواهد کرد.

فاضل بهاردین مدیر موسسه CrescentRating & HalalTrip، در اظهاراتی پیرامون همین مسئله گفته است:

سفر مسلمانان در ماه رمضان واقعیتی است که می تواند در بازاریابی مقصدهای گردشگری و نیز برنامه ریزی استراتژیک مقامات گردشگری کشورهای اسلامی نقش موثری داشته باشد.

این تحقیقات که بر اساس تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده از 50 مقصد جهانی اجرا شده، بر سه مولفه مهم یعنی میانگین دما، مدت زمان روز و شاخص جهانی سفرهای مسلمانان در 2016 پایدار بوده است. افزایش شمار زائران خانه خدا به عربستان سعودی، افزایش سفرهای تجاری، افزایش تمایل به گذراندن اوقات فراغت با خانواده در ماه رمضان، تجربه رمضان در محیط های طبیعی و فضاهای فرهنگی مختلف، افزایش تمایل به برگزاری مراسم عید با خانواده و شدت گرما و شرایط آب وهوایی در اوقات ماه رمضان، مهم ترین شاخص هایی بوده اند که در این بررسی ها مورد توجه قرار گرفته اند.

منبع: کجارو / دنیای اقتصاد
انتشار: 2 بهمن 1400 بروزرسانی: 2 بهمن 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1129

به "گردشگری حلال و سهم گردشگری ماه رمضان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری حلال و سهم گردشگری ماه رمضان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید