با اتاق فرار بیشتر آشنا شوید

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، مطمئنا همه ما بارها با نام اتاق فرار روبه رو شده ایم و از این واژه دو کلمه ای، احساسی مرموزانه هم دریافت نموده ایم. با اینکه اتاق فرار یک بازی مطرح و پرخواستار در جامعهٔ مدرن امروزی ست اما هنوز عده ای هستند که شناخت جامعی به این فضا ندارند. پس در ادامه این مقاله با اتاق فرار کاملا آشنا خواهیدشد...

با اتاق فرار بیشتر آشنا شوید

اتاق فرار چیست؟

برای آغاز از شما می خواهیم تصور کنید که به یک فضای طراحی شده از دنیای کامپیوتری با داستانی مهیج پا گذاشته اید و لازمه پیروزی در این راه، تنها فعال کردن حواس فکری و خلاقیت تان است.

اتاق های فرار تاریخچه چندان دوری ندارند زیرا نخستین اتاق فرار در سال 2007 و در شهر توکیو ژاپن ابداع شده است. اسکیپ روم ها جزء بازی های تیمی هستند که گروه هایی متشکل از افراد 4 تا 10 نفره دارند. اتاق های فرار موضوعات متفاوتی برای بازی و ماجراجویی دارند که هرکدام از داستان و فضای اختصاصی خودشان ساخته شده اند. اما در تمامیآنهایک مسئله ثابت به چشم می اید که در راستا بازی تنها در پی جست وجو، کشف رمز و ایده های مخفی شده برای رسیدن به نقشه فرار بروید و اجازه ندهید موارد سرگرم نماینده فرعی شما را از داستان اصلی منحرف نمایند.

بازی های فرار، چندان داستان گیج نماینده ای ندارند بلکه شرایط ناآرام و شلوغ حاکم در آنجا، تمرکز را برای حل موضوع سخت می سازد. هنگامی که وارد اتاق فرار می شوید زمان محدودی برای حل معمای بازی در اختیارتان قرار می گیرد و گروه شما در این زمان باید با همبستگی و تعامل نقشه فرار را پیدا کند وگرنه با اتمام زمان مدیر اتاق فرار به یاریتان می اید، پس در اسکیپ روم ها مدیریت زمان هم حائز اهمیت می باشد.

اتاق های فرار بیشتر از مواردی چون زندان، سلول انفرادی، فضاهای متروکه، فضاپیماها و مکان های مرتبط دیگر با داستان بازی، ساخته یا شبیه سازی می شوند. این بازی ها با فضای متفاوت و نسبتا تازه خود، مشغله و درگیری های فکری را ازمخاطب خود دورنموده و یاری می نمایند لذت کافی را از لحظه ببرید. جالب است بدانید این بازی به میزانی جذب نماینده است که 56 درصد از اتاق های فرار بدست کسانی که این بازی را در مجموعه های دیگر تجربه نموده اند، طراحی و ساخته می شوند.

تجربه اتاق فرار چه مزایایی برای شرکت نمایندگان دارد؟

اما اگر در پی دلایل محبوبیت اتاق های فرار هستید بخش های بعدی را با دقت مطالعه کنید!

1. تقویت انجام کار و مسئولیت های تیمی

تمامی ما می دانیم که کارهای گروهی در زمان کمتر، موفقیت های زیادی را می توانند نصیبمان کند. ترس و هیجان حاکم در اتاق های فرار همه افراد تیم را وادار به همکاری می نماید. بعلاوه با تقویت روحیه انجام کارهای گروهی می توانیم در جامعه، زندگی و اعتبار بهتری داشته باشیم و شخصیتی مسئولیت پذیر و دارای همبستگی را پرورش دهیم.

2. چیره شدن بر ترس های زندگی

اتاق فرار ترسناک یکی از ژانرهای محبوب می باشد و بسیاری از اسکیپ روم های دیگرهم فضایی استرس زا دارند. بدین ترتیب، زمانی که مخاطب وارد اتاق فرار می گردد، غلبه بر ترس های خود را اغاز می نماید تا بر روی نقشه فرار متمرکز گردد. یکی از برترین درس هایی که از اتاق فرار می اموزیم این است که پر و بال دادن به ترس و وحشت موجب شکست ما در بازی می گردد و استفاده از این نکته در زندگی واقعی یاری بسیاری به ما خواهد نمود. درست هنگامی که وارد اتاقی تاریکبا سلول های انفرادی می شوید، می توانید جنگیدن با ترس هایی که مانع رسیدن به موفقیت تان می گردد را تمرین کنید.

3. افزایش قدرت تمرکز فکر

در بسیاری از زمان ها پیش می اید که لازم باشد در یک مکان شلوغ و پر از حواس پرتی تمرکز کنیم؛ همانطور که معین است تمرکز در اتاق فرار رمز اصلی پیروزی ست پس با تجربه اتاق فرار حل کردن مسائل در محیط های استرس زا و پُرازدحام را هم تجربه خواهید کرد.

4. به کارگیری خلاقیت در راستا برداشتن موانع

اتاق فرار مخاطب خود را مجبور می نماید تا با استفاده از خلاقیت موانع را از راستا خود بردارد و حتی نقشه را از راستا بهتری عملی سازد.این امتیاز در بسیاری از مسائل زندگی به یاری مان می آید؛ زیرا عظیم ترین اشتباه ما دست کم گرفتن خلاقیت مان است. پس در اتاق فرار خواهیمآموخت که مسائل با به کارگیری خلاقیت با روش های بهتری حل می شوند.

تجربهٔ هیجان بازی های مجازی در دنیای واقعی،رهبری،توجه بیشتر به جزئیات،تقویت حس از خودگذشتگی،افزایش بهره وری،شناخت خوداگاهی،بهبود روابط عمومی،مدیریت زمان، تجربهٔ تلفیق بازی فکری و تجسمی از دیگر دستاورد های تجربه اتاق فرار می باشد.

حالا که به طور کامل با اتاق فرار اشنا شدید، بازدید از معرفییک اتاق فرار مجازییا تریلر های اتاق فرار می تواند برایتان تحقیق جذابی به حساب آیدیا حتی اگر قصد شرکت در اتاق فرار را دارید با بازدید از:مجله اتاق فرار و تفریح که به زبان زیبای فارسینگاشته می گردد، می توانید با آگاهی بیشتری، بازی خود را تجربه کنید.در این بخش با معرفی اولین مجله تخصصی اتاق فرار در ایران غافلگیرتان می کنیم.

مجله اسکیپ مگ نخستین مجله تخصصی اتاق فرار می باشد که به صورت حرفه ای با تنوع و تکامل مساعدی فعالیت خود را آغاز نموده است. این مجله برای تمامی ما یک بازدیدجالب می باشد زیرا که قبلا از چنین مجله ای تماشا ننموده ایم.

اگر بازی اتاق فرار را تجربه نموده اید و از هواداران آن هستید مجله اتاق فرار یک منبع عالی جهت یافتن فیلم های هیجان انگیز در زمینه اتاق فرار و حوزه های مشابه آن می باشد، زمانی که نقد بی طرف فیلم ها را آنالیز کنید متوجه خواهید شد تماشای فیلم های درجه یک اتاق فرار دست کمی از قرارگرفتن در فضای خودآن ندارند.

اگر در پی کردن اخبار علاقه مند باشید بازهم مجله اتاق فرار منبع اطلاع رسانی مناسبی در زمینه اتاق فرار خواهد بود.علاوه بر موضوع اتاق فرار مقاله های متنوع و هیجانی دیگری هم در این مجله منتشر می شوند که می توانید شوروشعف موجود در این مطالب لذت ببرید. اگر چندین مقاله در مجله تخصصی اتاق فرار بخوانید و نکات ان ها را مورد توجه قرار دهید مطمئنا شماهم به یک شرکت نماینده حرفه ای در بازی اتاق فرار تبدیل خواهید شد.

منبع: همگردی
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 975

به "با اتاق فرار بیشتر آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با اتاق فرار بیشتر آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید