بزرگترین پهپاد تهاجمی روسیه رونمایی شد؛ جزئیات اوخوتنیک اس 70

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، یکی از پیشرفته ترین و بزرگترین پهپاد تهاجمی روسیه با نام اوخوتنیک اس 70 رونمایی شد. جزئیات فراوری پهپاد S-70 را در ادامه بخوانید.

بزرگترین پهپاد تهاجمی روسیه رونمایی شد؛ جزئیات اوخوتنیک اس 70

خبرنگاران - روسیه روز سه شنبه 23 آذرماه 1400، از بزرگترین و یکی از پیشرفته ترین پهپادهادی تهاجمی خود به نام اوخوتنیک (بروسی شکارچی) یا اس-70 رونمایی کرد.

شبکه تلویزیونی روسیه 24 روز سه شنبه صحنه هایی از پرواز پهپاد اوخوتنیک را در منطقه نووسیبیرسک در سیبری روسیه نشان داد و بیان کرد که رونمایی از این پهپاد قدرتمند در کارخانه هواپیماسازی چکالوف این منطقه صورت گرفت.

در گزارش گفته شد که پهپاد تهاجمی تازه روسیه، رادارگریز است و می تواند برای اهداف نظامی راهبردی و هدف قرار دادن اهداف هوایی و زمینی با موشک بکار گرفته گردد.

رسانه روسی در این گزارش اعلام نمود: این پهپاد به سیستم هوش مصنوعی مجهز شده است که امکان پرواز مستقل تا حداکثر امکان را فراهم می نماید.

این هواپیمای بدون سرنشین از توانایی برای هدف قرار دادن مستقل اهداف متحرک و ثابت روی زمین و نیز با ارسال پیغام ها به آن برای هجوم به اهداف مورد نظر برخوردار است.

خبرگزاری تاس به نقل از یک مقام نظامی روس در خصوص توانمندی پهپاد اوخوتنیک نوشت: تازهترین سیستم رصد و ناوبری نصب شده روی اوخوتنیک اجازه استفاده از مهمات بدون راهنمایی با دقت بالای نزدیک به سلاح راهنمایی شونده می دهد.

پهپاد S-70 بزرگترین پهپاد تهاجمی روسیه

تا کنون یک فروند پهپاد اوخوتنیک ساخته شده و بودجه طرح 1.6 میلیارد روبل (22 میلیون دلار) اعلام شده است و انتظار می رود در آینده نزدیک این هواپیماهای بدون سرنشین به نیروی هوافضای روسیه تحویل گردد.

طرح پهپاد اوخوتنیک (شکارچی) پنج سال پیش یعنی در سال 2014 به وسیله شرکت سوخو کلید خورد. یعنی همان زمانی که فرمانده وقت نیروی هوایی روسیه به صورت ضمنی قول داد که روسیه هم به زودی به جمع کشورهای سازنده پهپادهای رادار گریز خواهد پیوست.

به گزراش ایرنا، از منظر طراحی، این پهپاد به مراتب از طرح های پیشین روسیه که نهایتا تا فاز طراحی ماکت پیش رفته بودند، جلوتر است. پیشرفتی که بخش قابل توجهی از آن را می توان حاصل تجربه توسعه جنگنده نسل پنجم سوخو-57 به وسیله شرکت سوخو دانست.

منبع: بیت ران
انتشار: 30 دی 1400 بروزرسانی: 30 دی 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1126

به "بزرگترین پهپاد تهاجمی روسیه رونمایی شد؛ جزئیات اوخوتنیک اس 70" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین پهپاد تهاجمی روسیه رونمایی شد؛ جزئیات اوخوتنیک اس 70"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید