تور استانبول ارزان: برپایی نمایشگاه کتاب رمضان در مساجد آنکارا و استانبول

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، به گزارش خبرنگاران، نمایشگاه کتاب در استانبول و آنکارا در ماه مبارک رمضان هر سال برگزار می گردد و میزبان صدها ناشر است که آثار نویسندگان و دانشمندان مشهور را در زمینه های مختلف از جمله ادبیات، هنر و فرهنگ اسلامی به نمایش می گذارد.

تور استانبول ارزان: برپایی نمایشگاه کتاب رمضان در مساجد آنکارا و استانبول

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

نمایشگاه کتاب و فرهنگ که سی و نهمین دوره آن از سوی بنیاد ترکیه دیانت آغاز شد، در سه مکان مختلف، دو مکان در استانبول و یکی در آنکارا آغاز به کار کرد. این نمایشگاه بین 9 تا 27 آوریل در حیاط مسجد احمد حمدی آکسکی در آنکارا و حیاط مسجد چاملیجا و مسجد فاتح در استانبول برگزار می گردد.

این نمایشگاه در سال های 2020 و 2021 به علت همه گیر شدن به حالت تعلیق عایدی.

این نمایشگاه با مشارکت بیش از 100 ناشر در فضایی بسته به مساحت تقریبی 2500 متر مربع، به محلی برای انجام فعالیت های فرهنگی مختلف و نیز برنامه های گفت وگو و امضا تبدیل می گردد.

نمایشگاه سال جاری برای اولین بار فضای ویژه ای را به نشریات و ناشران خارجی زبان اختصاص داده است.

اردوغان در مراسم افتتاحیه در مجتمع مسجد چاملیجا در استانبول گفت: خوشحالم که نمایشگاه های ما که به مدت دو سال به علت بیماری همه گیر تعطیل شده بودند، سال جاری دوباره آغاز به کار کردند.

اولین نمایشگاه کتاب رمضانی در سال 1983 در آنکارا و سال بعد در آنکارا و استانبول برگزار گردید. هدف از برپایی این نمایشگاه این بود که در صحن مسجد، ناشر، نویسنده و کتابخوان را در ماه رمضان گرد هم بیاورد. بعلاوه هدف دیگر آن، تشویق عشق به کتاب و القای عادت کتاب خوانی در جامعه بود.

در حالی که نمایشگاه های کتاب و فرهنگ معمولاً از روز اول ماه مبارک رمضان آغاز می گردد، در سال های اخیر بنا به درخواست مؤسسات انتشاراتی از اواسط ماه مبارک رمضان آغاز شده و تا شب قدر ادامه دارد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 6 خرداد 1401 بروزرسانی: 6 خرداد 1401 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1243

به "تور استانبول ارزان: برپایی نمایشگاه کتاب رمضان در مساجد آنکارا و استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استانبول ارزان: برپایی نمایشگاه کتاب رمضان در مساجد آنکارا و استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید