بدترین فیلم فجر کدام است؟

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، چهارشنبه، پنج شنبه و آدینه، شش فیلم بلند در برج میلاد به عنوان خانه چهلمین جشنواره فیلم فجر روی پرده رفت.

بدترین فیلم فجر کدام است؟

به گزارش خراسان، چهارشنبه، پنج شنبه و آدینه، شش فیلم بلند در برج میلاد به عنوان خانه چهلمین جشنواره فیلم فجر روی پرده رفت.

از میان این شش فیلم، دو اثر لایه های دروغ و ماهان با واکنش های یکسره منفی منتقدان و تماشاگران روبرو شدند، به حدی که نقدها زیادی به هیئت انتخاب چهلمین جشنواره فیلم فجر، بابت انتخاب این آثار وارد شد. پیش از جشنواره درباره لایه های دروغ فیلمی اکشن که با همکاری ایران و فنلاند فراوری شده، گفته می شد که اکشن قابل توجهی دارد، اما بر اساس نظر منتقدان و تماشاگران، فیلم نامه اثر به قدری ضعیف است که جای هیچ دفاعی نگذاشته است.

به گمان عده ای از جمله مسعود فراستی، لایه های دروغ رپرتاژی برای رامین سهراب است که به عنوان کارگردان، یکی از نویسندگان، یکی از تهیه کنندگان و بازیگر اصلی این فیلم فعالیت نموده است. مهرزاد دانش منتقد سینما درباره این اثر نوشت: مدت ها بود فیلم بد در این حد شگفت آور ندیده بودم. ضعف های بازی و داستان و دیالوگ و منطق با یکدیگر رقابت تنگاتنگ دارند. اعضای هیئت انتخاب واقعا بر اساس چه سنجه ای این کمدی ناخواسته را برای بخش مسابقه جشنواره برگزیده اند؟

ماهان به کارگردانی حمید شاه حاتمی نیز دیگر اثری بود که در این دوره با واکنش های منفی فراوانی روبرو شد و عده ای می گفتند رقیب لایه های دروغ برای کسب عنوان بدترین فیلم جشنواره است! مازیار حکاک روزنامه نگار سینمایی در توئیتر نوشت: فیلم ماهان در نگاه اول شاید به علت نداشتن بازیگر شناخته شده مجذوب کننده نبود، اما این فیلم در تمام ابعاد به خصوص کارگردانی و فیلم نامه باخته بود! کاش هیئت انتخاب در مورد این فیلم و لایه های دروغ جوابگو باشند.

ایزد مهرآفرین منتقد سینما نیز نوشت: بازی های بد، فیلم نامه در سطح؛ دیالوگ هایی برای صحنه تئاتر هم زیادی شعاری جلوه می نماید. گویی فیلم ساز قصد داشته به هر قیمتی فیلم بسازد. یک پکیج معیوب و خارج از شأن یک فستیوال. حتی عنوان تله فیلم هم برایش زیاد است.

منبع: فرارو
انتشار: 29 خرداد 1401 بروزرسانی: 29 خرداد 1401 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1266

به "بدترین فیلم فجر کدام است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدترین فیلم فجر کدام است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید