بازارچه ویژه بانوان در شهرستان زنجان راه اندازی می گردد

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان از راه اندازی بازارچه ویژه بانوان در سطح شهرستان زنجان اطلاع داد و گفت: در حال حاضر طرح راه اندازی بازارچه ویژه بانوان با جانمایی 16 آلاچیق در محل پارک بانوان در دست انجام است.

بازارچه ویژه بانوان در شهرستان زنجان راه اندازی می گردد

به گزارش خبرنگاران از زنجان، ماهرخ بلوری امروز در جلسه امور بانوان استان زنجان گفت: اجرای طرح راه اندازی بازارچه در سطح شهر زنجان نیز در حال پیگیری است که این طرح در شهرستان ابهر نیز اجرایی می گردد.

وی با اشاره به احداث بازارچه ویژه بانوان در سطح شهر زنجان و در محل پارک بانوان توضیح داد: توسط شهرداری زنجان برای اجرای این طرح در محل پارک بانوان، 16 آلاچیق شیشه ای پیش بینی شده است که 10 مورد آن جانمایی شده و شش مورد دیگر نیز به زودی راه اندازی می گردد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان ابراز کرد: در راستای ایجاد فضای کسب و کار برای بانوان استان زنجان با تشکیل کمیته تخصصی با حضور متولیان ایجاد سایت گلخانه ای بانوان تکلیف نهادیی پروژه احداث این سایت تعیین می گردد.

وی با بیان اینکه با مهیا شدن شرایط صدور مجوز برای حفر یک چاه جدید، آب مورد احتیاج سایت گلخانه ای تأمین می گردد، گفت: اداره کل جهادکشاورزی و شرکت آب منطقه ای هماهنگیهای لازم برای صدور مجور حفر چاه جدید را برای اصلاح پروانه چاههای موجود در مرکز تحقیقات کشاورزی متناسب با دبی چاه و مصرف واقعی و عملی آن انجام داده اند.

بلوری به اختصاص یکی از کتابخانه های استان زنجان به بانوان اشاره نمود و گفت: کتابخانه مسجد جامع سید، کتابخانه مسجد امام رضا(ع) در اراضی پایین کوه و کتابخانه کودک و مادران در گلشهر کاظمیه از جمله گزینه های پیشنهادی امور کتابخانه ها برای اختصاص به بانوان است که در دست تصمیم گیری قرار گرفته است.

وی با اشاره به اجرای طرح راه اندازی کمپ کارآفرینی ویژه بانوان در استان زنجان مطرح نمود: این طرح توسط انجمن زنان کارآفرین تهیه و تدوین شده است که در جلسات کارگروه ارائه می گردد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان با بیان اینکه 10 درصد از دهیاران استان زنجان را بانوان تشکیل می دهند، ابراز کرد: در تلاشیم توانایی های بانوان تحصیلکرده روستایی در دهیاریها به کار گرفته گردد.

وی ابراز کرد: برگزاری نشستهای آموزشی با هدف توان افزایی در راستای ارتقاء و شبکه سازی سازمانهای مردم نهاد فعال در حوزه زنان و کارگاههای آموزشی مطلع سازی و ارتقای توانمندیها در حوزه سلامت و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی از برنامه های آموزشی اجرا شده در امور بانوان استان زنجان است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان بیان نمود: برای اخذ مجوز و امکانات لازم برای پخش فیلمهای کوتاه و داستانی تأثیرگذار در آمفی تئاتر فرهنگسرای بانوان استان زنجان به وسیله معاونت سینمایی وزارت ارشاد اسلامی پیگیریهای لازم اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه موضوعات مربوط به نوجوانان و بچه ها استان زنجان از جمله مباحث مورد آنالیز در امور بانوان قرار می گیرد، گفت: در هریک از جلسات امور بانوان با ارائه گزارشی از شرایط بچه ها و نوجوانان توسط یکی از دستگاههای متولی با آنالیز مسائل موجود در این قشر، راهکارها و طرحهایی برای رفع کردن مسائل ارائه می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 186

به "بازارچه ویژه بانوان در شهرستان زنجان راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازارچه ویژه بانوان در شهرستان زنجان راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید