آریزو 5 جی تی به زودی در ایران؛ خودرویی تمام نشدنی!

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، بزرگ ترین تفاوت آریزو 5 جی تی در مقایسه با سایر اعضای خانواده اش، زیر کاپوت آن اتفاق افتاده است.

آریزو 5 جی تی به زودی در ایران؛ خودرویی تمام نشدنی!

به گزارش دیجیاتو، در میانه های دهه 1390 خورشیدی، مشتریان ایرانی با سدان میان رده چری به نام چری آریزو 5 آشنا شدند. طی سال های بعدی، نسخه های متفاوتی از این خودرو به بازار عرضه شد. درحال حاضر نیز آریزو 5 با برند ام وی ام به بازار عرضه می گردد. بااین وجود در آینده نزدیک خودروی دیگری از این خانواده با برند لوکس مدیران خودرو، یعنی فونیکس به بازار عرضه خواهد شد. این خودرو آریزو 5 جی تی نام دارد و نسخه لوکس و متفاوت این خودرو است.

آریزو 5 جی تی محصول جدیدی در سبد خودرو های چری است. چند ماهی از معرفی این خودرو به بازار چین می گذرد و اکنون در مراکز خرید و شوروم های مختلف، این خودرو به معرض نمایش گذاشته شده است. آریزو 5 جی تی ظاهر متفاوتی نسبت به خودرو های این خانواده دارد و به شدت شبیه به محصولات لکسوس طراحی شده است. درون کابین این خودرو نیز ظاهر متفاوتی را شاهد هستیم. کلاستر های دوبل به هم چسبیده در کابین آریزو 5 GT خودنمایی می نمایند. نمای عقب این خودرو نیز کاملاً شبیه به آریزو 6 پرو است. بااین حال رینگ و لاستیک خودرو کوچک تر از حد انتظار است و باعث می گردد تا نمای ظاهری این خودرو به طور کامل شبیه به محصولات لکسوس و تویوتا نباشد.

مشخصات فنی آریزو 5 جی تی

بزرگ ترین تفاوت آریزو 5 جی تی در مقایسه با سایر اعضای خانواده اش، زیر کاپوت آن اتفاق افتاده است. این خودرو به پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژر مجهز خواهد بود که آن را پیش از این در فونیکس تیگو 8 پرو مشاهده نموده بودیم. گیربکس هفت سرعته دوکلاچه نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ های جلو را بر عهده دارد؛ بنابراین با خودرویی میان رده از چری روبرو هستیم که از نظر شتاب و کشش، عملکرد خارق العاده ای را به نمایش خواهد گذاشت. البته امکان سفارش این خودرو با موتور 1.5 لیتری توربوشارژر و گیربکس CVT نیز وجود دارد. این پیشرانه با نسخه فعلی این خودرو، یعنی ام وی ام آریزو 5 اسپرت مشترک است. بااین حال سیستم تعلیق این خودرو در عقب همچنان از نوع ساده است و شاهد سیستم تعلیق مولتی لینک نیستیم.

یکی دیگر از تفاوت های بزرگ آریزو 5 GT با سایر محصولات این خانواده، تجهیزات ایمنی و دستیار های الکترونیکی آن هستند. آریزو 5 جی تی به دستیار های رانندگی اتوماتیک سطح 2 یا L2 مجهز است. کروز کنترل تطبیقی، رادار نگهدارنده بین خطوط، ترمز اضطراری اتوماتیک، محدودنماینده سرعت، رادار نقطه کور و هشدار برخورد از عقب ازجمله دستیار های این سیستم هستند. این خودرو در قالب چهار تیپ با قیمت تقریبی 12 الی 16 هزار دلار به بازار چین عرضه شده است که احتمالاً نسخه فول آپشن آن به بازار ایران راه خواهد یافت.

منبع: فرارو
انتشار: 10 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1402 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1433

به "آریزو 5 جی تی به زودی در ایران؛ خودرویی تمام نشدنی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آریزو 5 جی تی به زودی در ایران؛ خودرویی تمام نشدنی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید