استقبال گردشگران خارجی از شوش

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، در چهار ماه نخست سال 95 از آثار ثبت دنیای شوش بیش از پنج هزار و 900 توریست خارجی که به 42 کشور دنیا اختصاص داشته اند بازدید نموده و این شهر را به مقصد کشورهایشان ترک نموده اند.

استقبال گردشگران خارجی از شوش

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی شوش از بازدید پنج هزار و 900 توریست خارجی از 42 کشور از آثار تاریخی این شهر تاریخی اطلاع داد.

سعید دینافرایند اظهار کرد:

در چهار ماه نخست سال 95 از آثار ثبت دنیای شوش بیش از پنج هزار و 900 توریست خارجی که به 42 کشور دنیا اختصاص داشته اند بازدید نموده و این شهر را به مقصد کشورهایشان ترک نموده اند.

وی درباره ملیت این توریستان اضافه کرد:

این توریستان به 42 کشور دنیا اختصاص داشته اند ولی بیشترین بازدیدکنندگان خارجی به کشورهای آلمان، انگلیس و استرالیا تعلق داشته اند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در سال 94 تعداد بازدیدکنندگان خارجی از شوش آمار قابل توجهی بوده است، تاکید نمود که در سال 94 در 12 ماه سال بیش از 13 هزار و 500 نفر از آثار شوش بازدید نموده اند که امیدواریم با فرایند آغازشده و استقبال توریستان خارجی این عدد افزایش یابد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی شوش با اشاره به آمار پنج هزار و 900 نفر در چهارماهه نخست سال عنوان نمود: شمار توریستان در نیمه دوم سال افزایش می یابد و با آمار ثبت شده در چهار ماه نخست بی شک آمار سال جاری از سال گذشته بیشتر خواهد بود و پیش بینی حضور 15 هزار نفر را در سال95 داریم.

محوطه تاریخی شوش سال گذشته در لیست لیست آثار تاریخی ثبت دنیای یونسکو درج شده است.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 فروردین 1401 بروزرسانی: 25 فروردین 1401 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1206

به "استقبال گردشگران خارجی از شوش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال گردشگران خارجی از شوش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید