تست کرونا برای سفرهای نوروزی الزامی شد

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، سفرهای نوروزی 1400 با وجود ویروس کرونا نیاز به تست پی سی آر دارند.

تست کرونا برای سفرهای نوروزی الزامی شد

رپرتاژآگهی - با پیدایش و گسترش ویروس کرونا، محدودیت های زیادی از جمله محدودیت در عبور و مرور، محدودیت در سفر را به وجود آورد. اما در این بین تعدادی از کشورها بدون توجه به قوانین بین المللی از جمله قرنطینه اجباری، منع مسافرت و برگزاری تور، شروع به بازگشایی مرزهای خود به روی گردشگران خارجی کردند. گردشگران ایرانی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و ضمن رعایت شرایطی همچون انجام تست منفی بودن کرونا 72 ساعت پیش از پرواز و رعایت قوانین تصویب شده توسط مسئولان کشور مقصد، امکان سفر به این مناطق را دارا خواهند بود.

تور آنتالیا به عنوان یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری جهان از این دسته نقاط است. البته برگزاری تور کنیا ، تور مالدیو ، تور سریلانکا ، ارمنستان و همچنین شهر دبی با خرید بسته های سفر، قابلیت برگزاری دارد. شایان ذکر است که سفر به ترکیه تنها محدود به تور آنتالیا نبوده و سفر به شهرهای ازمیر و استانبول را نیز شامل می شود. هر کدام از این کشورها با توجه به صلاح دید مسئولین بهداشتی خود قوانینی را جهت ورود تورهای گردشگری به کشور خود وضع کرده اند که در ادامه به بررسی، شرح و بسط آن ها خواهیم پرداخت:

تور ترکیه

ترکیه به عنوان یکی از کشورهایی که همواره میزبان گردشگران خارجی بوده و بخش عمده ای از اقتصاد خود را بر صنعت توریسم بنا گذاشته است، از جمله کشورهایی است که با اندیشیدن تمهیداتی، مرزهای خود را به روی برگزار کنندگان تور ترکیه بازگشایی کرده است. سه بخش تور آنتالیا، ازمیر و استانبول، بخش هایی هستند که می توان از آن ها دیدن کرد.

تمهیدات اندیشیده شده توسط دولت این کشور را می توان به صورت :

1- جواب آزمایش مبتنی بر منفی بودن تست کرونا از یکی از آمایشگاه های معتبر که حداکثر 72 ساعت از آن گذشته باشد. لازم به ذکر است که حتی اگر مقدار خیلی کمی از 72 ساعت گذشته باشد، جواب آزمایش فاقد هرگونه اعتبار خواهد بود.

2- پرکردن فرمی که متقاضی در آن به ثبت اطلاعات خود می پردازد.

3-همانند ایران استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در همه جای ترکیه الزامی است و نیز سیگار کشیدن در مکان های عمومی دارای ممنوعیت است.

4- مکان های تجاری، گردشگری و پاساژها رستوران ها، تریاها و کافه ها و…. از ساعت 10 صبح تا 8 شب به فعالیت می پردازند و فعالیت مجموعه رستوران، بار، کافه و … تنها به صورت بیرون بر است.

5-مکان هایی همانند استخر، شهربازی و سایر بخش های مربوط به تفریح دسته جمعی در زمان شیوع کرونا تعطیل می باشند.

تور مالدیو

کشور مالدیو از نخستین کشورهایی بود که به جمع باز کنندگان مرزها به سوی گردشگران پیوست. اما با توجه به شرایط پیش آمده همانند سایر کشورها، اقدام به تغییرات جزئی و اساسی در قوانین ارائه ویزای خود به مسافرین تور مالدیو کرده است که از مهم ترین آن ها می توان به مواردی چون :

** ارائه نتیجه معتبر از آزمایش منفی بودن و سلامت از کرونا، که حداکثر 72 ساعت پیش از ساعت پرواز (کمتر از 72 ساعت) احراز شده باشد.

*** ارائه گواهی واکسیناسیون بیماری تب زرد

*** پر کردن فرم سلامت tdh حداکثر 24 ساعت قبل از سفر(کمتر از 24 ساعت)

*** ارائه مدارک داشتن بلیط برگشت برای حداکثر سی روز پس از ورود به کشور

*** اراائه مدرکی دال بر توانایی پرداخت هزینه های مالی سفر در طول مدت اقامت

*** ارائه مدارک مربوط به تایید شدن اقامتگاهی برای سکونت در طول مدت سفری که به این کشور خواهید داشت.

البته موارد فوق تنها پیش از ورود به این کشور انجام می شوند و مسئولین این کشور برای پس از ورود گردشگران به کشورشان نیز قوانینی را پیش بینی کرده اند که می توان به الزام همه افراد از جمله مسافرین تور مالدیو گردی در همه رده های سنی (حتی بچه ها) به استفاده از ماسک و رعایت فاصله دقیق اجتماعی که توسط علائم آبی رنگ در فرودگاه ها معین می شوند، اشاره کرد. موارد دیگر از جمله:

*** منع تردد به غیر از موارد ضروری از ساعت 9 شب الی 5 صبح

*** بررسی درجه حرارت یا تب سنجی همه مسافرین و ضدعفونی لوازم همراه شان در بدو ورود به فرودگاه های این کشور

*** هزینه انجام تست pcr در کشور مالدیو به عهده خود شخص بیمار بوده و اگر فردی دارای علائم مشکوک به کرونا یا جواب مثبت تست pcr یعنی ابتلای قطعی به کرونا باشد، توسط کنسولگری به کشور خود بازگردانده می شود.

*** طول مدت ویزای گردشگری کشور مالدیو 30 روز بوده و فرد می بایست پس از 30 روز این کشور ترک کند یا اقدام به تمدید ویزا کند.

همانطور که بیان شد، یکی از مهم ترین ارکان سفر به کشورهایی که مرز خود را به روی گردشگران خارجی در زمان پاندمی کرونا باز کرده اند، داشتن نتیجه تست pcr منفی تا 72 ساعت قبل از سفر به مقصد آن کشورها است. تور سریلانکا به همراه دیگر مقاصد تورهای گردشگری چون تور کنیا و همچنین سفر به کشور ارمنستان و شهر دبی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و برای اجازه ورود به خاک این کشورها نیز ارایه برگه جواب منفی تست pcr به زبان انگلیسی، الزامی است. همچنین قوانین دیگری به فراخور شرایط و حالات آن کشور وجود دارد که با مراجعه به خبرگزاری ها و سایت های گردشگری معتبر مانند مجموعه گردشگری هرمس می توان به آن ها دست یافت .

لازم به ذکر است که همه آزمایش های درخواست شده توسط کشورهای مقصد که به آن ها اشاره داشتیم، می بایست توسط یکی از آزمایشگاه های معتبر و تایید شده توسط سازمان بهداشت و درمان انجام گرفته باشند و دارای مهر و امضای معتبر توسط مسئول فنی آزمایشگاه مربوطه باشند. همچنین در سفر با تور آنتالیا و سایر کشورهایی که مرز خود را به روی گردشگران ایرانی گشوده اند، می توانید با شستشوی مکرر دست ها و حفظ فاصله اجتماعی، از سلامت خود مراتب مراقبت و محافظت را به نحو احسن، به عمل آورید.

هولدینگ گردشگری و مسافرتی هرمس با سال ها فالیت درخشان در زمینه برگزاری تورهای مختلف گردشگری و همچنین نمایندگی فروش بلیط ایرلاین های داخلی و خارجی به صورت انفرادی و چارتر و سیستمی، بر آن است تا در جهت جلب اعتماد، رضایت و آسایش مشتریان عزیز به فعالیت بپردازد. گروه آژانسهای مسافرتی هرمس با داشتن چندین شعبه در تهران، مشهد و ترکیه و با بهره گیری از نیروی متخصص و متعهد قادر به ارائه خدمات مشاوره ای در زمینه سفر در شرایط عادی و به ویژه قوانین سفر در زمان شیوع و همه گیری کرونا و… به مسافرین داخلیِ تور ترکیه و سایر نقاط کشور و جهان است. علاوه بر تور آنتالیا و سایر تورهای ذکر شده در متن، این مجموعه امکان فراهم آوردن شرایط دریافت ویزا برای سایر کشور ها مانند کانادا، اروپا (شینگن)، انگلیس، ویتنام و…. را نیز دارا است. شما عزیزان می توانید با مراجعه به وب سایت یا تماس با مجموعه هرمس، به کسب اطلاعات مفید و دریافت اطلاعات مشاوره ای از طرف کادر مجرب و متعهد این مجموعه بپردازید.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 6 فروردین 1400 بروزرسانی: 6 فروردین 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 718

به "تست کرونا برای سفرهای نوروزی الزامی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تست کرونا برای سفرهای نوروزی الزامی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید