احیای هشت جهت گردشگری در خوزستان

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، خبرنگاران/خوزستان مدیر مهندسی عمومی و گردشگری سازمان آب و برق خوزستان از احیای هشت جهت گردشگری در استان اطلاع داد.

احیای هشت جهت گردشگری در خوزستان

محمدامین ایزدجو در همایش ملی راهکارهای احیای صنعت گردشگری در دوران پسا کرونا که با حضور اعضای فراکسیون میراث و گردشگری مجلس امروز (23 مهرماه) در اهواز برگزار گردید، اظهار کرد: تنها سازمان وزارت نیرو که واحد گردشگری دارد، سازمان آب و برق خوزستان است.

به گزارش خبرنگاران، وی یادآوری کرد: از حدود 20 سال پیش این سازمان این ایده را داشت که از تجهیز کارگاه سدها استفاده بهتری داشته باشد که در این زمینه کارهایی انجام شد.

ایزدجو ادامه داد: در زمان ساخت سد شهید عباسپور و مارون ساختمان هایی که برای اسکان پرسنل در نظر گرفته شده بود به صورت دو منظوره احداث شدند تا پس از اتمام کار از ساختمان ها استفاده های دیگری گردد.

مدیر مهندسی عمومی و گردشگری سازمان آب و برق خوزستان خاطر نشان کرد: تجربه 20 ساله نشان داد که دولت، بهره بردار و حتی سازنده خوبی برای اماکن گردشگری نیست و اگر این کار به مردم واگذار گردد به مراتب بهتر در این زمینه اقدام می نمایند.

ایزدجو اظهار کرد: اکنون تفکر تغییر نموده و دیگر در پی احداث شهرک ها با بودجه و امکانات دولتی نیستیم و وظیفه داریم، زیرساخت های احداث این شهرک ها را فراهم نموده و در اختیار مردم قرار دهیم.

وی گفت: سال 98 موافقتنامه ای با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با موضوع بهسازی زیرساخت های گردشگری سدهای خوزستان منعقد شد که در قالب آن هم زیرساخت های گردشگری در سدهای مارون، شهید عباسپور، مسجدسلیمان و کرخه را بهسازی کنیم تا سپس با مطالعه و برنامه ریزی مالی مجموعه بسته های سرمایه گذاری فراوری گردد و بازسازی ساختمان ها به بخش خصوصی واگذار گردد.

مدیر مهندسی عمومی و گردشگری سازمان آب و برق خوزستان بعلاوه اطلاع داد: بهسازی زیرساخت ها در شهرک گردشگری سدگدار تقریبا تمام شده و فراخوان عمومی بسته های سرمایه گذاری شروع شده است.

ایزدجو بیان نمود: بعلاوه مطالعه و شناسایی سازه های آبی ـ تاریخی خوزستان به وسیله این سازمان صورت گرفته است و 618 اثر و سازه آبی ـ تاریخی استان احصا و شناسنامه دار شده اند و بالغ بر بیست و چند هزار صفحه سند فراوری و در اختیار پژوهشگران نهاده شد.

مدیر مهندسی عمومی و گردشگری سازمان آب و برق خوزستان اعلام نمود: برنامه ریزی مالی مدیریت و سرمایه گذاری سازه های آبی ـ تاریخی و گردشگری خوزستان و طرح احیای آن ها از دیگر اقدامات صورت گرفته هستند. در این کار خوزستان به چهار پهنه مدیریتی تقسیم و هشت جهت گردشگری برای استان تعریف شده است.

ایزدجو ادامه داد: کوشش شده تا به جای گردشگری مقصدمحور که سال ها در کشور پیگیری می شد، در مورد گردشگری جهتمحور کار کنیم. با این کار امکانات در جهت تقسیم و همه مردم در این جهت از مواهب بزرگ گردشگری بهره مند می شوند.

وی با تاکید بر این که باید با برنامه ریزی، توزیع اعتبارات به سمت توسعه گردشگری طبق این پلان مدیریت گردشگری راهنمایی گردد.

وی افزود: ایجاد اشتغال، توسعه زیرساخت ها در منطقه ها کم برخوردار و زمینه سازی نقش آفرینی و مشارکت جامعه محلی در ترویج گردشگری از دیگر مواهب گردشگری جهتمحور است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 آبان 1400 بروزرسانی: 13 آبان 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1048

به "احیای هشت جهت گردشگری در خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احیای هشت جهت گردشگری در خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید