با انجام این کارها ژاپنی می شوید!

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، کارهای عجیب ژاپنی ها

ژاپن، یکی از کشورهای جالب و هیجان انگیز است، علت آن هم وجود بعضی سنت ها و باورهای عجیبی است که در این کشور وجود دارد. البته ناگفته نماند که تاریخ کشور ژاپن بسیار غنی بوده و جاذبه های گردشگری و تاریخی متعددی در آن وجود دارد که هر گردشگری را برای سفری ماجراجویانه ترغیب می نماید. اما این بار خبرنگاران در پی آن دسته از نکاتی بین مردم ژاپن رفته که باعث تفاوت آنها با دیگر مردم دنیا شده است. با ما در این نوشتار از کارهای عجیب ژاپنی ها همراه باشید تا با شنیدن آنها حسابی متعجب شوید.

با انجام این کارها ژاپنی می شوید!

اینموری (Inemuri)!

در بریتانیا، خوابیدن در محل کار به معنای یک امتیاز بسیار منفی و دیدگاه منفی نسبت به کارمند از طرف مدیر است و یا حتی بدتر از آن؛ اما فرهنگ کشور ژاپن 180 درجه فرق دارد، در واقع کارمندانی که به سختی کار می نمایند دچار پدیده ای به نام اینموری یا همان خوابیدن در محل کار می شوند. این اصلا در ژاپن بد نیست و حتی نشان دهنده کار زیاد است اما یک قانون برای آن وجود دارد و این که کارمندان باید در حالت قائم خوابشان ببرد.

نودل را با صدای بلند خوردن!

ژاپن یکی از آن کشورهایی است که به خاطر رفتار بسیار مودبانه و محترمانه مردمانش شناخته شده است با این حال یک فرهنگی در این کشور وجود دارد که شاید فکر کنید که در تناقض کامل با رفتارهای مودبانه آن هاست و آن هم این است که موقع خوردن نودل، باید با صدای بلند آن را بخورند و این یک فرهنگ الزامی است! این هم یکی دیگر از کارهای عجیب ژاپنی ها است که واقعا فقط و فقط مخصوص خودشان است و بس! یکی از غذاهای محبوب ژاپنی ها رمن است که برای خوردن آن باید از چاپ استیک استفاده کرد، در حالی که چاپ استیک ها را در دست گرفته اید باید نودل ها آن را با صدای بلند سر بکشید و این صدای بلند الزامی است چون هم نشانه لذت بردن از آن است و هم داشتن یک تجربه خوب!

آقای کانسو!

مستر کانسو (Mr.Kanso) یکی از رستوران های بسیار عجیب ژاپن است که فقط غذاهای کنسروی ارائه کند. در این رستوران به جای اینکه منویی از غذاها ارائه گردد، مشتریان می توانند خودشان غذایی که می خواهند را از قفسه ها بردارند! این قوطی ها برای جذب بیشتر، بسته بندی های جالبی دارند.

هتل های کپسولی!

احتمالا تا حالا نام هتل های کپسولی را شنیده اید، نوع خاصی از هتل های ژاپنی که برگرفته شده از اوساکای ژاپن هستند و در واقع هتل هایی هستند که شامل کپسول های بسیار کوچکی هستند که فقط امکان خواب دارند و دیگر هیچ! این هتل ها برای افرادی است که خیلی به بودجه شان اهمیت می دهند، چون قیمت کمی دارند.

جزیره ارواحی!

این جزیره در 15 کیلومتری اوکازاکی هاشیما قرار گرفته است و یک جایگاه معدن زغال سنگ بین سال های 1887 تا 1974 بوده است. این جزیره در سال 1959، 5259 نفر جمعیت داشت اما ناگهان متروکه شد و به آن لقب جزیره ارواحی داده شد. قسمتی از این جزیره در سال 2009 به روی گردشگران باز شد و در فیلم اسکای فال جیمز باند هم در صحنه هایی از فیلم بوده است.

کانچو!

کانچو (Kancho) یکی از شوخی های زننده بین ژاپنی ها است که هنگام بازی با یکدیگر انجام می دهند. در واقع در آن فرد فرم دستش را شبیه به اسلحه می نماید و به طرف مقابل می گیرد و بعد از آن انگشت های اشاره اش را محکم به پشت سر طرف مقابل فشار می دهد و به او می گوید: کانچو! این هم یکی دیگر از کارهای عجیب ژاپنی ها است که فقط از آنها بر می آید.

قایم کردن انگشت شصت!

دوست دارید ژاپنی شوید؟ همواره انگشت شصتتان را قایم کنید! یک باور خرافی قدیمی در ژاپن وجود دارد و آن هم این است که اگر یک ماشین نعش کش از کنارتان رد گردد، فورا باید انگشت شصتتان را داخل مشتتان قایم کنید.در واقع ژاپنی ها بر این باور هستند که با قایم کردن انگشت شصتتان، از خانواده تان مراقبت می کنید.

باز کردن کادو!

یکی دگر از کارهای عجیب ژاپنی ها این است که اگر آن ها به شما کادویی دادند، باید صبر کنید و آن کادو را باز نکنید تا وقتی که خودشان از شما بخواهند. در گذشته ژاپنی ها اصلا کادو را در مقابل شخص کادو دهنده باز نمی کردند. علاوه بر این موقع باز کردن کادو باید حواستان را جمع کنید تا کاغذ کادوی آن پاره نگردد، چون پاره شدن آن کار بسیار بی ادبانه ای محسوب می گردد.

کافه خرگوش های کوچک!

در شهر توکیو در کنار عبادتگاه senso-ji، کافه ای چند طبقه وجود دارد که پر از خرگوش های کوچک و شیطونی است که دوست دارید آن ها را بغل کنید. اولین کاری که می کنید این است که باید دستتان را بشورید و خرگوش مورد نظرتان را انتخاب کنید. بعد از آن باید آن را در سبد مخصوص بگذارید و به جایگاه ای که می خواهید بشینید بروید، پاهایتان را با یک پتو بپوشیانید و و بعد خرگوش کوچک را در آغوش بگیرید…

کوتاه ترین پله برقی دنیا!

وقتی که صحبت از کوچک ترین پله برقی دنیا باشد هیچ چیز به مقدار این پله برقی در مرکز خرید مورس در کاراواشی نمی تواند نشان دهنده واژه کوچک باشد! این پله برقی فقط 5 پله دارد!

منبع: telegraph.co.uk

منبع: الی گشت
انتشار: 18 فروردین 1401 بروزرسانی: 18 فروردین 1401 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1199

به "با انجام این کارها ژاپنی می شوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با انجام این کارها ژاپنی می شوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید