تور اروپا: احساس امنیت کاذب واکسیناسیون کرونا و بلایی که بر سر اروپا آمد

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، تهران (پانا) - سازمان بهداشت جهانی با افزایش همه گیری کرونا در اروپا، نسبت به حس امنیت کاذبی که در افراد واکسینه شده علیه کووید-19 ایجاد می گردد، ابراز نگرانی کرد.

تور اروپا: احساس امنیت کاذب واکسیناسیون کرونا و بلایی که بر سر اروپا آمد

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش سازمان بهداشت جهانی، تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر کل سازمان بهداشت جهانی در سخنرانی افتتاحیه خود در یک نشست خبری در خصوص همه گیری این ویروس در ژنو، گفت که واکسن های کرونا اثربخش هستند اما به طور کامل از انتقال ویروس جلوگیری نمی نمایند.

وی گفت: در بسیاری از کشورها و جوامع، ما نگران احساس امنیت کاذبی هستیم مبنی بر اینکه واکسن ها به همه گیری انتها داده اند و افرادی که واکسینه می شوند نیازی به انجام اقدامات احتیاطی دیگری ندارند.

مدیر کل سازمان بهداشت جهانی تاکید نمود: اگر واکسینه شده باشید، خطر ابتلا به بیماری شدید و مرگ در شما بسیار کمتر است، اما همچنان در معرض خطر ابتلا به این ویروس و انتقال آن به دیگران هستید..

وی اضافه نمود: این هشدار در حالی ارائه می گردد که همه گیری در اروپا عمیق تر شده است؛ در این قاره 60 درصد از مرگ و میرهای گزارش شده در هفته گذشته ناشی از کووید-19 بوده است.

داده های سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد که بیش از 53 درصد از اروپایی های واجد شرایط کاملا در برابر ویروس کرونا واکسینه شده با این حال مدیرکل سازمان جهانی بهداشت از آنها مصرانه می خواهد که تدابیر ایمنی را از جمله استفاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی، پرهیز از ازدحام و دیدار دیگران در فضاهای باز و یا در مکان هایی که تهویه مناسب دارند ، همچنان حفظ نمایند.

مدیر کل سازمان بهداشت جهانی گفت: در حالی که اروپا دوباره کانون همه گیری کرونا شده است، هیچ کشوری در منطقه از این تهدید در امان نیست. همه کشورها باید در حال حاضر ظرفیت های خود را برای مقابله با کرونا افزایش دهند تا اطمینان حاصل گردد که اقدامات مناسب برای جلوگیری از بدترین عواقب هر گونه امواج آینده وجود دارد.

پیش از این سازمان جهانی بهداشت هشدار داده بود که 700 هزار اروپایی ممکن است در زمستان سال جاری بر اثر کووید جان خود را از دست بدهند.

مقامات سازمان جهانی بهداشت پیش بینی می نمایند که در جریان موج چهارم وحشیانه کرونا، تعداد تلفات قاره اروپا تا ماه مارس از 1.5 میلیون نفر به 2.2 میلیون افزایش یابد.

این رقم شامل 53 کشور در اروپا، از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا، بریتانیا، قزاقستان و روسیه است. اگر این پیش بینی درست باشد، این معنی برداشت می گردد که با وجود واکسن هایی که در حال حاضر به طور گسترده در دسترس هستند، اروپا تنها شرایط کمی بهتر از زمستان سال گذشته را پیش رو دارد.

اجساد ناشی از ابتلا به کووید-19 در حال حاضر در بخش های بیمارستانی در رومانی انباشته می شوند بطوری که سردخانه اصلی بیمارستان بخارست اکنون تقریباً سه برابر بیش از ظرفیت اصلی پر است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 25 بهمن 1400 بروزرسانی: 25 بهمن 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1154

به "تور اروپا: احساس امنیت کاذب واکسیناسیون کرونا و بلایی که بر سر اروپا آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا: احساس امنیت کاذب واکسیناسیون کرونا و بلایی که بر سر اروپا آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید