شهر فرنگ موسیقی ایرانی در سراسر کشور، سازها برای شادی مردم کوک می شود

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، خبرنگاران - گروه فرهنگ و هنر: بدون تردید موسیقی ایرانی در همه گونه های مختلف آن از سنتی و اصیل ایرانی گرفته تا پاپ و تلفیقی و راک همه و همه طرفدارانی دارد که بی صبرانه منتظر اتفاق غیر منتظره ای در آن هستند.

شهر فرنگ موسیقی ایرانی در سراسر کشور، سازها برای شادی مردم کوک می شود

در فضایی که این روزها ترکیبی از گفتگوهای دو نفره و چند نفره برای مشخص کابینه دولت یازدهم نقل همه محافل شده و همه از مدیر فلان دستگاه گرفته تا کارمند به شدت درگیر این فضای سیاسی هستند، هنرمندان موسیقی کشورمان مشغول آماده سازی و تمرین فشرده و سخت برای تولید آلبوم و یا برگزاری کنسرت هایی هستند که به نظر می آید مرداد و شهریور پر رونقی را برای مخاطبان موسیقی نوید می دهد؛ برنامه هایی که با سرانجام دریافت ماه مبارک رمضان می توان در آن به تماشا و شنیدن همه گونه های موسیقی در تالارهای مختلف نشست.

مهدی یراحی خواننده جوان موسیقی پاپ کشورمان که صدای او بیشتر در تیتراژ سرانجامی سریال ها و مجموعه های تلویزیونی برای مخاطبان آشناست، تصمیم دارد در اولین اجرای زنده خود بعد از انتشار آلبوم منو رها کن قطعه هایی از این آلبوم و موسیقی مجموعه تلویزیونی ماه عسل را اجرا کند. این کنسرت 15 مرداد ماه ساعت 22 در مرکز همایش های برج میلاد برگزار می گردد.

گروه موسیقی تلفیقی وصل یار به سرپرستی ابراهیم اثباتی هم از 18 تا 21 مرداد ماه سال جاری به خوانندگی وحید تاج میزبان علاقه مندان موسیقی تلفیقی در تالار وحدت خواهد بود. این کنسرت در ادامه کارهای قبلی گروه حول محور موسیقی تلفیقی با شعار به سپاس طبیعت پاک هستی میزبان علاقه مندان موسیقی خواهد بود.

گروه موسیقی وصل یار که از سال 82 فعالیت خود را در عرصه موسیقی آغاز کرده، با استفاده از سازهای سنتی، کوبه ای و قبیله ای و ترکیبی از خوانندگان و گروه کر و هنرهای بصری تلاش کرده که به گفته سرپرست گروه، فضایی متفاوت در عرصه موسیقی را تجربه کند. این گروه مبنای فعالیت خود را بر تلفیق و نوآوری قرار داده است.

مبنای طراحی کلی این اثر موسیقایی نمایشی هم براساس نوازندگی سازهای ایرانی، دنیای و کوبه ای همراه با جلوه های ویژه پرسپکتیو پرده، نور و تصویر بوده که به گفته علاالدین پژهان کارگردان آن، تعدادی از آنها برای اولین بار به طور زنده بر روی صحنه به نمایش گذاشته شده است.

گروه کر فیلارمونیک ایران به رهبری و سرپرستی علیرضا شفقی نژاد نیز روزهای 18 تا 20 مرداد ساعت 20:30 در تالار رودکی برنامه خود را اجرا می کنند. در این کنسرت که با رونمایی از آلبوم سایه کمر همراه خواهد بود قطعات فولکلوریک و کلاسیک نظیر می خوام برم کوه، سایه کمر، پاچه لیلی، سرکش، و صبا به یارم اجرا می گردد. البته ترتیب اجرای قطعات کنسرت به شکلی خواهد بود که در ابتدا قطعات دوئت، تریو و کوارتت با همراهی گروه کر 60 نفره اجرا می گردد و بعد از اجرای این قطعات، اجراهایی از آلبوم سایه کمر به مخاطبان عرضه می گردد.

احسان خواجه امیری خواننده موسیقی پاپ کشورمان هم روزهای 18 و 19 مرداد در تالار شهید آوینی بندر عباس کنسرتی را برگزار می کند. این خواننده روزهای 21 و 22 مرداد ماه هم در سالن بادی سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی کنسرتی را برگزار می کند. هرچی آرزوی خوبه مال تو، تو چشمات مال من نیست، هرکس دنبال خبر می گردد و تو رو آرزو نکردم قطعاتی هستند که در این کنسرت به علاقه مندان ارائه خواهد شد.

شهرام شکوهی هم که قراراست سی ام شهریور ماه سال جاری به همراه گروه سون کنسرتی را در شهر تورنتو کانادا برگزار کند تصمیم دارد قبل از عزیمت به این کشور و حاشیه های فراوانی که در کنسرت های شهرستان خود از جمله بستری شدنش در بیمارستان به دلیل ناراحتی قلبی، کنسرت دو روزه ای را طی روزهای 20 و 21 مرداد ماه در برج میلاد برگزار کند.

این کنسرت ساعت 18 و 21:30 تاریخ یاد شده پذیرای دوستداران موسیقی پاپ است. اجرای قطعاتی از آلبوم مدارا با رهبری ارکستر گرشا رضایی و سرپرستی ارکستر امیر حسین کاشانیان از جمله برنامه های شکوهی در این اجرای دو روزه خواهد بود که توسط شرکت آوای هنر در برج میلاد برگزار می گردد.

البته این خواننده روزهای 14 و 15 شهریور با اجرای قطعاتی چون قصه عشقی که می گم، این حق من نبود و بازم شب و بارون و تنها منم در سالن بادی سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی میزبان مخاطبان موسیقی است.

رضا یزدانی خواننده موسیقی پاپ راک کشورمان هم که فعالیت های دیگری نیز در عرصه بازیگری تئاتر و سینما داشته است 22 مرداد ماه ساعت 18 و 21:30 کنسرت خود را برگزار می کند.

در این برنامه که قبل از اجرای تورهای شهرستان این خواننده در شهرهای بندرعباس، رشت و شیراز خواهد بود علاوه بر اجرای قطعات منتخب آلبوم های این خواننده، آهنگ هایی که در نظرسنجی های اینترنتی به عنوان بهترین و پرطرفداران ترین قطعه ها انتخاب شده اند نیز اجرا می گردد.

گروه موسیقی سون نیز که فروردین ماه سال جاری مشکلاتی برای انتشار آلبوم و برگزاری کنسرت داشتند 23 مرداد ماه کنسرتی را توسط شرکت آوای آرشه کرمان در شهر کرمان برگزار می کنند. این گروه علاوه بر این اجرا و چند اجرای دیگر در شهرستان سی ام شهریور ماه سال جاری به همراه شهرام شکوهی در تورنتو کنسرتی را برگزار می کند.

رحیم شهریاری سرپرست و خواننده گروه آراز که ماه گذشته در شهرهای مختلف کشور آمریکا کنسرت های متعددی را برگزار کرد قصد دارد این بار در تبریز و تهران کنسرت های خود را برگزار کند. براساس برنامه ریزی های انجام گرفته اولین کنسرت این خواننده 23 مرداد در سالن پتروشیمی تبریز و 14 شهریور در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران خواهد بود.

در این کنسرت ها چهار قطعه از آلبوم جدید وی اجرا خواهد شد. همچنین 10 قطعه گلچین شده از آثاری را که طی سال های گذشته از این گروه منتشر شده به همراه اجرای 4 تا 5 قطعه فولک آذری در مقام های سه گاه و شوشتری برای علاقه مندان موسیقی اجرا خواهد شد.

بر اساس گزارش خبرنگاران، گروه موسیقی پالت به سرپرستی روزبه اسفندارمز که علاقه مندان موسیقی این گروه را با آلبوم پرفروش آقای بنفش می شناسند 23، 25، 30 و 31 مرداد ساعت 18 و 21 در مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی کنسرت خود را برگزار می کند. گروه پالت در بخش اول این کنسرت قطعات یادگار دوست، آه و نالین، مثلث و در بخش دوم این کنسرت نیز قطعات آفتاب می گردد، قاصدک و درس علوم را اجرا می کند. گروه موسیقی پالت فعالیت خود را در سبک تلفیقی جز فیوژن و موسیقی ایرانی از سال 89 آغاز کرده است.

فریدون آسرایی نیز 25 مرداد ماه ساعت 21:30 در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی پذیرای علاقه مندان موسیقی پاپ خواهد بود. این خواننده که چندی پیش در کرج نیز اجرای زنده داشت به احتمال فراوان در این کنسرت قطعاتی از آلبوم های غریبه و خاطرات گمشده را برای علاقه مندان و طرفداران خود اجرا می کند.

گروه آوای مهربانی به سرپرستی سهیلا پورگرامی که اوایل تابستان سال جاری یک کنسرت به خوانندگی دولتمند خلف تاجیکستانی و کنسرت دیگر به رهبری پدرام درخشانی و خوانندگی مهرداد هویدا را در تالار وحدت اجرا کردند، 25 مرداد ماه نیز همچون سبک و سیاق گذشته کارهایشان کنسرت دیگری را در تالار وحدت برگزار می کنند.

این کنسرت ساعت 21 میزبان علاقه مندان موسیقی است و اجرایی همچون کارهای قبلی خود خواهد داشت.

آنسامبل اپرای تهران به سرپرستی هادی قضـات هم که سال گذشته در نخستین گام فعالیت هایش اپرای کمدی جیانی اسکیچی اثر جیاکومو پوچینی را در تالار وحدت اجرا کرد برنامه دیگری را طی روزهای 27، 30 و 31 مرداد ساعت 21 در تالار وحدت اجرا می کند.

این اپرا که در بخش رقابتی آوازی بیست و هفتمین جشنواره موسیقی فجر هم اجرا داشت، درباره داستان پیرمردی به نام دوناتی است که از یک خانواده اشرافی می میرد. میراث خوار ها در دل از این مرگ شادمانند، اما در شهرهای اطراف شایعه شده که دوناتی پیش از مرگ همه اموال خود را به خیریه بخشیده است. جستجو برای یافتن وصیت نامه توسط اقوام آغاز می گردد. آنسامبل اپرای تهران که از خواننده های ایرانی که در داخل و خارج ایران مشغول به تحصیل یا کار هستند تشکیل شده است.

علیرضا قربانی که که بعد از انتشار آلبوم موفقحرق خزان که در تهران کمتر شاهد اجرای زنده ای از او در ماه های اخیر بودیم، 31 مرداد ماه ساعت 18 و 21:30 در مرکز همایش های برج میلاد کنسرتی را برگزار می کند.

طبق گفته مدیر اجرایی کنسرت، در این برنامه که با ارکستر 20 نفره اجرا خواهد شد آثاری از فرهاد فخرالدینی، فردین خلعتبری، رهی معیری، استاد تجویدی، استاد خالقی، فریدون مشیری، همایون خرم، گل گلاب و افشین یداللهی اجرا می گردد.

ارکستر مجلسی تهران به رهبری بردیا کیارس، آهنگسازی حمید متبسم و خوانندگی سالار عقیلی نیز 7 و 8 شهریور ماه در سالن همایش های برج میلاد کنسرت می دهد.

نوازندگان ارکستر مجلسی تهران را بیشتر نوازندگان سابق ارکستر ملی و ارکستر سمفونیک از جمله پدرام فریوسفی، تینا جامه گرمی، علی جعفری پویان، سهراب برهمندی، آتنا اشتیاقی، نگار نوراد، مجید اسماعیلی تشکیل می دهند.

پردیس عنوان مجموعه آثاری از حمید متبسم است که به گفته او، طی شش سال گذشته برای ارکستری متشکل از 35 ساز ایرانی، غربی و آواز نوشته شده است .این مجموعه که بخشی از آن سال گذشته با ارکستر کوچک تری به حمایت مرکز فرهنگی شونک هلند (SCHUNCK) با صدای سالار عقیلی در لندن اجرا شد، شامل هشت قطعه مستقل و متفاوت است که قرار است اوایل شهریور ماه سال جاری در شهر تهران به روی صحنه برود و پس از آن در دو مجموعه مستقل صوتی و تصویری در دسترس علاقمندان قرار بگیرد.

رضا صادقی هم روزهای 31 مرداد و اول شهریور با اجرای قطعاتی از جمله از تموم دار دنیا عاشقانه مثل رویا، مشکی رنگ عشقه و قربون برم خدا رو دنیا چقدر کوچیکه در سالن بادی سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی میزبان علاقه مندان موسیقی پاپ خواهد بود.

حمید عسگری خواننده پاپ نیز که طی ماه های اخیر عملا توجه خود را به برگزاری کنسرت در خارج از کشور کرده است، اول شهریورماه سال جاری در ساعت 18 و 21:30 کنسرت خود را در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی برگزار می کند. به طور حتم اجرای قطعاتی از مجموعه آلبوم های کما 1، 2 و 3 بخش اصلی کنسرت حمید عسگری قبل از انتشار بازگشت به عنوان جدیدترین آلبوم این خواننده را تشکیل می دهد.

سیروان خسروی هم که از خرداد ماه گذشته بعد از برگزاری کنسرت های خارج از تهران خود برنامه ای را اجرا نکرده است اول شهریور در برج میلاد ساعت 18 و 21:30 کنسرت خود را برگزار می کند.

بابک دنیابخش خواننده آلبوم من و بارون که سال گذشته توانست با این اثر موفقیت های زیادی را در بازار موسیقی کشور داشته باشد در تازه ترین دور فعالیتهای خود روزهای 5 و 6 شهریور ساعت 18 و 21:30 کنسرت خود را در مرکز همایش های برج میلاد برگزار می کند. در این اجرا که توسط موسسه اکسیر نوین برپا خواهد شد قرار است قطعاتی از آلبوم جدید اکسیژن نیز اجرا گردد.

این در حالی است که گروه موسیقی شوک به سرپرستی و خوانندگی فرزاد فرزین در سالن بادی سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی ششم و هفتم شهریور ماه ساعت 21 با اجرای 18 قطعه از جمله چون تنهایی، مثل تو، شانس، اون تو نیستی کنسرت خود را برگزار می کند.

بهنام صفوی هم روز 12 شهریور تازه ترین کنسرت خود را در برج میلاد برگزار می کند. در این کنسرت که به سرپرستی ارکستر مهدی فردی اجرا می گردد مجموعه قطعاتی که در قالب آلبوم های عشق من باش و آرامش، تیتراژ و یا تک آهنگ منتشر شده برای علاقه مندان ارائه می گردد.

و در نهایت مازیار فلاحی هم طی روزهای 14 ، 15 و 16 شهوریور ساعت 17:45 و 21:30 با اجرای قطعات آلبوم جدیدش لعنت به من در برج میلاد بروی صحنه می رود. خواننده مجموعه پرحاشیه قلب یخی که در سری آخر این مجموعه به عنوان بازیگر هم حضور داشت، در کنسرت شهریور ماه خود قرار است چند قطعه جدید را نیز اجرا کند.

گروه موسیقی نواحی رستاک به سرپرستی سیامک سپهری هم 22 شهریور ماه در سالن بادی سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی با اجرای 9 قطعه از آلبوم های همه اقوام من و سرنای نوروز میزبان دوستداران موسیقی ایرانی است.

گزارش از علیرضا سعیدی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 60

به "شهر فرنگ موسیقی ایرانی در سراسر کشور، سازها برای شادی مردم کوک می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر فرنگ موسیقی ایرانی در سراسر کشور، سازها برای شادی مردم کوک می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید