باور اتمام متروی تهران در 4 سال سخت است؛ تکمیل خطوط به 300 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت باور اینکه اتمام متروی تهران در 4 سال محقق شود سخت است اما امید است که محقق شود.

باور اتمام متروی تهران در 4 سال سخت است؛ تکمیل خطوط به 300 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

علی اصغر قائمی درگفت وگو با پانا با اشاره به این که آیا امکان اتمام پرونده متروی تهران طی مدت 4 سال وجود دارد، گفت: برای اتمام تعهدات مترو براساس طرح جامع ریلی که افق آن 1420 است اعتباری نزدیک به 300 هزار میلیارد تومان لازم است که با شرایط کنونی قابل تحقق نیست.

وی ادامه داد: بودجه امسال شهرداری تهران پس از اصلاحیه، حدود 37 هزار میلیارد تومان است که اگر در خوش بینانه ترین حالت حدود 40 هزار میلیارد تومان محقق شود که بخش عمده آن برای نگهداشت می رود و در زمینه های عمرانی دستمان بسته است.

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: شهردار تهران امید دارد منابعی که برای توسعه مترو مورد نیاز است مانند کمک های دولت و مشارکت بخش خصوصی محقق شود.

قائمی درخصوص اینکه شهردار تهران عنوان کرده تحقق اتمام مترو طی 4 سال با همراهی شهروندان امکان پذیر است، مردم چه کمکی می توانند انجام دهند، گفت: الان در دنیا روش های توکِنایز کردن اَسِت های دستگاه ها مرسوم شده است، به این معنی که ما ارزش سرمایه ها و دارایی هایمان را به فضای دیجیتال ببریم. به طور مثال شما یک ملک می خرید، در نهایت می توانید به 6 دانگ تقسیمش کنید و وقتی می روید محضر بگویید این یک دانگش برای این و یک دانگش برای آن اما می توانید آن ملک را به هر تعداد قسمت دلخواهی بشکنید؟ و همه برایش سند داشته باشند؟ اکنون چنین ساختاری وجود ندارد ولی اگر بنا باشد این ساختمان را به یک میلیون نفر بفروشیم و نفری یک آجر سهممان باشد هم اکثریت توان خرید یک آجر را دارند و آن یک آجر هم اگر قیمتش افزایش پیدا کرد، آن سرمایه گذار کوچک در سودش شریک خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر شهرداری به سمت اقتصاد دیجیتال گام بردارد که البته ما نیازمند یکسری قوانین ملی بالادستی هم در این زمینه هستیم، آن شکل از مشارکت مردم که شهردار درباره آن صحبت کرده این طور است که 10 میلیون تهرانی بیایند همه کمک کنند با هم مترو بسازیم.

قائمی درخصوص اینکه آیا این روش با وجود نبود قوانین بالا دستی 4 ساله محقق می شود، گفت: این ایده هم برای اجرایی شدن به زمان نیاز دارد.

وی ادامه داد: در تهران 4 دستگاه TBM داریم. براساس قدرت عملکرد آنها در نهایت شاید سالی 56 کیلومتر حفاری تونل صورت بگیرد، در کنار حفر تونل بحث زیرساخت ها، واگن، سیستم های سیگنالینگ و ... هم وجود دارد. برای ما هم مقداری باورش سخت بود ولی خب دعا می کنیم که بتوانند این کار را انجام دهند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 21 اسفند 1400 بروزرسانی: 21 اسفند 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1182

به "باور اتمام متروی تهران در 4 سال سخت است؛ تکمیل خطوط به 300 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باور اتمام متروی تهران در 4 سال سخت است؛ تکمیل خطوط به 300 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید