استفاده از میکروب های خاک برای جلوگیری از انتشار متان در جو زمین

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، همزمان با آب شدن یخ های قطبی که ناشی از انتشار گسترده گاز متان و دی اکسیدکربن در جو کره زمین است، محققان به فکر استفاده از میکروب های خاک برای مقابله با این فرایند افتاده اند.

استفاده از میکروب های خاک برای جلوگیری از انتشار متان در جو زمین

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از نیواطلس، پژوهشگران آمریکایی می گویند بعضی میکروب های موجود در خاک می توانند برای مقابله با انتشار گسترده گاز متان در جو کره زمین به کار گرفته شوند.

میکروب هایی که بدین منظور قابل استفاده هستند، گروهی از باکتری ها به نام متانوتروف ها هستند که به علت مصرف متان به عنوان یک منبع غذایی می توانند به کاهش گرمایش کره زمین یاری شایانی نمایند.

متانوتروف ها در زمین های خیس و مرطوب قطبی به اندازه کافی موجود هستند و البته میزان انتشار گاز متان در جو کره زمین در سال های اخیر بسیار بیشتر از میزانی است که با استفاده از مقداری میکروب قابل مهار باشد، اما گونه هایی جدید از این باکتری در بعضی معادن مرتفع قطب شمال شناسایی شده که خاک خشک تری دارند و متان کمتری از آنها متصاعد می گردد. این گونه ها می توانند گاز متان را در حین تصاعد در هوا نیز جذب نمایند و لذا کارآیی بیشتری دارند.

این گروه از باکتری ها از متان متصاعد شده در هوا به عنوان منبع انرژی بهره می گیرند و می توان آنها را برای مقابله با انتشار شدید گاز مذکور به کار گرفت. در حال حاضر مدل سازی برای آنالیز تاثیر استفاده گسترده از این میکروب به منظور مهار گاز متان ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 93

به "استفاده از میکروب های خاک برای جلوگیری از انتشار متان در جو زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از میکروب های خاک برای جلوگیری از انتشار متان در جو زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید