اتهام واهی کانادا علیه فعالیت سایبری ایران

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، کانادا روز چهارشنبه برای نخستین بار گفت که برنامه هایی سایبری و تحت حمایتِ دولت در چین، روسیه، ایران و کره شمالی تهدیدهای اصلی برای جرایم سایبری هستند و مدعی شد که بازیگران [هکرهای] خارجی احتمالاً درصدد ایجاد اختلال در شبکه تأمین برق این کشور هستند.

اتهام واهی کانادا علیه فعالیت سایبری ایران

بهترین تجربه سفر را به سفر به کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

مؤسسه امنیت ارتباطات (CSE) کانادا خطاب به نهاد اطلاعاتی این کشور گفت که این برنامه های [سایبری] بزرگترین تهدید راهبردی علیه کانادا بشمار می فرایند.

مؤسسه فوق الذکر در دومین برآورد خود از تهدید سایبری علیه امنیت ملی کانادا خاطرنشان کرد که فعالیت سایبری تحت پشتیبانِ دولتی، معمولاً جز پیچیده ترین نوع تهدیدهاست.

لازم به ذکر است که مؤسسه امنیت ارتباطات کانادا در نخستین آنالیز خود که در سال 2018 منتشر شد، به بازیگران [هکرهای] خارجی بدون ذکر هویت آنها اشاره نمود. در ماه ژوئیه سال جاری نیز کانادا، انگلیس و ایالات متحده هکرهای مورد حمایت روسیه را به کوشش برای سرقت داده های مربوط به واکسن کووید -19 متهم کردند.

این در حالی است که روسیه و چین بارها اتهام هرگونه کوشش برای نفوذ به زیرساخت های مهم و حیاتی سایر کشورها را رد نموده اند. با این حال، روابط کانادا و چین ظرف دو سال گذشته به طور چشمگیری به تیرگی گراییده است.

با این وجود، مؤسسه امنیت ارتباطات کانادا ادعا می نماید که بازیگران [هکرهای] تحت پشتیبانی دولت ها به احتمال زیاد در کوششند تا توانایی های سایبری خود را که برای ایجاد اختلال در شبکه تأمین برق موردنیاز است، گسترش دهند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 آذر 1399 بروزرسانی: 2 آذر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 469

به "اتهام واهی کانادا علیه فعالیت سایبری ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتهام واهی کانادا علیه فعالیت سایبری ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید