اثرات آب درمانی در درمان بیماری ها

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، استفاده از هیدروتراپی در درمان بیماری های ریوی، تنگی نفس، تصلب بافت ها، امراض نخاعی، کمردرد، دندان درد، میگرن و در آرامش بخشی به چشمان خسته مؤثر است.

اثرات آب درمانی در درمان بیماری ها

نویسنده: سلمان خدادادی

استفاده از هیدروتراپی در درمان بیماری های ریوی، تنگی نفس، تصلب بافت ها، امراض نخاعی، کمردرد، دندان درد، میگرن و در آرامش بخشی به چشمان خسته مؤثر است.

تأثیر روانی آب درمانی

تأثیرات درمانی آب به واسطه اثری است که روی پوست بدن دارد. در اثر برخورد جریان آب، گیرنده های عصبی پوست تحریک می شوند. تحریکات ایجاد شده به وسیله اعصاب، بر سیستم عصبی مرکزی تأثیر می گذارند و تأثیرات سیستم عصبی مرکزی باعث به وجود آمدن اثرات درمانی آب می شود. آب درمانی روی جریان خون، سوخت و ساز بدن، سیستم عصبی، ترکیب خون و اندازه ترشح غدد هم تأثیر می گذارد و در نهایت، تجمع این تأثیرات روی روان فرد منعکس می شود .

بیشتر بخوانید: انواع درمان در طب سنتی ایران

درمان کم خوابی

حمّام آب داغ یکی از راه های درمان افرادی است که خواب سبکی دارند. هر چیزی که باعث شود خون به بخش های خارجی و بیرونی مغز بازشود به درمان بی خوابی یاری می نماید. افت درجه حرارت بدن می تواند یاری کند تا بدن به خواب عمیق تری فرو رود.

بیشتر بخوانید: درمان بی خوابی با گیاهان دارویی

درمان گرفتگی عضلانی

حمام آب داغ در هنگام گرفتگی ماهیچه ها مفید است. وقتی شخص به زیر آب فرو می رود، احساس بی وزنی می نماید. آبی که در حال حرکت است، گیرنده های حس لامسه روی پوست را تحریک نموده و باعث آزاد شدن ماهیچه های منقبض و افزایش جریان خون می شود. این مالش آب باعث احساسی همانند ماساژ می شود.

درمان کمر درد و زانو درد

درمان با حمام داغ اثرات کوتاه و بلند مدّتی روی افرادی که از کمردرد رنج می برده اند، داشته است. فرد در داخل آب اقدام به ماساژ درمانی، تقویت عضلات و حرکت های مفاصل می نماید.

زمانی که بیمار در داخل آب قرار می گیرد، بر اساس قانون ارشمیدس اندازه فشاری که بر روی مفاصل وارد می شود، کاهش یافته و با حرکاتی که داخل آب انجام می دهد، عضلات تقویت می شود و این تقویت باعث می شود تا فشار بر روی فضای دیسک و کپسول مفصّل کاهش یابد و نهایتاً این کاهش فشار منجر به کاهش شدت بیماری می شود.

کسانی که دچار بیماری های قلبی عروقی، بزرگی غده تیروئید و فشارخون بالا هستند، نباید از آب درمانی استفاده نمایند.

منبع مقاله :

خدادادی، سلمان؛ (1395)، آب درمانی، ساری: انتشارات پارسی سرا، چاپ اول

منبع: راسخون
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1037

به "اثرات آب درمانی در درمان بیماری ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اثرات آب درمانی در درمان بیماری ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید